Jump to content

Mina USB enheter fungerar inte !

Didier Sachs
 Share

Recommended Posts

Lika för mig, fast bara med webcam, iofs bara testat webcam och mp3 spelare... och så modemet har jag i en usb port, och det funkar.. så jag antar att de bara e webcamen som inte funkar...

står att den inte sitter i eller redan används när jag försöker starta den i msn...

när jag kopplar i den i en usbport så gör den det där ljudet 2 gånger som ska komma 1 gång när man kopplat i nåt :S

och så kommer det upp nån sak i högra hörnet så trycker man på den så står det att camen behöver 18% av nånting men det finns bara 15% kvar :P

funkade ju för nåra månader sen, sen helt plötsligt ville den inte funka :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lika för mig, fast bara med webcam, iofs bara testat webcam och mp3 spelare... och så modemet har jag i en usb port, och det funkar.. så jag antar att de bara e webcamen som inte funkar...

står att den inte sitter i eller redan används när jag försöker starta den i msn...

när jag kopplar i den i en usbport så gör den det där ljudet 2 gånger som ska komma 1 gång när man kopplat i nåt :S

Samma för mig...min webcam vägrar funka :P

edit: har dock en STARK tanke på att det är min brandvägg som blockerar den.....När jag sätter i den står det "En attack blockerades nyss och IP adressen är 0.1.0.5"

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker också chansa lite vilt som kebaben gjorde... :P

Datorn kanske inte känner igen USB enheten för att du inte stängt av den korrekt tidigare och nu har det orsakat fel i datorn och den kan inte känna igen.

Eller så ska du installera drivrutinerna till denna enheten som du stoppar in i USB enheten. (kebab sa det tidigare)

Tillex: Om du har en Webcam så borde du ha fått med en CD. Installera Drivrutinerna i CD och testa att koppla in Webcamen då. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PKz du gav mig en ide! :P

För att fixa problemet med okänd maskinvara. Gör så här:

1. Stoppa in din Maskinvara i USB:n. (Webcam eller något annat)

2. Gå in på Start>Kontrollpanelen>Lägg till/ta bort maskinvara.

3. Sök efter maskinvaran och installera den.

Obs! jag har aldrig gjort detta! och det KANSKE inte kan fungerar men det är värt ett försök. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor