Troxie Skrivet 15 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2012 För nio minuter sedan började Muse sin konsert på O2 arena i Hamburg. Jag hade varit där om mitt plan inte vart inställt i morse. Feels bad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 24 januari, 2013 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2013 Gyllene Tider i sommar! Wooh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 24 januari, 2013 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2013 För nio minuter sedan började Muse sin konsert på O2 arena i Hamburg. Jag hade varit där om mitt plan inte vart inställt i morse. Feels bad Tar igen det i maj, Caravan palace och Muse spelar samma helg i London. Double trouble! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2013 (redigerad) Kendrick Lamar för några veckor sedan var riktigt jävla bra. Ikväll Näääk och Nimo på Slagthuset, lär bli fest. Redigerad 1 mars, 2013 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2013 Check it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2013 Dada Life i Malmö ikväll! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 13 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2013 Gick på The tallest man on earths utomhuskonsert här i Dublin igår. Aldrig lyssnat på människan innan men är positivt överraskad. Men han ska höras live, kan jag konstatera efter att ha lyssnat på låtarna i efterhand på Spotify. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 14 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2013 Maiden på Friends Arena, sittplats. Riktigt jävla coolt må jag säga, de lirade en drös gamla slagdängor och bjöd upp till en sjuhelvetes show! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 2 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2013 Såg lite Håkan från en balkong i helgen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 29 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2013 Ikväll blir det MGMT på Cirkus. Så tråkigt att jag missade Editors igår på Medis, när en spelning säljer slut så fort som den här gjorde, varför väljer man inte att flytta den till en större lokal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 29 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2013 Ikväll blir det MGMT på Cirkus. Så tråkigt att jag missade Editors igår på Medis, när en spelning säljer slut så fort som den här gjorde, varför väljer man inte att flytta den till en större lokal? Återkom med rapport! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 30 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2013 Återkom med rapport! Med nöje! Jag har lyckats pricka in MGMT varje gång dom spelat i Stockholm, från att dom var rätt okända på Accelerator festivalen till Popaganda, Debaser, Berns och nu Cirkus. Live har dom gått från ett rätt stojigt band till ett tajt sammanspelt band, trots att dom själva inte verkar velat det. Dom säger inte så mycket mer än "Thanks" och presenterar låtarna, och hur trevligt det var att vara tillbaka i Stockholm Albumet Oracular Spectacular rankar jag som ett av 00-talets bästa skivor, och dom bjöd på bra många låtar från den, tror dom faktiskt bara hoppade över två låtar. För mig levde uppföljaren Congratulations inte upp till förväntningarna, den var ok och hade några spår man fastnade för, men live bygger dom upp Congratulations-låtarna till något bra, och just låten Congratulations tyckte jag var en av gårdagens bästa låtar. Dom öppnade upp med den fantastiska Alien Days från den nya självbetitlade skivan, som jag gillar skarpt. Som backdrop hade dom en stor skärm som under hela spelningen visade flummiga videos med rymdvarelser som flög runt, en massa psykedeliska färger och andra grejer man inte inte ens såg vad det föreställde. Nya skivan är väldigt 70-tals influerad och dom influenserna tog även (förutom i videoskärmen) med i dom äldre låtarna, som fick en nytändning. Trots ny skiva så kändes det som spelningen kretsa kring tidigare låtar så det var inte helt otippat att hela Cirkus exploderade i Time To Pretend och Kids. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 30 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2013 Med nöje! Jag har lyckats pricka in MGMT varje gång dom spelat i Stockholm, från att dom var rätt okända på Accelerator festivalen till Popaganda, Debaser, Berns och nu Cirkus. Live har dom gått från ett rätt stojigt band till ett tajt sammanspelt band, trots att dom själva inte verkar velat det. Dom säger inte så mycket mer än "Thanks" och presenterar låtarna, och hur trevligt det var att vara tillbaka i Stockholm Albumet Oracular Spectacular rankar jag som ett av 00-talets bästa skivor, och dom bjöd på bra många låtar från den, tror dom faktiskt bara hoppade över två låtar. För mig levde uppföljaren Congratulations inte upp till förväntningarna, den var ok och hade några spår man fastnade för, men live bygger dom upp Congratulations-låtarna till något bra, och just låten Congratulations tyckte jag var en av gårdagens bästa låtar. Dom öppnade upp med den fantastiska Alien Days från den nya självbetitlade skivan, som jag gillar skarpt. Som backdrop hade dom en stor skärm som under hela spelningen visade flummiga videos med rymdvarelser som flög runt, en massa psykedeliska färger och andra grejer man inte inte ens såg vad det föreställde. Nya skivan är väldigt 70-tals influerad och dom influenserna tog även (förutom i videoskärmen) med i dom äldre låtarna, som fick en nytändning. Trots ny skiva så kändes det som spelningen kretsa kring tidigare låtar så det var inte helt otippat att hela Cirkus exploderade i Time To Pretend och Kids. Tack! Ville egentligen gå dit men det glömdes bort och blev inte av. Eftersom MGMT (åtminstone med sina skivsläpp) verkar vara ett band som gör lite som de vill och verkar sträva lite bort från var de började rent musikaliskt är det intressant att höra vad de spelar; de skulle lika gärna kunnat välja bort mycket av sina äldre album och fokuserat på det nya. Håller för övrigt med om att Oracular Spectacular (även delar av Congratulations) är riktigt bra, och trots att jag bara lyssnat igenom deras nya kanske en och en halv gång gillar jag den mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2013 Mycket bra bokat framöver: The National i Köpenhamn, 2 novemberPostiljonen och Azure Blue i Lund, 15 novemberStor, Linda Pira och Salazar Brothers (plus att en kompis djar) i Malmö, 22 novemberSigur Ros i Malmö, 27 novemberCrystal Fighters i Malmö, 4 december 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2013 I helgen ska jag på Vans Warped Tour UK i London. Då min mobil blev stulen rakt ur fickan där förra året så tänkte jag vara extra försiktig i år. Vad har ni för tips på ställen att förvara mobil, bankkort och kontanter i, förutom i fickorna? Jag har funderat på att köpa en mobilväska (en sådan man har i ett snöre runt halsen). Om ni tror att detta är en bra idé så undrar jag var man kan hitta sådana för en billig peng. Gärna under 100-lappen, om det finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 26 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2013 S.P.R.Ä.N.G.S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2013 Sigur Rós igår var helt jävla otroligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 29 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2013 Är det ingen som har lust att dra med på Mogwai när de spelar på Cirkus i mars? De är det absolut bästa livebandet i världen, utan undantag. Så fruktansvärt massivt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 9 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2014 Jag ska på Justin Timberlake i Stockholm imorgon, någon annan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 31 juli, 2014 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2014 Såg Neil Young i Köbenhavn igår, det var riktigt trevligt får jag säga. Förmodligen största konserten jag har varit på då jag föredrar mindre spelningar. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts