Tux Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 För några år sedan så var det så här att när du la vatten i en balja och la den kanske i öknen. Då skulle vattnet avdunsta på grund av solstrålningen. Men idag så avdunstar inte vattnet lika snabbt. All förorening som vi släpper ut hamnar i molnen som hindrar solstrålarna att nå jorden. Solstrålarna som träffar molnen reflekteras tillbaka ut i rymden. I förorenade moln så finns det mer vatten än vad det finns i rena moln. Så solstrålarna reflekterar på dessa miljontals vatten droppar. Men om vi skulle bstämma oss att lägga ner Kolindustrierna och använda Elbilar så skulle det innebära katastrofer. Eftersom vi jord har vant sig vid detta så skulle den tappa balansen om vi nu skulle bestämma oss att ta bort föroreningen. Så, har vi en alternativ egentligen? Antigen så bestämmer vi oss för att inte förorena jorden och påträffa massa katastrofer eller så bestämmer vi oss för att fortsätta som vi gör idag och hindra värmen att nå oss. Jorden blir en ny isålder. Berätta gärna vad du tycker om detta och vad du skulle göra för att hindra vår jord för att dö. För mer information... Tryck här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 Care. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 Minska utsläppen sakta men säkert istället för att stänga alla fabriker som spyr ut rök på en gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 (redigerad) Hm.. Funderade lite på dina meningar. Men heter det inte dunkelt, mer dunkelt, mest dunkelt? Redigerad 26 januari, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 Det har ju varit känt länge. Ingen har gjort något, och ingen kommer göra något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 26 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 (redigerad) Care. Så det är inget att bryr sig om?. Först kommer alltid börja nätt och jämt. Några skogsbrander, några översvämningar och lite svält här och där. Sen går det djupare in. Då ligger vi på år 2040. Amazon skogarna brinner upp och blir ett öken. Alla städer som ligger nära havet försvinner eftersom Grönlands istäcke börjar smälta. Vattnet höjs på runt 7m. I sverige är det redan kallt. Tänk så blir det kallare? eller det blir kanske varmare?. Det börjar sluta regna i Afrika. Miljoner dör. Samma sak händer i Asien. Svältet närmar sig allt närmare norr. Tillslut är det dött. Och när det är dött så finns det ingen GTAsajten längre. Redigerad 26 januari, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 (redigerad) Men det är ju långt kvar och då är vi döda för längesen, våra barn, barnbarn, barnbarnsbarn osv med. Redigerad 26 januari, 2006 av HOWHOW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 Så det är inget att bryr sig om?. Först kommer alltid börja nätt och jämt. Några skogsbrander, några översvämningar och lite svält här och där. Sen går det djupare in. Då ligger vi på 2040. Amazon skogarna brinner upp och blir ett öken. Alla städer som ligger nära havet försvinner eftersom Grönlands istäcke börjar smälta. Vattnet höjs på runt 7m. I sverige är det redan kallt. Tänk så blir det kallare? eller det blir kanske varmare?. Det börjar sluta regna i Afrika. Miljoner dör. Samma sak händer i Asien. Svältet närmar sig närmare norr. Tillslut är det dött. Och när det är dött så finns det ingen GTAsajten längre. Haha, det är ett forum där det är en medelålder på 14. Varför diskutera, ingen vet mer än den andra. Fin rip-off av "The day after Tomorow" iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 26 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 Haha, det är ett forum där det är en medelålder på 14. Varför diskutera, ingen vet mer än den andra. Fin rip-off av "The day after Tomorow" iaf. The Day after Tomorrow? lol. Om du går in på länken som jag skrev där uppe så ser du att detta handlar om Vetenskapensvärld. Och oj jises! Vetenskapensvärld va idag? eller hur?... från klockan 21:00 - 22:00. Och jag har inte sett The Day after tomorrow på länge så jag skulle inte kunna göra en rip off från filmen. Kanske från vetenskapensvärld eftersom jag vet så mycket nu ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 The Day after Tomorrow? lol. Om du går in på länken som jag skrev där uppe så ser du att detta handlar om Vetenskapensvärld. Och oj jises! Vetenskapensvärld va idag? eller hur?... från klockan 21:00 - 22:00. Och jag har inte sett The Day after tomorrow på länge så jag skulle inte kunna göra en rip off från filmen. Kanske från vetenskapensvärld eftersom jag vet så mycket nu ? Det dröjjer endå långt tills det händer. Tror inte vi kan göra något åt det. Vi kan inte ens fixa så man får se porr i lägenheter här i Sandviken, så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 26 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 Det dröjjer endå långt tills det händer. Tror inte vi kan göra något åt det. Vi kan inte ens fixa så man får se porr i lägenheter här i Sandviken, så. Jo, det är ju långt till dess. Men man borde göra nåt nu innan det är försent. Men vi GTAsajtens medlemmar kan förmodligen inte göra nåt, men jag ville bara dela med informationen. Vissa kan tycka att det är rätt så viktigt . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 (redigerad) År 2040 beräknas alla regnskog vara borta. Det é egentligen ganska skrämmande med tanke på att bara i Sydamerika finns nu ett så pass stort regnskogsområde att det täcker mer än hela Europas yta. Och ändå har det försvunnit och försvinner varje minut regnskog. Flera 1000-tals kvadratkilometer har försvunnit. Vilket bidrsr till att många djur och växtarter dör ut och risken för översvämmningar ökar enormt så lite orolig é jag allt. Redigerad 26 januari, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 Tycker allt sånt här suger. Hade gärna varit född 30 år sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 När regnskogen är borta kommer väl inte tillräkligt mycket syre produceras, även om det mesta syre produceras av alger? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 26 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2006 Minska utsläppen sakta men säkert istället för att stänga alla fabriker som spyr ut rök på en gång? Håller med där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Ehmm okej: Själv så tycker jag ju inte att det är bra med kärnkraft verk och sånt då. Men när de stängde ner Barsebäck så har Sverige alldeles för lite ström. Det kommer bli hela byar som dom måste släcka ner.. Och vilka byar tror ni drabbas? Jo inte blir det Stockholm iallafall. Ente blir det Göterborg. NEJ det blir småorterna i Skåne som får lida. ÖPPNA BARSEBÄCK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Tycker allt sånt här suger. Hade gärna varit född 30 år sedan. Bättre att aldrig blivit född istället... Slippa höra/se på skiten... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Rösta på miljöpartiet om du vill få bort farliga utsläpp snabbt.. Annars kan vi ju alla starta oss ett eget parti kallat "GTAPartiet" som kommer på en bra plan för att minska utsläppen utan att vi förlorar någonting på det.. Med förlora något menar jag att alla fabriker som är miljöfarliga kan ju inte bara stängas ner med en gång utan de kan ju ändra i sin reningsprocess.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Detta är naturligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Annars kan vi ju alla starta oss ett eget parti kallat "GTAPartiet" som kommer på en bra plan för att minska utsläppen utan att vi förlorar någonting på det.. Faktiskt en bra ide. Skulle varit grymt coolt om man kunde göra nån Parti här i GTAsajten. Men jag tror inte vi skulle ha nån betydelse i den stora politiska världen men man skulle kunna göra något iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts