Explosiv Anka Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Jag sökte och hittade ingen bra snus tråd som passade in så här är en ny =) Någon som testat "lyxsnuset" general ONYX? Isåfall vad tycker ni om det? Själv så var det en polare som köpte en dosa, visst dosan var väldigt fin,prillorna var fint uppstaplade och dom var svarta. Men smaken, det tycker jag var precis som vanlig general porte fast med lite mer koncentrerad smak. Så jag tycker att det är helt onödigt att lägga ut 10 kr till på en dosa. Och nej det var inte för att jag ville visa på forumet hur tuff jag är som snusar så bespar dom kommentarerna, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Jag funderar på att testa det. Är det värt 10 kr extra för att testa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 25 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Jag funderar på att testa det. Är det värt 10 kr extra för att testa? Gillar du general så =) Men ta det vid något högtidligt tillfälle =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Gillar du general så =) Men ta det vid något högtidligt tillfälle =) Hmm... kanske en "nyårs-prilla" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Är det nytt? Då måste dem ha snott namnet från General Onox från "The Legend of Zelda: Oracle of Seasons"! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 25 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Är det nytt? Då måste dem ha snott namnet från General Onox från "The Legend of Zelda: Oracle of Seasons"! Ja det är relativt nytt, men märket general har funnits i nästan hundra år. Så isåfall har dom bara tagit ONYX. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Ska väl testa det någon dag, är inte så mycket för General. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Jo jag ska testa det.. General är det ända rätta.. Förresten.. prövade Skruf Stark portion.. det stod att det skulle vara 70% mer nikotin eller något sånt skit.. jag märke inget speciellt av en sådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 25 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Jo jag ska testa det.. General är det ända rätta.. Förresten.. prövade Skruf Stark portion.. det stod att det skulle vara 70% mer nikotin eller något sånt skit.. jag märke inget speciellt av en sådan. 10% mer nikotin är det =P Har en polares farsa som jobbar på skruf så man får ju lite dosor ibland =) Fast general lös, hitta något som är godare, och om så berätta för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Conny_S Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Jag funderar på att testa det. Är det värt 10 kr extra för att testa? Jag förstår inte hur man kan vara så dum att man slösar bort pengar på gift, som man dessutom förtär, helt i onödan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 25 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Jag förstår inte hur man kan vara så dum att man slösar bort pengar på gift, som man dessutom förtär, helt i onödan? Det handlar ju om vad man prioriterar eller hur? Du köper säkert en massa saker som jag tycker är helt onödiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Det är gott, men så mkt annars var det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Är det nytt? Då måste dem ha snott namnet från General Onox från "The Legend of Zelda: Oracle of Seasons"! Är inte Onyx en pokemon? Den där stenormen http://www.geocities.com/athens/delphi/4150/geodude.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Conny_S Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Det är ju ingen fråga om prioritering om man är beroende av någonting. Är man beroende av någonting så införskaffar man ju inte det genom att tänka "Ajust det, jag skulle ju ha snus också". Snarare skriker kroppen: Jag måste ha snus annars svimmar jag! Benvit, du säger att det är gott? Enligt mig är godis också gott, men det är ingenting som jag bara går och köper för att jag är sugen. Du är ju antagligen beroende av snus? Då är det en helt annan sak. Annars skulle man ju lika gärna kunna köpa chocklad med råttgift i och säga att "det är gott". Snarare handlar det om vilja, diciplin och hjärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 25 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Det är ju ingen fråga om prioritering om man är beroende av någonting. Är man beroende av någonting så införskaffar man ju inte det genom att tänka "Ajust det, jag skulle ju ha snus också". Snarare skriker kroppen: Jag måste ha snus annars svimmar jag! Jag kommer ihåg första gången jag smakade snus, det var en fröjd för mina smak lökar, men som tur är smaken som baken. Och du tycker säkert att jag är någonstans i mitten, but hey i don't care *fjortis fniss* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 (redigerad) Det är ju ingen fråga om prioritering om man är beroende av någonting. Är man beroende av någonting så införskaffar man ju inte det genom att tänka "Ajust det, jag skulle ju ha snus också". Snarare skriker kroppen: Jag måste ha snus annars svimmar jag! Benvit, du säger att det är gott? Enligt mig är godis också gott, men det är ingenting som jag bara går och köper för att jag är sugen. Du är ju antagligen beroende av snus? Då är det en helt annan sak. Annars skulle man ju lika gärna kunna köpa chocklad med råttgift i och säga att "det är gott". Snarare handlar det om vilja, diciplin och hjärna. Varför ens bry dig om dom som snusar? Efter som du försöker få det som att snusare saknar förstånd? Redigerad 25 januari, 2006 av hubbert Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Conny_S Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 (redigerad) Jag kommer ihåg första gången jag smakade snus, det var en fröjd för mina smak lökar, men som tur är smaken som baken. Och du tycker säkert att jag är någonstans i mitten, but hey i don't care *fjortis fniss* Som jag brukar säga: "Hjärnan är som kuken". Sen är det ju klart att det är ditt eget val. Hubbert: Jag bryr mig om dem därför att jag tycker det är roligt. Sen är jag inte ute efter att få dom stämplade som förståndslösa, därimot anser jag att de inte använder sitt förstånd fullt ut. Redigerad 25 januari, 2006 av Conny_S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 25 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2006 Det är ju ingen fråga om prioritering om man är beroende av någonting. Är man beroende av någonting så införskaffar man ju inte det genom att tänka "Ajust det, jag skulle ju ha snus också". Snarare skriker kroppen: Jag måste ha snus annars svimmar jag! Benvit, du säger att det är gott? Enligt mig är godis också gott, men det är ingenting som jag bara går och köper för att jag är sugen. Du är ju antagligen beroende av snus? Då är det en helt annan sak. Annars skulle man ju lika gärna kunna köpa chocklad med råttgift i och säga att "det är gott". Snarare handlar det om vilja, diciplin och hjärna. Eh. Vart kom du ifrån? Ja, snuset var GOTT, I'll rub it in for ya, GOTTTTT! Bah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bozzard Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 General ska det vara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Useless shit. Varför lägga 10spänn på ett silverfärgat lock? Ooooh, vad snyggt det blir. NOT! Silverlocket syns inte för du har dosan i fickan. Att dom ligger uppstaplade på rad syns inte heller eftersom dosan ska vara stängd för att hålla kvar fukten. Och sist, men inte minst. Varför göra påsen svart när du har den i munnen och snuset i sig är svart så en vanlig snus nästan blir svart ändå. Enligt mig är det en idiotisk ripoff på våra kära plånböcker. Köp något annat istället. General borde skämmas. Dock så kan jag inte vara arga på dom eftersom jag var trogen Generalare i 4 år. Nu är det Tre Ankare som gäller. Till minne av min farfar som snusade det i över 60 år och ända in i graven. Minns när han låg på sjukan några dagar innan han gick bort och han bad min farsa köpa en dosa Tre Ankare åt honom. Ett bra exempel på att snus inte behöver bli ens död. 91år, snusade i 60~ år och dog av åldern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts