I lol Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 (redigerad) Osäker på F.E.A.R. F.E.A.R. Minimumkrav: P4 1700 eller jämnbördig AMD-processor, 512MB RAM, 5GB HDD, 64MB grafikkort *kollar på min BF2 förpackning* krav 1.7GHz processor, 512MB RAM, 2.3GB ledigt utrymme, Grafikkort 128MB med 1.4 pixelshader support BF2 och Far Cry, går på den... Redigerad 22 januari, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Processorn är en s.k. budget-processor. Den är alltså inte gjord för spel. Den är dock mycket snabbare än Intels celeron. Grafikkortet är gammalt. Ja, det är gammalt idag, hela två generationers grafikort gammalt. Du vill INTE köpa ett två generationers gammalt kort (som dessutom var medel-bra på sin tid). Half life 2 kommer att funka utan den minsta tvekan, men FEAR kommer inte att funka bra alls. FEAR kommer tvinga datorn till väldigt låga inställningar (baserar dessa fakta på hur jag hört att FEAR funkat på ett 9800PRO, ett kort dubbelts så bra som 9600PRO). Jag vill se följande i din nya (spel) dator: En AMD64 processor. AMD64 3200+ (MYCKET duglig och billig) eller snabbare. Ett grafikort ur den nuvarande generationen. Ett 7800GT är ett billigt (med tanke på vad grafikkort kostar nu för tiden..) och väldigt snabbt sådant. Om du vill/kan betala lite mer, satsa på ett X1800XL. Några hundralappar mer än ett 7800GT men presterar ibland lika bra som ett 7800GTX (mycket dyrare). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scorpion Skrivet 23 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Processorn är en s.k. budget-processor. Den är alltså inte gjord för spel. Den är dock mycket snabbare än Intels celeron. Grafikkortet är gammalt. Ja, det är gammalt idag, hela två generationers grafikort gammalt. Du vill INTE köpa ett två generationers gammalt kort (som dessutom var medel-bra på sin tid). Half life 2 kommer att funka utan den minsta tvekan, men FEAR kommer inte att funka bra alls. FEAR kommer tvinga datorn till väldigt låga inställningar (baserar dessa fakta på hur jag hört att FEAR funkat på ett 9800PRO, ett kort dubbelts så bra som 9600PRO). Jag vill se följande i din nya (spel) dator: En AMD64 processor. AMD64 3200+ (MYCKET duglig och billig) eller snabbare. Ett grafikort ur den nuvarande generationen. Ett 7800GT är ett billigt (med tanke på vad grafikkort kostar nu för tiden..) och väldigt snabbt sådant. Om du vill/kan betala lite mer, satsa på ett X1800XL. Några hundralappar mer än ett 7800GT men presterar ibland lika bra som ett 7800GTX (mycket dyrare). Schyst Så man bör satasa på en X1800XL eller en 7800GT Fast vi har redan köpt den. Den kostade under fem tusen så den är ganska bra för att vara så billig! Jag får väll uppgradera den sen när jag får råd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Under 5 tusen.. men då är det helt ok Liksom... bara ett X1800XL kostar ju 3800kr... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts