gizmo91 Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Jag spelade nyss lite Gangland och fastanade för det pga att när man åkte in i finkan så fickman välja vad man ville göra där inne och så. Det var då jag kom på en ide, jag tänkte att det kan väl inte vara så svårt att göra ett klickspel men jag hare ingen aning om hur man gör det så jag undrar om någon här vet hur man kan göra och vill hjälpa till ? EDIT : Nament kunde tex vara Crimewars och man börjar med att göra sin gubbe och väljer hur den ska se ut och om det ska vara en latino, italienare, neger, irländare (wannabe Oz ) sen så gör man stötar och så och om man åker in så får man sitta i finkan, så om man dödar någon kanske man får sitta 2 nätter eller nått sånt. Man ska kunna muta vakterna köpa droger starta uppror och så. Man kan muta vakterna så att dom tar in droger eller vapen och om man gör något dåligt så blir man slängd i isoleringen. EDIT2 : Den här skulle nog ha legat i spel, kan nån MOD flytta ? Redigerad 20 januari, 2006 av gizmo91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Jag spelade nyss lite Gangland och fastanade för det pga att när man åkte in i finkan så fickman välja vad man ville göra där inne och så. Det var då jag kom på en ide, jag tänkte att det kan väl inte vara så svårt att göra ett klickspel men jag hare ingen aning om hur man gör det så jag undrar om någon här vet hur man kan göra och vill hjälpa till ? EDIT : Nament kunde tex vara Crimewars och man börjar med att göra sin gubbe och väljer hur den ska se ut och om det ska vara en latino, italienare, neger, irländare (wannabe Oz ) sen så gör man stötar och så och om man åker in så får man sitta i finkan, så om man dödar någon kanske man får sitta 2 nätter eller nått sånt. Man ska kunna muta vakterna köpa droger starta uppror och så. Man kan muta vakterna så att dom tar in droger eller vapen och om man gör något dåligt så blir man slängd i isoleringen. EDIT2 : Den här skulle nog ha legat i spel, kan nån MOD flytta ? Om du tror att du kan göra ett nytt Dekrim så kan du ta och tänka om.. Och vad gör du på "projektet" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 20 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Om du tror att du kan göra ett nytt Dekrim så kan du ta och tänka om.. Och vad gör du på "projektet" ? Om någon vet hur man gör så kan jag hjälpa till sen att komma på lite andra grejjer som ska stå och så. Jag tänker inte försöka konkurera ut dekrim men jag menade att det ska vara som dekrim. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 20 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Ingen som vet hur man ska göra ? Jag antar att man ska använda PHP eller asp men är det någon som har några sånna kunskaper ? Redigerad 20 januari, 2006 av gizmo91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Ingen som vet hur man ska göra ? En sak bara, vet du vad du sysslar med? Har du gjort något liknande förut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 20 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 En sak bara, vet du vad du sysslar med? Har du gjort något liknande förut? Nej det är därför jag frågar andra som kanske kan koda i PHP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 21 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Jag har kollat in några guider nu och detverkade ganska lätt. Men om någon skillad vill hjälpa till så varsågod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Jag har kollat in några guider nu och detverkade ganska lätt. Men om någon skillad vill hjälpa till så varsågod. Du har ingen aning om vad du snackar om.... PHP är inget man lär sig genom att bara läsa några guider Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 21 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 (redigerad) Du har ingen aning om vad du snackar om.... PHP är inget man lär sig genom att bara läsa några guider Jag sa aldrig att jag hade lrt mig det jag sa att det verkade lätt Men vet du hur man gör, om du gör det så vill du hjälpa till ? Det som behövs är 1-3 programerare, några som fixar allmäna saker (små grejjer). Hoppas att folk vill vara med. Redigerad 21 januari, 2006 av gizmo91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Herregud, verkar lätt? Jag har hållt på med php i typ 1år, och jag har enormt mycket kvar att lära mig. Man kan inte säga att något är lätt då det tar enormt mycket tid att lära sig det. Sedan kodar man ju inte ett sånt där "community" på nån dag precis. Det tar månader.. Detta skall du fråga i ett php-forum. Här finns det väl max 4-5st som behärskar php.. Skall du ha kodare får du nog punga ut några tusen, men om du har tur hittar du nog folk som vill vara med. Jag tänker inte vara med, har inte tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Samma tråkiga attityd Men jag håller med om att du borde ha något ordenkligt som du ska göra själv att komma med. Du kanske ska börja med något enklare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Det är ju smart om du kan göra något själv och inte bara vara en sådan som tar åt sig äran och tar titeln "överste blabla" när du sen inte har gjort ett skit. Kom på något eget också, finns redan Dekrim. Ta något nytt tema. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts