JMC Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Ilskna föräldrar stoppar Crazy Frog Ringsignalen Crazy Frog kan inte ha undgått någon vid det här laget. Företaget Jamster, mer känt som Jamba i Sverige, ligger bakom den irriterande, men ack så populära ringsignalen. Jamsters affärsmetoder har dock ifrågasatts ett par gånger och företaget har hamnat i blåsväder mer än en gång med en pågående utredning i Storbritannien och stämning i Kalifornien. Många föräldrar har blivit upprörda då deras barn lagt ner stora summor på företagets tjänster, utan föräldrarnas tillåtelse. Med anledning av detta har Jamster nu lanserat en tjänst som gör att man kan spärra vissa telefonnummer så att de inte kan handla från Jamster. Man matar in ett telefonnummer på Jamsters hemsida, får sedan ett SMS med ett lösenord, vilket man knappar in på hemsidan. På så vis kan endast personer med tillgång till abonnemanget, och inte vemsomhelst, spärra numret hos Jamster. Företaget har tidigare kritiserats mycket för vilseledande reklam och anklagats för att locka med gratis nerladdningar som de facto inte är gratis. Nu hoppas man kunna råda bot på sådan oro med hjälp av denna nya tjänst. Än så länge finns tyvärr inte tjänsten hos Jamsters svenska filial, Jamba. Fler nyheter: Crazy Frog blir barnförbjuden Den brittiska reklamgranskningsnämnden, ASA, har efter klagomål bestämt sig för att förbjuda tevereklamen med Crazy Frog innan klockan nio på kvällen. Crazy Frog, den ökända datoranimerade grodan, gör reklam för ringsignaler till mobiltelefoner. Dock framgår det inte särskilt tydligt att det inte gäller ett enstaka köp, utan istället ett abonnemang för köp av mobiltelefonsignaler. Eftersom reklamen främst tycks vara riktad till barn har det hela slutat med saftiga mobiltelefonräkningar för föräldrarna. För att skydda barnen, eller föräldrarna om man så vill, har ASA infört förbudet. Företaget bakom reklamen - Jamster, i Sverige mer känt som Jamba, har överklagat beslutet med hänvisning till en undersökning som visar på att bara 3,87 procent av deras kunder är under 16 år. ASA avfärdade dock överklagan relativt snabbt, eftersom undersökningen endast var baserad på samtal till Jamsters kundservice. Källor: idg.se Har du använt Jambas tjänster? Skriv varför isåfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Ha! Äntligen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Det här förgyllde morgonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Det här förgyllde morgonen. Indeed. Prrrrr... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Äntligen gör föräldrarna något bra. Död åt crazyfrog! Synd inte Thompson kunde haka på där istället... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Världens sämsta ringsignal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Världens sämsta ringsignal. O rly? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Haha, just när jag sitter och lyssnar på Axel F (den riktiga(alltså Bevery Hills Cop-themet)). Så kommer denna tråd fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Trodde grodfan skulle försvinna helt och hållet när jag läste topictiteln, men detta får duga så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Aah, ilskna föräldrar makes the world go 'round. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Kan man inte ta en kniv och servera grodan på någon restaurang? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Jag har använt jambas tjänster ... varför?... jag ville ha en sån där Disco software i min mobil men den funkade inte .... det va nåt Java fel så jag kontakta Jamba så fick jag välja nåt annat.... då valde jag en sån ficklampa till mobilen och den funkade inte heller! så jag fick välja nåt nytt igen. och jag tog California Love... (Låten med 2Pac)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Det kan ju verkligen inte finnas någon som tkr det är nått att ha. Om man inte lyder av kraftig syrebrist i hjärnan eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Jaaaaaaaaaaaa Kill tha' fucking BIIAATCH! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Huvva nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Aldrig hört den där crazy frog signalen eller nåt... eller har jag det? det enda jag hört/sett är när han åker på en osynligmotorcykel typ jamba suger snejz, tänker aldrig använda det, har hört otäcka historier om de Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Den där grodfan hade ju funnits ett bra tag innan den blev känd, så jag fattar inte. Varför göra massa remixar på bra låtar så dom blir helt kassa? Och vem fan skulle betala för att ha en dryg jävla ringsignal på mobilen som man kan göra själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 <3 Dom föräldrarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Jag skickade efter ett par ringsignaler därifrån, det skulle kosta trettio spänn, men kostade i slutändand nittio. Då ringde jag till dem och sa att de hade lurat mig, och då fick jag en hundring på posten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Jag har aldrig i hela mitt liv köpt något skit ifrån någon mobil-tjafs-företag och kommer aldrig göra det. Datakabel/Blåtand-enhet är det enda rätta man kan köpa till mobilen. Jamba och dessa företag kan väll bara gå och dö i något hörn eller lägga alla sina resurser i landet Kiribati istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts