Jump to content

Förbud mot giftiga djur i hemmen?

chiligr
 Share

Borde det finnas ett förbud mot giftiga djur i fångenskap i sverige?  

69 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tycker att dom inte borde ha något förbud om giftiga djur i hemmet. Försäljarna av husdjuret måste veta isånnafall vem dom säljer det till. Men somsagt, ägaren måste ha bra koll på djuret om det är en giftorm eller något liknande.

Vilket är mycket svårt att hålla koll på. Ta tillexempel körkort. Folk som tar körtkort är enligt vägverket lämpliga att köra bil men om sanningen ska fram så är det inte så med alla. Det är många som missbrukar sin bil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att dom inte borde ha något förbud om giftiga djur i hemmet. Försäljarna av husdjuret måste veta isånnafall vem dom säljer det till. Men somsagt, ägaren måste ha bra koll på djuret om det är en giftorm eller något liknande.

Det räcker med ett misstag och det kan vem som helst göra. Som att glömma stänga "buren"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, ett sådant förbud skulle inte vara nödvändigt om ägaren är medveten om hur sitt djur ska skötas.

Jag anser att man vid inskaffande av vissa husdjur måste ta licens på ett eller annat sätt för detta. Kanske att man kan vissa regler om djuret och bevisar detta genom ett skriftligt prov. Provet skall kosta ungefär 200 kronor att göra och "skrämmer" på så sätt iväg oseriösa köpare av farliga djur och lämnar de som verkligen vill och också kan sköta djuret till återstod.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att det är olagligt att kobror som husdjur...

Fullt lagligt...

slewme: Alla har olika hobbys, eller hur? Min tjej kom in i mitt rum med världens värsta fobi...slutade med att hon höll i spindlarna och tyckte de var asroliga! Tänk efter innan du dömmer ut folks hobbys... Alla tycker olika, men för att tycka så måste man veta lite också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fullt lagligt...

slewme: Alla har olika hobbys, eller hur? Min tjej kom in i mitt rum med världens värsta fobi...slutade med att hon höll i spindlarna och tyckte de var asroliga! Tänk efter innan du dömmer ut folks hobbys... Alla tycker olika, men för att tycka så måste man veta lite också!

Dömmer inte ut folk hobby. Jag säger vad jag tycker och enlig mig så ska man inte ha dödliga insekter i hemmet. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men man kan kanske tänka sig att det inte är så himla jätte kul med en spinel som rör sig lite då och då. Kanske är spännande men det är fortfarande farliga insekter.

Människor är farliga också, dom dödar också varandra. Volvo med, du kan få cancer av volvo.

Det är väl för fan hans val? Jag tycker stooora spindlar/ödlor/ormar är jävligt trevliga, dom är vackra. Dom är djur, dom borde få leva dom också? Eller?

Tror också att det inte finns något gift i chiligr's spindlar, så skulle den springa iväg och komma hem till dig kan du nog stampa ihjäl den. Okej?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Människor är farliga också, dom dödar också varandra. Volvo med, du kan få cancer av volvo.

Det är väl för fan hans val? Jag tycker stooora spindlar/ödlor/ormar är jävligt trevliga, dom är vackra. Dom är djur, dom borde få leva dom också? Eller?

Tror också att det inte finns något gift i chiligr's spindlar, så skulle den springa iväg och komma hem till dig kan du nog stampa ihjäl den. Okej?

Well...de är inte helt ogiftiga...som ett bi i styrka... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor