chiligr Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 (redigerad) Tänk efter...sätt er gärna in i frågan lite! Måste få fram ett resultat i denna fråga. Är det en stor risk för vårt samhälle? Det har ju vart en del nyheter om detta med ormbett,spindelbet osv i sverige på senare tid...är det dags för ett förbud? Sen finns det ju massvis utav hobbyister som skulle lida av ett förbud! (här är en)... Jag kan tyvärr inte meddela min ståndpunkt i denna fråga då jag inte vill på verka någon! snälla lås inte tråden! rösta på och motivera gärna! /fuelix Redigerad 27 januari, 2006 av chiligr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Nej, anser jag. Man bör få ha giftiga djur i hemmen så länge ägaren lyckas hålla ställningarna. Även om jag inte förstår vad som är så in i helvete roligt med att ha en giftorm som rör sig sju centimeter om dygnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Nej... Inga förbud tack.. Vill man ha ett farligt djur får man skylla sig själv om man inte lär sig hur man ska handskas med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Onödigt? Ägaren får skylla sig själv om en orm spetsar pungkulorna med tänderna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 27 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Än så länge är min tes motbevisad(ang. omröstningsresultatet)! Keep voting! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Nej, det borde inte finnas nåt förbud för det. Bara för att ett par ägare som inte vet någonting om djuret de skaffar men köper det bara för att coola och blir bitna, så ska de som inte är lika klantiga och dumma lida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Nej det borde inte finnas något sånt förbud. Ägaren får ta sitt ansvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 27 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Ni som röstat ja, motivera gärna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Nej, det bör inte finnas något förbud så länge jag slipper stöta på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 (redigerad) Nej, jag tycker man borde få ha vilka djur man vill jag vill ha en schimpans men det får man ju inte nu ta bort dom dumma lagarna och låt folk ha djur ägaren ska så klart kunna ta hand om djuren och så Redigerad 27 januari, 2006 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 ta bort dom dumma lagarna och låt folk ha djur Folk Får ha djur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Folk Får ha djur. Vilka djur som helst ju. Jag tar nog nån rockare. pKz blir nog ett fint husdjur och hans tik vill nog följa med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Man skall fa ha de djur som man vill sa lange som de inte finns med pa wwfs listan over skyddade djurarter. Skulle man vara agare till ett djur som ar kapabelt att skada manniskor ordentligt skall det finns tydliga regler for hur de skall forvaras och det bor oxa regelbundet foljas upp att reglerna verkligen efterlevs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 27 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Man skall fa ha de djur som man vill sa lange som de inte finns med pa wwfs listan over skyddade djurarter. Skulle man vara agare till ett djur som ar kapabelt att skada manniskor ordentligt skall det finns tydliga regler for hur de skall forvaras och det bor oxa regelbundet foljas upp att reglerna verkligen efterlevs. Det finns skyddade arter som är tillåtna i listorna...men man måste ha ett tillstånd som kallas "cites", vilket finns i tre olika höga grader..."A", "B" och "C"... "C" är självklart det svåraste att komma över...men vem som helst kan få det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Bryr mig inte så länge ägaren har hand om sitt djur och ser till att djuret inte attackerar andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Dunno/duntcare sålänge de håller de inne så e jag lugn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Ni som röstat ja, motivera gärna! Jag vill inte ha en giftig kobra i mitt bostadshus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Vote: Nej! Jag menar många hundar kan ju också döda folk. Och katter . Så varför skulle man inte få ha spindlar,ormar och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Vote: Nej! Jag menar många hundar kan ju också döda folk. Och katter . Så varför skulle man inte få ha spindlar,ormar och sånt. En hund kan inte komma in i en annan lägenhet. Men det kan ormar och spindlar enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Då bryter jag mönstret lite nu då. Jag röstar på JA! Vet ni varför? Jag ska tala om det nu. Anledningen till att man inte ska få ha dessa djur i hemmet är att de kan bli farliga för omgivningen om ägaren inte kan handskas med djuren. En orm kan döda min hund och det vill jag inte, den kan givetvis även döda mig. Tycker att folk ska hålla sig till de djur som är roliga dvs inte en spindel som har lika mycket hår som göran persson i underlivet eller en orm som bara ligger där och är allmänt tråkig. När börjar det roliga? Bojkott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts