Adriian Skrivet 28 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2010 Kommer förmodligen att se blink-182 igen i sommar! De kommer spela på London O2 Arena den 18 juli. http://img100.imageshack.us/img100/805/o2arenalondon.jpg Fett! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 29 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2010 Då får du se till att hälsa på mig också Självklart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 30 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2010 Kommer förmodligen att se blink-182 igen i sommar! De kommer spela på London O2 Arena den 18 juli. http://img100.imageshack.us/img100/805/o2arenalondon.jpg Fett! Jag funderar på detta med, är biljetterna slutsålda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 30 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2010 En liten uppdatering om lite vinter och vårspelningar kanske? 10 december, The Jim Jones Revue + Hellshovel & The Centerfolds, Debaser Slussen. Nytt datum för The Wombats, från 6 feb till 29 mars, fortfarande på Debaser Medis. Bring Me The Horizon, Architects, Tek-One & The Devil Wears Prada, on 26-01-11 KB Malmö, to 27-01-11 Fryshuset Sthlm, må 31-01-11 Trädgår'n Göteborg. Iron and Wine, Ons 2 feb Debaser Medis, Sthlm, 4 feb Trädgår'n Göteborg. Black Label Society , to 03-03-11 Fryshuset Sthlm, fr 04-03-11 Trädgår'n Göteborg. 28 februari White Lies + Crocodiles, Cirkus, Sthlm. Children of Bodom, Ensiferum & Machinae Supremacy, to 24-03-11 Fryshuset Sthlm, fr 25-03-11 Trädgår'n Göteborg. Accept, ti 15-02-11 Trädgår'n Göteborg, to 17-02-11 Fryshuset Sthlm. Robyn 27 mars - Stockholm, Cirkus 28 mars - Stockholm, Cirkus 29 mars - Stockholm, Cirkus 30 mars - Stockholm, Cirkus Miike Snow, 26 februari - Stockholm, Münchenbryggeriet, 28 februari - Göteborg, Trädgår´n Lykke Li, 2 maj - Stockholm, Cirkus The Black Angels 3 Mars, Debaser Slussen Sthlm. Mogwai, 1 April - Göteborg, Trädgår'n, 3 April - Stockholm, Debaser Medis The National, 28 februari - Lund, Färs & Frosta Sparbank Arena, 1 mars - Stockholm, Cirkus Och sen ger sig Håkan Hellström sig ut på en stor turnè. 10.2 Linköping, Cloetta Center 11.2 Sundsvall, Spegelsalen 12.2 Östersund, Folkets Hus 25.2 Visby, Wisby Strand 26.2 Malmö, KB 4.3 Uddevalla, Agnebergshallen 5.3 Oslo, Sentrum Scene 6.3 Uppsala, Konserthuset 11.3 Århus, Vauxhall 12.3 Köpenhamn, DR Koncertsal 18.3 Gävle, Gasklockorna 19.3 Luleå, Minus 30-festivalen 25.3 Huskvarna, Folkets Park 26.3 Örebro, Conventum 1.4 Umeå, Umeå Open 2.4 Falun, Magasinet 8.4 Kristianstad, Kristianstad Arena 9.4 Lund, Mejeriet 15.4 Västerås, Bombardier Arena 16.4 Norrköping, Flygeln 17.4 Stockholm, Cirkus 18.4 Stockholm, Cirkus EXTRAKONSERT! 22.4 Karlstad, Löfbergs Lila Arena 23.4 Halmstad, Halmstad Arena 24.4 Borås, Åhaga 30.4 Bergen, Bergenfest 4.6 Göteborg, Trädgårdsföreningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 30 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2010 Bring Me The Horizon, Architects, Tek-One & The Devil Wears Prada må 31-01-11 Trädgår'n Göteborg. Vilka kommer jag mosha med?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2010 Vilka kommer jag mosha med?! Jag var jäkligt sugen på att gå dit, men jag fick prioritera postrocken först. Alltså: Mogwai i april och Explosions In The Sky i maj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2010 Vilka kommer jag mosha med?! Jag var jäkligt sugen på att gå dit, men jag fick prioritera postrocken först. Alltså: Mogwai i april och Explosions In The Sky i maj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 1 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2010 Jag funderar på detta med, är biljetterna slutsålda? Det verkar som att ståplatsbiljetterna är slutsålda. Men jag är inte säker. Kommer iallafall köpa biljett i andrahand när jag får pengar. Vilka kommer jag mosha med?! MIG! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 1 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2010 2009 spelade Chicagobandet Rise Against för första gången i Sverige och i Norden, då gjorde dom hela tre spelningar på två månader, en klubbspelning i Göteborg dagen innan sitt framträdande på West Coast Riot, och en i Stockholm. En ny platta är på G och nu kommer dom tillbaks för en spelning på Annexet i Stockholm, 19 mars. Support är Coliseum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2010 2009 spelade Chicagobandet Rise Against för första gången i Sverige och i Norden, då gjorde dom hela tre spelningar på två månader, en klubbspelning i Göteborg dagen innan sitt framträdande på West Coast Riot, och en i Stockholm. En ny platta är på G och nu kommer dom tillbaks för en spelning på Annexet i Stockholm, 19 mars. Support är Coliseum. Men fan! Har inte råd att åka till Stockholm fram och tillbaka hela tiden! Varför inte Göteborg? Har ett antal konserter framför mig nu: Soilwork och All That Remains på Brewhouse. Thrashfest på Debaser Medis. BMTH, Architects och TDWP på Trädgårn. Anaal Nathrakh, Peste Noire, Lifelover och Equilibrium på Debaser Slussen. Roger Waters i Globen. Iron Maiden på Ullevi. blink-182 i O2 arena, London. Möjligtvis Rush i Globen också. Sen blir det ju SRF och Metaltown också! 2011 kommer att bli ett grymt konsertår! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Såg som sagt Soilwork och All That Remains i lördags. Kom hem med sträckt knä och en lätt hjärnskakning, men sånt får man tåla! Förutom skadorna var det en riktigt grymt kväll. Träffade flera av bandmedlemmarna och till och med Anders Fridén! Han kom precis från studion så nya plattan är på g! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 My Chemical Romance (US), Hovet 18 mars. Bryan Adams (Can), Gröna Lund 9 Juni. Rihanna (US), Malmö Arena 31 Oktober, Ericsson Globe 1 November. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 8 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2010 Iron and Wine, Ons 2 feb Debaser Medis, Sthlm, 4 feb Trädgår'n Göteborg. Want. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 8 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2010 Någon mer än mig, från forumet, som ska på Thrashfest ikväll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2010 Belle and Sebastian (SCO) spelade på popaganda i somras, nu kommer indieikonerna från Scotland tillbaka till Stockholm, den 3 april spelar dom på Cirkus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Jag var på The Drums på ett helt utsålt debaser medis i söndags. Jag gillar det här New York bandet väldigt mycket och tycker att dom har gjort en av årets bästa skivor, skivan fick bra betyg av många när den kom i somras och bandet hyllades av lika många. Men på livefronten fick har dom inte fått lika bra recensioner, "ingen inlevelse", "samma sak låt ut och låt in" är saker man kan ha läst om dom. I somras spelade dom på Way out west och fick även där rätt svaga recensioner, men då spelade dom 13:30, samtidigt som Beach House och Girls, vilket kanske var en grov miss av luger att lägga dom på den tiden med dom banden. Med detta i tankarna så förväntade jag mig inte speciellt mycket av The Drums (nu brukar jag inte lite så mycket på recencenter, men någon form av sanning brukar det ligga bakom recensionerna). Men om Drums har genomfört alla sina spelningar men den energin och glädje trots 15 månaders turnèliv som det var på söndagens spelning så måste alla recencenter hängt i baren eller chansat att dom gjort en dålig spelning. The Drums är ett riktigt bra liveband! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 27 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2010 Slayer & Megadeth kommer till Arenan i Stockholm den 19 mars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 27 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2010 Slayer & Megadeth kommer till Arenan i Stockholm den 19 mars. Slayer är, med tanke på hur stora de trots allt är, utan tvekan det tråkigaste bandet jag sett live. ...grabbarna i Hästpojken gav mer på scen inför en publik på ~30 pers tidigare i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2011 (redigerad) Spontanbokade biljetter till Shout Out Louds i Sydney ikväll och det är ingenting jag ångrar. Såg dem på Malmöfestivalen i somras vilket var väldigt bra men det var ändå inte i närheten av kvällens spelning. De cementerade verkligen sin position som ett av de bästa banden Sverige producerat. Grymt bra setlist, tajt spelning som fan och perfekt lokal (intim inrökt halvstor pub, kanske 200 pers i publiken). De såg vår Sverigeflagga i publiken och kom ner och snackade efteråt, jävligt trevlig gäng. Redigerad 2 januari, 2011 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 19 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2011 (redigerad) Den 7 mars kommer skotsk-svenska Glasvegas till Stockholm och Kägelbanan för en tydligen mycket exklusiv spelning. Redigerad 19 januari, 2011 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts