Jump to content

jaeger
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...
  • Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

What the? :lol:

Jag såg ett inlägg av Tux och såg att han hade 80x80 i sin avatar!

Yaaay, äntligen ändrat! tänkte jag, och lägger upp en ny bild med just storleken 80x80. Tror ni det funkar? självklart inte. bilden blir ju 64x64, men med en rutten kvalité.

Min fråga är bara, hur har han lyckets med det? :wacko:

post-4-1141328338_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What the? :lol:

Jag såg ett inlägg av Tux och såg att han hade 80x80 i sin avatar!

Yaaay, äntligen ändrat! tänkte jag, och lägger upp en ny bild med just storleken 80x80. Tror ni det funkar? självklart inte. bilden blir ju 64x64, men med en rutten kvalité.

Min fråga är bara, hur har han lyckets med det? :wacko:

Det är en bild i galleriet, har du inte sett att kattälskaren i all evighet använt en 80x80- bild?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stör mig egentligen inte så mycket på det. Men varför är det inte sörre bilder tillåtna? Blir forumet slöare.

Forumet blir inte slöare bara för att bilden till ytan är större.

Däremot om filstorleken ökar så tar det ju givetvis lite längre tid att ladda bilden.

Sen kan ju en medlem länka till avataren från en sida som är extremt slö, men det ska inte påverka forumet i sig.

BOT

Redigerad av [B][O][T]
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Mar 3 2006, 12:08] Forumet blir inte slöare bara för att bilden till ytan är större.

Däremot om filstorleken ökar så tar det ju givetvis lite längre tid att ladda bilden.

Sen kan ju en medlem länka till avataren från en sida som är extremt slö, men det ska inte påverka forumet i sig.

BOT

Nej och regeln med max 50kb i avataren eller vad det är kommer ju att finnas kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Nu drar jag upp en gammal tråd men efter att Hessy lurade tillbaka mig till polykarbon så upptäckte jag att avatargränsen låg på 130x130! Det är helt underbart med stora avatars. Ändra gärna avatargränsen här med! 64x64 är löljigt.

Polykarbon

GTAsajten

:/

Och på polykarbon är de flesta 56k:are. Ingen har klagat hittils.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu drar jag upp en gammal tråd men efter att Hessy lurade tillbaka mig till polykarbon så upptäckte jag att avatargränsen låg på 130x130! Det är helt underbart med stora avatars. Ändra gärna avatargränsen här med! 64x64 är löljigt.

Håller med, det blir mer "personligt" och mycket finare när man har stora avatars.

/skribb

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Kan inte Hultan säga vad han tycker? :P

Jag kan nästan svara åt han. Eftersom att han inte har svarat innebär detta ett negativt svar. Ett svar som förmodligen ingen utav er "storavatarare" kommer att gilla.

Han står fast vid sina miniavavatarer som man behöver lägga in i PS och zooma in på för att se vad det föreställer.

Dock är det lite kasst att inte lyssna på vad många aktiva medlemmar på forumet vill, nästan alla vill ha större avatarer så jag förstår inte vad problemet är.

Det förstör inte förumet och det blir inte trögare att ladda för modemanvändare. Men däremot så måste han göra om sina mod, admin och root knappar.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor