Jump to content

The City in Shatter

Siana
 Share

Recommended Posts

Här börjar det. En parallel med GTAsajtens forum, men vi rör oss i en gangstervärld. Jag och okka har påbörjat ett projekt. Det kommer slutligen bli en kort roman, över den korrupta staden kallad "The City in Shatter". Cred till Foo som ritat bilderna. Äventyret kan börja!

Förmodligen var det Bob Dylan som spelades i bakgrunden då Crice - denne

baksluge rackare vi alla känner så väl - började arbeta som diskplockare på den lokala italienska restauranten.

Sakta men säkert tog han sig uppåt i den yrkesverksamhet som många skulle definiera som "skumraskaffärer".

Crice byggde så småningom upp ett imperium; pengatvätt, lönnmord etc. Framtiden såg ljus ut för den nystartade

"affärsmannen", som man så fint kunde kalla det.

Men en dag fick Hultenius, den kallblodige, rultige, självbelåtne, lagomt nonchalante och präktige polischefen

i vår stad nog; han bad Arvid - som på den tiden var en aktiv paragrafryttare utan like - att visa ingen hänsyn

och sätta dit den mafiosa verksamheten en gång för alla. Arvid gjorde sitt jobb, och helt plötsligt satt Crice i fängelse

och var nu en "multiple felon".

MEN. Där tar historien dock inte slut. Pico - den hängivne, lojala vapendragaren vars orgasmatiska förkärlek till

avrättningar, iskalla massmord och kyliga massakrer iklädd de notoriska Depeche Mode-brillorna - lyckades, på något outgrunderlig vis, få ut sin

älskade ledare. Ingen vet fortfarande hur han lyckades.Än går rykten om att Pico hade en insider i polishuset, och mycket pekar på att Funnylin - numera en gammal

god suput på den lokala puben - som var polis under dessa tider av oro, ligger bakom; hans plötsliga förväl väckte

nämligen många frågor... Var det möjligtvis inte en planerad pensionering, utan ett avsked under täckmantel?

Crice och Pico begav sig ut på gatorna - med en gångstil a la Reservoir Dogs - för att samla ihop sitt gamla gäng

och på nyo sprida skräck i The City in Shatter. Plötsligt framför dem var den ständigt poserande

okka vid den lokala rabarberhandeln.

Han stod och rökte sina Davidoff Slims med en silvrig förlängare och ett

medvetet Bob Dylan-fluff under den traditionella gangsterhatten. Med en nonchalant min lyfte han

somnolent på hatten. "Jag ser att du är ute igen, min gode vän?"

De tre begav sig vidare, till den androgyna, pompösa, glittrande glamour-klubben. Ena stunden var där inget, andra stunden stod Siana framför dem. Ett glänsande leende matchande både lacken på den närparkerade Lambourghinin samt hans extremt välslipade knivskaft som skymtades under kavajen, som även den minst sagt var klädsam. Ett ärr gick tvärs över ögat, som om någon hade

karvat dit det med kniv, bara för att se cool ut á Scar and Locke style. Vilken Bond-tjuv som helst skulle bli avundsjuk på

denna absolut livsfarlige, smått psykopatiske, ärrade gamle lönnmördaren som sedan länge tappat all form av logik i kroppen.

"Nu är det nya tider, Siana. Ny kula, nya möjligheter.", sa Crice med en lugn stämma. Siana må vara komplett bindgalen ibland, men Crice

var vida känd för att inte ha någon fruktan. kattälskaren strövade misstänksamt förbi. Han var en av de tjallare som berättade

hemligheter för vem som helst (även polisen), bara de fick nog betalt. Crice hade innan sin inspärrning planerat att sätta

ett pris på kattälskarens huvud, men den unge kattälskaren verkade på något sätt ha fått nys om detta, och teg nu mestadels.

"Jag är med. Jag gillar inte hur The City in Shatter styrs nu. Ska vi ta Lambon?". okka nickade upphetsat, han älskade vackra

bilar av den enkla anledningen att de matchade hans image; inget är hårdare än att sitta med cigarrförlängare i nylackede snygga

bilar; Siana hade nämligen för vana att hela tiden lacka om sin Lamborghini med nya märken av död, blod, knivar samt andra otrevligheter.

Lamborghinin skrek och for sedan iväg. Efter en stunds galen bilkörning drog Siana i handbromsen, och alla klev av.

Framför dem var till synes ett helt ordinärt hus. Men när Crice knackade på och sedan öppnade, insåg man kvickt att så var inte fallet.

Tung, grådaskig rök flöt omkring runt takkronorna, och vapen låg på alla lediga ytor. Helt plötsligt smällde ett gevär till.

Kulor for kors och tvärs kring dem, och alla slängde sig ner på golvet. När beskjutningen hade upphört, tittade de upp.

Framför dem stod The Dude. Han blåste bort röken från gevärsmynningen, och tände något som knappast var en ordinär cigarett.

"Jag trodde du satt inne, Crice?", sa The dude med ett flin på läpparna, som visade hans silvertänder.

"Tiderna förändras, Dude. Nu är jag tillbaka för att återigen sätta skräck i The City in Shatter. Är du med mig?"

Pico, som vid det här laget hade börjat bli uttråkad, såg sig omkring. Tapeterna var bortrivna från väggarna, ingenting såg

intakt ut, och själva golvet de stod på lät som om det drog sin sista suck. "Vad tror du om mig egentligen, gamle vän? Alltid vid din sida!"

Han fyllde rockfickorna med diverse vapen, klev sedan ur från sin gamla villa. "Lackat om bilen igen, vad, Siana?"

Siana log ett kallt leende som inte nådde upp till ögonen. Han nickade. Siana gillade inte vapen för mycket. De smällde alldeles

för högt. Med en kniv hörs du inte. Syns inte heller, för den delen...

Gänget var samlat. The City in Shatter skulle aldrig vara sig likt igen. Och det är även här vår historia startar.

-------------------------

Slut på kapitel 1. By okka, Siana and Foo.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sorry, vi undviker att offentliggöra sidan.

@Dude: Mig veterligen är de helt orelaterade.

Jepp, det bara blev så. Du föreslog temat, utan att egentligen känna till mitt och okka's arbete så väl.

Nej men tack, Pico! Fast jag ska inte vältra mig i allt berömm. okka har skrivit minst lika mycket. Det blev lite stafetthistoria.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför om man får fråga ?

Vi vill inte släppa in dåliga skrivare.

--

Jag har editerat det lite. okka hade den senaste uppdateringen på historian, men när jag skulle lägga upp den svarade han inte, så jag fick lägga in min verision. Nu har jag dock uppdaterat. Vad som är nytt är en mer tydlig presentation av Pico.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför om man får fråga ?

Duuh? Elitism!!

Nothing personal, though...

--

Siana ovan!: ojdå, my fault.

Oh well.

Nåväl - jag meddelar även le public att Crice nu är en del av teamet, litegranna, lite, cosi cosi, typ. Japp!

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor