Jump to content

Bra Dator? ... Går Half-Life 2

Scorpion
 Share

Recommended Posts

Är detta en bra dator? och går spel som Half-Life 2, Far cry, Battlefield 2, F.E.A.R. och lite nyare spel på den? (är grafikkortet och proccesorn bra? och är det en bra speldator?):

Cpu: AMD Sempron 3100+

Minne: 512Mb

Hårddisk: 160GB SATA

Optisk enhet:DVD RW

Floppy: Nej

Grafik: Gigabyte ATI 9600PRO 128MB AGP DVI

Operativsystem: Windows XP Home edition

Övrig Mjukvara: Microsoft Works

Norton AntiVirus 2005

Adobe Reader 7.0

Cyberlink PowerDVD

Quick Burnig (NTI CD-Maker Gold)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är detta en bra dator? och går spel som Half-Life 2, Far cry, Battlefield 2, F.E.A.R. och lite nyare spel på den? (är grafikkortet och proccesorn bra? och är det en bra speldator?):

Cpu: AMD Sempron 3100+

Minne: 512Mb

Hårddisk: 160GB SATA

Optisk enhet:DVD RW

Floppy: Nej

Grafik: Gigabyte ATI 9600PRO 128MB AGP DVI

Operativsystem: Windows XP Home edition

Övrig Mjukvara: Microsoft Works

Norton AntiVirus 2005

Adobe Reader 7.0

Cyberlink PowerDVD

Quick Burnig (NTI CD-Maker Gold)

Man får klaga på val av virusprog.

När jag hade Norton varnade den för varenda fil i hela datorn, det kom upp popups hela tiden om filer som Norton tyckte var skadligt, bl.a. såna filer som földe med köpta spel och såna filer som fanns i datorn när vi köpte den osv.

Bara skit tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får klaga på val av virusprog.

När jag hade Norton varnade den för varenda fil i hela datorn, det kom upp popups hela tiden om filer som Norton tyckte var skadligt, bl.a. såna filer som földe med köpta spel och såna filer som fanns i datorn när vi köpte den osv.

Bara skit tycker jag.

Måste varit fel på din Norton version då. För jag ahr använt Norton sedan 04 och aldrig haft några problem.

Provade Nod32 för något år sedan men då började datan bete sig skumt plus att den tog nästan 3 min innan den stängdes av. Så när jag tog bort Nod32 och la in Norton igen så funkade det som vanligt.

Så antingen har jag bara haft en jävla tur eller så har ni fått ett måndags exemplar av Norton hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste varit fel på din Norton version då. För jag ahr använt Norton sedan 04 och aldrig haft några problem.

Provade Nod32 för något år sedan men då började datan bete sig skumt plus att den tog nästan 3 min innan den stängdes av. Så när jag tog bort Nod32 och la in Norton igen så funkade det som vanligt.

Så antingen har jag bara haft en jävla tur eller så har ni fått ett måndags exemplar av Norton hehe.

Inte bara jag som har sånt skit, flera som jag känner har så.

Nod32 därimot är hur bra som helst, använder det på min andra dator och där funkar det precis som den ska, datorn är ganska gammal men jag märker inte av att den blivit segare.

Det verkar vara mycket olika från dator till dator :wacko:

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om Sempron är en Socket A så är den exgeneration, är den till socket 939 så är den av

amd 64 kärnan nerklockad och inte särskilt långt efter amd 64 processorer, och den utklassar celerons och spelar nästan jämt med intel's bästa cpu's idag. RAM:et är tillräckligt om det är ddr.. Grafikkortet är inte särskilt bra. Men HL2 kommer funka utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor