Scorpion Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Är detta en bra dator? och går spel som Half-Life 2, Far cry, Battlefield 2, F.E.A.R. och lite nyare spel på den? (är grafikkortet och proccesorn bra? och är det en bra speldator?): Cpu: AMD Sempron 3100+ Minne: 512Mb Hårddisk: 160GB SATA Optisk enhet:DVD RW Floppy: Nej Grafik: Gigabyte ATI 9600PRO 128MB AGP DVI Operativsystem: Windows XP Home edition Övrig Mjukvara: Microsoft Works Norton AntiVirus 2005 Adobe Reader 7.0 Cyberlink PowerDVD Quick Burnig (NTI CD-Maker Gold) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 RAM-minnet hade kanske behövt vara större men annars tycker jag att den ser rätt bra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Norton AntiVirus 2005??? Bör dom inte byta till 2006an iallafall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Radeon kortet är väl heller inte alltför bra? Även fast du klarar dig med det så skulle nog jag ha fixat ett lite bättre, som räcker längre. Jag själv har ATI Radeon 9600 SE (inte Pro, jag vet) och det klarar GTA SA på halvbra inställningar, nått emellan fult och fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Är detta en bra dator? och går spel som Half-Life 2, Far cry, Battlefield 2, F.E.A.R. och lite nyare spel på den? (är grafikkortet och proccesorn bra? och är det en bra speldator?): Cpu: AMD Sempron 3100+ Minne: 512Mb Hårddisk: 160GB SATA Optisk enhet:DVD RW Floppy: Nej Grafik: Gigabyte ATI 9600PRO 128MB AGP DVI Operativsystem: Windows XP Home edition Övrig Mjukvara: Microsoft Works Norton AntiVirus 2005 Adobe Reader 7.0 Cyberlink PowerDVD Quick Burnig (NTI CD-Maker Gold) Man får klaga på val av virusprog. När jag hade Norton varnade den för varenda fil i hela datorn, det kom upp popups hela tiden om filer som Norton tyckte var skadligt, bl.a. såna filer som földe med köpta spel och såna filer som fanns i datorn när vi köpte den osv. Bara skit tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Budgetprocessor, gammalt grafikkort och för lite ram, jag tror inte att F.E.A.R eller nya spel funkar speciellt bra på den där. HL2 borde dock funka, då de har en förmåga att fungera bra på sämre datorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scorpion Skrivet 20 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Budgetprocessor, gammalt grafikkort och för lite ram, jag tror inte att F.E.A.R eller nya spel funkar speciellt bra på den där. HL2 borde dock funka, då de har en förmåga att fungera bra på sämre datorer. Vi ska uppgradera den så småningom. Men tror du att NFS:MW fungerar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Men det är väl bara att hitta Minimum kraven! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Vi ska uppgradera den så småningom. Men tror du att NFS:MW fungerar NFS:MW kommer fungera, fast självklart inte på högsta grafikinställningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Man får klaga på val av virusprog. När jag hade Norton varnade den för varenda fil i hela datorn, det kom upp popups hela tiden om filer som Norton tyckte var skadligt, bl.a. såna filer som földe med köpta spel och såna filer som fanns i datorn när vi köpte den osv. Bara skit tycker jag. Måste varit fel på din Norton version då. För jag ahr använt Norton sedan 04 och aldrig haft några problem. Provade Nod32 för något år sedan men då började datan bete sig skumt plus att den tog nästan 3 min innan den stängdes av. Så när jag tog bort Nod32 och la in Norton igen så funkade det som vanligt. Så antingen har jag bara haft en jävla tur eller så har ni fått ett måndags exemplar av Norton hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Måste varit fel på din Norton version då. För jag ahr använt Norton sedan 04 och aldrig haft några problem. Provade Nod32 för något år sedan men då började datan bete sig skumt plus att den tog nästan 3 min innan den stängdes av. Så när jag tog bort Nod32 och la in Norton igen så funkade det som vanligt. Så antingen har jag bara haft en jävla tur eller så har ni fått ett måndags exemplar av Norton hehe. Inte bara jag som har sånt skit, flera som jag känner har så. Nod32 därimot är hur bra som helst, använder det på min andra dator och där funkar det precis som den ska, datorn är ganska gammal men jag märker inte av att den blivit segare. Det verkar vara mycket olika från dator till dator Redigerad 20 januari, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Det verkar vara mycket olika från dator till dator Ja troligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Om Sempron är en Socket A så är den exgeneration, är den till socket 939 så är den av amd 64 kärnan nerklockad och inte särskilt långt efter amd 64 processorer, och den utklassar celerons och spelar nästan jämt med intel's bästa cpu's idag. RAM:et är tillräckligt om det är ddr.. Grafikkortet är inte särskilt bra. Men HL2 kommer funka utan tvekan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scorpion Skrivet 20 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 < Går det att se på filmer och så och m det går måste man ladda ner eller köpa något specielt program Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) x Redigerad 27 juli, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Nej, det är inte en bra speldator. Det är klent i ram och grafikoret är gammalt. Den klarar väll dom flesta spelen men räkna med att det inte kommer gå felfritt. Redigerad 20 januari, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 < Går det att se på filmer och så och m det går måste man ladda ner eller köpa något specielt program För att se på DVD så ingick ett program som visar DVD-filmer, andra filmer som ligger på hårddisken går att kolla på med Media Player, Quick Time och Real Player. De är gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 För att se på DVD så ingick ett program som visar DVD-filmer, andra filmer som ligger på hårddisken går att kolla på med Media Player, Quick Time och Real Player. De är gratis. Dom flesta vanliga spelare kan visa DVD filmer me.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scorpion Skrivet 22 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Nej, det är inte en bra speldator. Det är klent i ram och grafikoret är gammalt. Den klarar väll dom flesta spelen men räkna med att det inte kommer gå felfritt. Vilket grafikkort tycker du jag ska köpa? Geforce 7800 eller något sådant är väl det nyaste? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Typ som min - HL2 flyter på bra men inte F.E.A.R Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts