kicken Skrivet 22 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2012 Låter bra, ska se dom på tisdag, hur mycket solo körde dom ungefär? En polare till mig såg dom i New York, då körde dom stort sett hela Trone-plattan, sen körde dom typ lite mer än en timme var, kan ju tänka mig att dom bantat ner showen för Europa hoppas på mycket Kanye iaf, det är den största anledningen till att jag går. De körde överraskande mycket solo. Inte en timma var, men en halvtimma-trekvart var. Kanye körde mycket mer solo än Jay Z. Hela showen är på 2h30m och de tar inte ett enda break (för snack med publiken eller liknande), utan de vilar (troligtvis backstage) under sololåtarna. Vad jag hört har de inte bantat ner showen något oerhört, utan endast med ett par låtar/shownummer. Avslutningen är grym! En intressant notis är att de vissa dagar kör Niggas In Paris sex gånger, medan de ibland "bara" kör den fyra gånger. Ingen aning varför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 Metallica igår. Sjukt bra, slutet var helt magiskt! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 Metallica igår. Sjukt bra, slutet var helt magiskt! Det är inte många som får uppleva hela svarta plattan live! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 Metallica igår. Sjukt bra, slutet var helt magiskt! Drog de ut på sista låten i typ en halvtimme? Så var det när jag såg dem '09. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2012 Dom körde 5 låtar i början som lite uppvärmning, tog väl dryga halvtimmen. Sen hela black album i ett kör, dryga timmen, sen avslutade dom med motherfucking Blackened, One och Seek and Destroy. Total lycka när dom drog igång Blackened som är så helvetes jävla bra! Det var nog också en dryg halvtimme, konserten var en liten bit över 2 timmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 29 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2012 Då springer vi förhoppningsvis in i varandra! Här har du en fingervisning om vad de kör: http://www.setlist.fm/setlist/jay-z-and-kanye-west/2012/o2-arena-london-england-5bdf8ba8.html Ja vem vet! börjar tagga nu, kommer bli grymt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 8 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2012 Kanye och Jay Z var riktigt jävla tungt. Dom tog ut varandra bra, sen var ljusshowen grym, låtvalen kunde inte vart bättre, är inget större fan av Jay-Z men gungade med bra i hans del också, mäktigt när hela Globen gungade med sina "diamonds in the sky" till Can`t Tell Me Nothing. I övrigt! Muse kommer till Globen 6 december och Malmö Arena 7 december. Beach House spelar på Berns i Stockholm den 7 November (Jag är så där!!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 8 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2012 Muse kommer till Globen 6 december och Malmö Arena 7 december. Jag är där. Folk som är intresserade kan ju signa upp för försläpp också! Nog inte nödvändigt dock. Muse är inte direkt så kända i Sverige, tyvärr Funderar även på att dra till Glasgow konserten. Inte helt omöjligt att man följer touren till de 2 giggen dom har i London Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 8 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2012 Ah, jag drar också till Globen då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 9 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2012 Ah, jag drar också till Globen då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 21 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2012 Hann med att se Krunegård, Kasabian, Cardigans och The Cure under fredagen på Hultsfred. Alla spelningar var sköna men för min del var the Cure huvudnumret. Riktigt skön spelning på 2½ timma med de flesta hitlåtarna... Just Like Heaven, A Forest, Lullaby, fredagslåten... och det fina slutet med ett pärlband av 1980-talsklassiker... The Caterpillar, Lovecats, Close to Me, och nattens sista låt Boy's Don't Cry. Synd bara att polisen sa ifrån vid 3:30 innan de hann köra Why Can't I Be You? vilken var den enda låt jag saknade. Å andra sidan var det kanske tur att de inte spelade tills solen gick upp som de ville, man slapp en seg dag efterråt. Tror fotot togs under "A Forest" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2012 Blir säkert att gå och kolla på Kapten röd den 28:e juni. Västerås City festival. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 24 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2012 Såg billy talent i Onsdags. Grymt bra live!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 2 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2012 Okej, here goes! Med tanke på dåligt väder och en fylla som runnit av ganska ordentligt så ville jag bara tillbaka till tältet. Stannade därför inte så länge och tittade på Nero, men dom första låtarna var sinnessjukt bra! 7/10 Helt jävla galen spelning! Under "Sponsored by destiny" och "Övningsköra" dansade ta mig fan hela jävla peace and love! Utan tvekan den bästa spelning jag varit på den här veckan! 11/10 Uggla har alltid varit en favorit för mig, och den här gången var inget undantag. Riktigt bra drag! 8/10 http://www.youtube.com/watch?v=CiFUF0ot2EQ Skrillex, spelningen jag åkte ner för att se! Karma straffade mig rätt hårt genom att ge mig matförgiftning samma kväll, så jag hann bara se dom första låtarna innan jag blev riktigt jävla dålig och blev tvungen att dra till tältet. Nåja, bra drag och ett grymt avslut på en skön festivalvecka! 10/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 8 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2012 Pearl Jam, vilka hjältar! tre timmar av kärlek! Fick tag i biljetter till The Hives i Las Vegas innan den sålde slut, 13 september spelar dom på Cosmopolitan of Las Vegas, kommer bli riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2012 Vecka 45 kommer bli en bra vecka, 7 november: Beach House på Berns och idag blev det klart att världens bästa Band Of Horses kommer till Annexet i Sthlm den 9 november. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2012 Nån som ska på Joel Alme imorgon i Norrköping? Kommer bli en väldigt liten spelning i typiskt dricka-öl-och-mysa-manér. Jag såg Jonathan Johansson förra året på samma ställe och det lär bli precis som då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 24 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2012 Springsteen på lördag, börjar bli pepp! Andra konsertnyheter. Band Of Horses byter upp sig från Annexet till Hovet den 9:e November. Ariel Pink's Haunted Graffiti kommer till Debaser Medis den 20:e November. . Omar Rodríguez-López från The Mars Volta kommer hit den 14 September och spelar på Strand i Sthlm, den 16:e spelar han på KB i Malmö. Den 11:e September spelar Jack White på Hovet i Sthlm Bloc Party spelar Münchenbryggeriet i Sthlm den 19:e November. Den 2 September kommer The xx till Berns i Sthlm, spelningen är en av sex exklusiva klubbspelningar bandet gör innan nya skivan kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 27 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2012 Då var det klart. Muse i Malmö och Hamburg. Hell yeah Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2012 Sonata Arctica, Arch Enemy, Apocalyptica, Stam1na, Before the Dawn, Swallow the Sun, Viikate, Black City var rätt feta konsertupplevelser från helgen! B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts