GTApimpfoolife Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Ja det tycker jag. Om man nu är så förbannat intresserad får man väl helt enkelt ta sig till närmaste djurpark. Personalen där kan i alla fall ta hand om djuren. Skulle jag t.ex få veta att min granne har en Anakonda levande i badkaret skulle inte jag vara lugn för fem öre. Håller helt med SlewME. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Tycker att dom inte borde ha något förbud om giftiga djur i hemmet. Försäljarna av husdjuret måste veta isånnafall vem dom säljer det till. Men somsagt, ägaren måste ha bra koll på djuret om det är en giftorm eller något liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Tycker att dom inte borde ha något förbud om giftiga djur i hemmet. Försäljarna av husdjuret måste veta isånnafall vem dom säljer det till. Men somsagt, ägaren måste ha bra koll på djuret om det är en giftorm eller något liknande. Vilket är mycket svårt att hålla koll på. Ta tillexempel körkort. Folk som tar körtkort är enligt vägverket lämpliga att köra bil men om sanningen ska fram så är det inte så med alla. Det är många som missbrukar sin bil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Tycker att dom inte borde ha något förbud om giftiga djur i hemmet. Försäljarna av husdjuret måste veta isånnafall vem dom säljer det till. Men somsagt, ägaren måste ha bra koll på djuret om det är en giftorm eller något liknande. Det räcker med ett misstag och det kan vem som helst göra. Som att glömma stänga "buren" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Det räcker med ett misstag och det kan vem som helst göra. Som att glömma stänga "buren" Hoppas för all del inte att man har ormar och spindlar i en bur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Hoppas för all del inte att man har ormar och spindlar i en bur. Hehe det var därför jag skrev "bur" Men man har ju dom i ett akvarium typ. Fast utan vatten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Hehe det var därför jag skrev "bur" Men man har ju dom i ett akvarium typ. Fast utan vatten Ett terrararium Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Jag vill inte ha en giftig kobra i mitt bostadshus Har för mig att det är olagligt att kobror som husdjur... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Har för mig att det är olagligt att kobror som husdjur... Kanske det... men det finns andra giftiga ormar som är lagliga och en giftig orm vill jag inte få i lägenheten på grund av att den har sprungit lös Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 (redigerad) Nej, ett sådant förbud skulle inte vara nödvändigt om ägaren är medveten om hur sitt djur ska skötas. Jag anser att man vid inskaffande av vissa husdjur måste ta licens på ett eller annat sätt för detta. Kanske att man kan vissa regler om djuret och bevisar detta genom ett skriftligt prov. Provet skall kosta ungefär 200 kronor att göra och "skrämmer" på så sätt iväg oseriösa köpare av farliga djur och lämnar de som verkligen vill och också kan sköta djuret till återstod. Redigerad 28 januari, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Kanske det... men det finns andra giftiga ormar som är lagliga och en giftig orm vill jag inte få i lägenheten på grund av att den har sprungit lös Haha, ormar springer inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 HAHAHAHAH AHAHAHAHAHA, årets kommentar!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Vilka djur som helst ju. Jag tar nog nån rockare. pKz blir nog ett fint husdjur och hans tik vill nog följa med. Klart älskling. "Jag är en levande hårboll" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 29 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Har för mig att det är olagligt att kobror som husdjur... Fullt lagligt... slewme: Alla har olika hobbys, eller hur? Min tjej kom in i mitt rum med världens värsta fobi...slutade med att hon höll i spindlarna och tyckte de var asroliga! Tänk efter innan du dömmer ut folks hobbys... Alla tycker olika, men för att tycka så måste man veta lite också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Fullt lagligt... slewme: Alla har olika hobbys, eller hur? Min tjej kom in i mitt rum med världens värsta fobi...slutade med att hon höll i spindlarna och tyckte de var asroliga! Tänk efter innan du dömmer ut folks hobbys... Alla tycker olika, men för att tycka så måste man veta lite också! Dömmer inte ut folk hobby. Jag säger vad jag tycker och enlig mig så ska man inte ha dödliga insekter i hemmet. Punkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 29 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Dömmer inte ut folk hobby. Jag säger vad jag tycker och enlig mig så ska man inte ha dödliga insekter i hemmet. Punkt. Ja, men vilka erfarenheter har du för att kunna säga att du vet att det är så jävla trist då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Ja, men vilka erfarenheter har du för att kunna säga att du vet att det är så jävla trist då? Nej men man kan kanske tänka sig att det inte är så himla jätte kul med en spinel som rör sig lite då och då. Kanske är spännande men det är fortfarande farliga insekter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 30 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Nej men man kan kanske tänka sig att det inte är så himla jätte kul med en spinel som rör sig lite då och då. Kanske är spännande men det är fortfarande farliga insekter. Farliga ja...så var det...så farliga att det inte finns ett enda falla v dödligt bett från en fågelspindel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Nej men man kan kanske tänka sig att det inte är så himla jätte kul med en spinel som rör sig lite då och då. Kanske är spännande men det är fortfarande farliga insekter. Människor är farliga också, dom dödar också varandra. Volvo med, du kan få cancer av volvo. Det är väl för fan hans val? Jag tycker stooora spindlar/ödlor/ormar är jävligt trevliga, dom är vackra. Dom är djur, dom borde få leva dom också? Eller? Tror också att det inte finns något gift i chiligr's spindlar, så skulle den springa iväg och komma hem till dig kan du nog stampa ihjäl den. Okej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 30 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Människor är farliga också, dom dödar också varandra. Volvo med, du kan få cancer av volvo. Det är väl för fan hans val? Jag tycker stooora spindlar/ödlor/ormar är jävligt trevliga, dom är vackra. Dom är djur, dom borde få leva dom också? Eller? Tror också att det inte finns något gift i chiligr's spindlar, så skulle den springa iväg och komma hem till dig kan du nog stampa ihjäl den. Okej? Well...de är inte helt ogiftiga...som ett bi i styrka... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts