Jump to content

Fick en bra ide om onlinespel ->>>

gizmo91
 Share

Recommended Posts

Jag spelade nyss lite Gangland och fastanade för det pga att när man åkte in i finkan så fickman välja vad man ville göra där inne och så. Det var då jag kom på en ide, jag tänkte att det kan väl inte vara så svårt att göra ett klickspel men jag hare ingen aning om hur man gör det så jag undrar om någon här vet hur man kan göra och vill hjälpa till ?

EDIT : Nament kunde tex vara Crimewars och man börjar med att göra sin gubbe och väljer hur den ska se ut och om det ska vara en latino, italienare, neger, irländare (wannabe Oz :ermm: ) sen så gör man stötar och så och om man åker in så får man sitta i finkan, så om man dödar någon kanske man får sitta 2 nätter eller nått sånt. Man ska kunna muta vakterna köpa droger starta uppror och så. Man kan muta vakterna så att dom tar in droger eller vapen och om man gör något dåligt så blir man slängd i isoleringen.

EDIT2 : Den här skulle nog ha legat i spel, kan nån MOD flytta ?

Redigerad av gizmo91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade nyss lite Gangland och fastanade för det pga att när man åkte in i finkan så fickman välja vad man ville göra där inne och så. Det var då jag kom på en ide, jag tänkte att det kan väl inte vara så svårt att göra ett klickspel men jag hare ingen aning om hur man gör det så jag undrar om någon här vet hur man kan göra och vill hjälpa till ?

EDIT : Nament kunde tex vara Crimewars och man börjar med att göra sin gubbe och väljer hur den ska se ut och om det ska vara en latino, italienare, neger, irländare (wannabe Oz :ermm: ) sen så gör man stötar och så och om man åker in så får man sitta i finkan, så om man dödar någon kanske man får sitta 2 nätter eller nått sånt. Man ska kunna muta vakterna köpa droger starta uppror och så. Man kan muta vakterna så att dom tar in droger eller vapen och om man gör något dåligt så blir man slängd i isoleringen.

EDIT2 : Den här skulle nog ha legat i spel, kan nån MOD flytta ?

Om du tror att du kan göra ett nytt Dekrim så kan du ta och tänka om..

Och vad gör du på "projektet" ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du tror att du kan göra ett nytt Dekrim så kan du ta och tänka om..

Och vad gör du på "projektet" ?

Om någon vet hur man gör så kan jag hjälpa till sen att komma på lite andra grejjer som ska stå och så. Jag tänker inte försöka konkurera ut dekrim men jag menade att det ska vara som dekrim.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ingen aning om vad du snackar om.... PHP är inget man lär sig genom att bara läsa några guider :unsure:

Jag sa aldrig att jag hade lrt mig det jag sa att det verkade lätt :)

Men vet du hur man gör, om du gör det så vill du hjälpa till ?

Det som behövs är 1-3 programerare, några som fixar allmäna saker (små grejjer).

Hoppas att folk vill vara med.

Redigerad av gizmo91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, verkar lätt?

Jag har hållt på med php i typ 1år, och jag har enormt mycket kvar att lära mig. Man kan inte säga att något är lätt då det tar enormt mycket tid att lära sig det.

Sedan kodar man ju inte ett sånt där "community" på nån dag precis. Det tar månader..

Detta skall du fråga i ett php-forum. Här finns det väl max 4-5st som behärskar php..

Skall du ha kodare får du nog punga ut några tusen, men om du har tur hittar du nog folk som vill vara med.

Jag tänker inte vara med, har inte tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor