Didier Sachs Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 (redigerad) Hjälp, det står bar att den inte kan kännas igen, och i enhetshanteraren står det att USB enheterna är OKända.. någon som har nån lösning? :'( EDIT:Någon som kan hjälpa miog ? Redigerad 21 januari, 2006 av Didier Sachs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Vild chansning: Installera drivrutiner? Förresten fisst det en officiell Datorhjälps-tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Lika för mig, fast bara med webcam, iofs bara testat webcam och mp3 spelare... och så modemet har jag i en usb port, och det funkar.. så jag antar att de bara e webcamen som inte funkar... står att den inte sitter i eller redan används när jag försöker starta den i msn... när jag kopplar i den i en usbport så gör den det där ljudet 2 gånger som ska komma 1 gång när man kopplat i nåt :S och så kommer det upp nån sak i högra hörnet så trycker man på den så står det att camen behöver 18% av nånting men det finns bara 15% kvar funkade ju för nåra månader sen, sen helt plötsligt ville den inte funka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 (redigerad) Lika för mig, fast bara med webcam, iofs bara testat webcam och mp3 spelare... och så modemet har jag i en usb port, och det funkar.. så jag antar att de bara e webcamen som inte funkar... står att den inte sitter i eller redan används när jag försöker starta den i msn... när jag kopplar i den i en usbport så gör den det där ljudet 2 gånger som ska komma 1 gång när man kopplat i nåt :S Samma för mig...min webcam vägrar funka edit: har dock en STARK tanke på att det är min brandvägg som blockerar den.....När jag sätter i den står det "En attack blockerades nyss och IP adressen är 0.1.0.5" Redigerad 22 januari, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Jag tänker också chansa lite vilt som kebaben gjorde... Datorn kanske inte känner igen USB enheten för att du inte stängt av den korrekt tidigare och nu har det orsakat fel i datorn och den kan inte känna igen. Eller så ska du installera drivrutinerna till denna enheten som du stoppar in i USB enheten. (kebab sa det tidigare) Tillex: Om du har en Webcam så borde du ha fått med en CD. Installera Drivrutinerna i CD och testa att koppla in Webcamen då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 När jag fick min Mp3 så funka det inte att sätta in den i USB enheten, det stog okänd maskinvara Vetefan vad jag gjorde men det fixade sig sen :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 När jag fick min Mp3 så funka det inte att sätta in den i USB enheten, det stog okänd maskinvara Vetefan vad jag gjorde men det fixade sig sen :S Du gjorde nog inget, eftersom datorn lärde sig och känna igen den maskinvaran. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 PKz du gav mig en ide! För att fixa problemet med okänd maskinvara. Gör så här: 1. Stoppa in din Maskinvara i USB:n. (Webcam eller något annat) 2. Gå in på Start>Kontrollpanelen>Lägg till/ta bort maskinvara. 3. Sök efter maskinvaran och installera den. Obs! jag har aldrig gjort detta! och det KANSKE inte kan fungerar men det är värt ett försök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Jag har ju redan min installerad och så, och jag kan typ gå in i camens inställningar och ändra skärpa och så, fast jag ser inte nåt genom camen.. hmm.. aja får ny dator den här veckan som kommer så installerar där då, funkar den inte då slänger ja ut den genom fönstret Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts