Jump to content

Förbud mot giftiga djur i hemmen?

chiligr
 Share

Borde det finnas ett förbud mot giftiga djur i fångenskap i sverige?  

69 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tänk efter...sätt er gärna in i frågan lite! Måste få fram ett resultat i denna fråga. Är det en stor risk för vårt samhälle? Det har ju vart en del nyheter om detta med ormbett,spindelbet osv i sverige på senare tid...är det dags för ett förbud? Sen finns det ju massvis utav hobbyister som skulle lida av ett förbud! (här är en)...

Jag kan tyvärr inte meddela min ståndpunkt i denna fråga då jag inte vill på verka någon!

snälla lås inte tråden!

rösta på och motivera gärna!

/fuelix

Redigerad av chiligr
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Man skall fa ha de djur som man vill sa lange som de inte finns med pa wwfs listan over skyddade djurarter. Skulle man vara agare till ett djur som ar kapabelt att skada manniskor ordentligt skall det finns tydliga regler for hur de skall forvaras och det bor oxa regelbundet foljas upp att reglerna verkligen efterlevs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man skall fa ha de djur som man vill sa lange som de inte finns med pa wwfs listan over skyddade djurarter. Skulle man vara agare till ett djur som ar kapabelt att skada manniskor ordentligt skall det finns tydliga regler for hur de skall forvaras och det bor oxa regelbundet foljas upp att reglerna verkligen efterlevs.

Det finns skyddade arter som är tillåtna i listorna...men man måste ha ett tillstånd som kallas "cites", vilket finns i tre olika höga grader..."A", "B" och "C"... "C" är självklart det svåraste att komma över...men vem som helst kan få det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då bryter jag mönstret lite nu då.

Jag röstar på JA! Vet ni varför?

Jag ska tala om det nu. Anledningen till att man inte ska få ha dessa djur i hemmet är att de kan bli farliga för omgivningen om ägaren inte kan handskas med djuren. En orm kan döda min hund och det vill jag inte, den kan givetvis även döda mig.

Tycker att folk ska hålla sig till de djur som är roliga dvs inte en spindel som har lika mycket hår som göran persson i underlivet eller en orm som bara ligger där och är allmänt tråkig. När börjar det roliga?

Bojkott!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor