Tweak Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 (redigerad) Dom lirade bara albumlåtarna, men spetsa till vissa låtar med lite andra ljud, Animals hade ett ganska långt trumintro vill jag minnas. Försent svar din jävel. Det var riktigt jävla bra. I stil med Franz Ferdinand höll de inte precis på hitsen utan körde Burial som förstalåt, Siliva som tredje och Animal som femte (om jag minns rätt), och jag tycker det är skitnice när de gör så, draget stannar kvar resten av spelningen sen ändå liksom, vilket också hade att göra med att fullsatta Babel var väldigt intimt och bestod av tre nivåer, vi stod typ en meter från scenen på den i nivå med scenen. Hoppas fan de släpper en liveplatta, tiominutersversionerna av Silvia och A Horse Is Not A Home var sjukt feta. Andra höjdpunkter var såklart Animal och när Andrew Wyatt sa någonting i stil med "since it's Thanksgiving" och stage-divade. Jag vet inte vem som är vem av låtskrivarna men han till vänster på den här bilden är fan bland de skönaste jag sett på en scen. Redigerad 27 november, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2009 Det var riktigt jävla bra. I stil med Franz Ferdinand höll de inte precis på hitsen utan körde Burial som förstalåt, Siliva som tredje och Animal som femte (om jag minns rätt), och jag tycker det är skitnice när de gör så, draget stannar kvar resten av spelningen sen ändå liksom, vilket också hade att göra med att fullsatta Babel var väldigt intimt och bestod av tre nivåer, vi stod typ en meter från scenen på den i nivå med scenen. Såg dem på Debaser Medis igår kväll, och de körde samma set. Fruktansvärt bra var det - medlemmarna var sjukt tajta och samspelta igenom hela spelningen, och maskerna som de behöll under de två första låtarna skapade en slags mysticism som höll i sig. Folk röjde lagom bra. 'Burial', 'Black & Blue' och 'Plastic Jungle' var bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2009 Såg dem på Debaser Medis igår kväll, och de körde samma set. Fruktansvärt bra var det - medlemmarna var sjukt tajta och samspelta igenom hela spelningen, och maskerna som de behöll under de två första låtarna skapade en slags mysticism som höll i sig. Folk röjde lagom bra. 'Burial', 'Black & Blue' och 'Plastic Jungle' var bäst. Verkligen! Jag älskade när de drog av sig maskerna, så sjukt snyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 29 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2009 Nu är det spikat. Det blir Ultravox den 27 april i Köpenhamn! Jag är en lycklig jävel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2009 (redigerad) Nu är det spikat. Det blir Ultravox den 27 april i Köpenhamn! Jag är en lycklig jävel! Hur var Mew hörru? Redigerad 29 november, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 29 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2009 Hur var Mew hörru? Det var riktigt bra! Så mysigt. Att få höra flera av mina absoluta favoritlåtar var underbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 30 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2009 Beställt biljett till Hollywood Undead i Scottland 1 December idag! Längtar. Imorn bär det av mot Skottland! Ska bli grymt kul asså! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 (redigerad) Paramore var cp-bra. Helt jävla död efter mindre än halva spelningen och ni kan bara ana hur jag känner mig just nu. Kabooooom. Fick iaf fyra plus av AB. Redigerad 1 december, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Miike Snow var riktigt bra, precis som på Popaganda, spelade samma låtar men efter en skiva så ska man väl inte kräva så mycket mer, men en ny låt bjöd dom på, eller jag hade inte hört den tidigare iaf. Otroligt samspelta, man ser på dom att det erfarna musikproffs som står på scenen. Nu ska dom ut på enorm USA-turnè, halva turnèn är bokad läste jag, sen lagom till sommaren lär dom väl komma tillbaka till Sverige. Innan dom åker så ska dom agera DJ`s på Strand den 10 december. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Paramore var cp-bra. Helt jävla död efter mindre än halva spelningen och ni kan bara ana hur jag känner mig just nu. Kabooooom. Fick iaf fyra plus av AB. Nu tror jag i och för sig att det var sjuukt bra, men du borde inte göra en vana av att bry dig om eller sätta något värde till vad recensenter skriver, särskilt inte de på Aftonbladet. Pinsamt låg nivå i de flesta fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Nu tror jag i och för sig att det var sjuukt bra, men du borde inte göra en vana av att bry dig om eller sätta något värde till vad recensenter skriver, särskilt inte de på Aftonbladet. Pinsamt låg nivå i de flesta fall. Jag vet det, absolut, men det var enda recensionen jag hittade på nätet och jag ville väl att folk skulle tro mig oavsett vad jag sade, eftersom jag skulle nog ge en rätt subjektiv beskrivning, oavsett hur bra eller dåligt det skulle varit. Men nu var det sjukt bra, så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Paramore var cp-bra. Helt jävla död efter mindre än halva spelningen och ni kan bara ana hur jag känner mig just nu. Kabooooom. Fick iaf fyra plus av AB. What he said! Kan även tillägga att det var en positiv överraskning att Kadawatha var förband. Helt oväntat men mycket roligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 2 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2009 Hollywood Undead va så sjuuuukt jävla bra!!! ;) :wub: Hatar att skriva långa inlägg så det hoppar vi över. Deuce har ju tydligen lämnat HU, men hans ersättare va nästan bättre! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 (redigerad) What a shocker att Pete Doherty ställde in sin spelning på Debaser två timmar innan pga "transportproblem", nytt datum är 11:e januari. Den inställda konserten med Jamie T och också fått nytt datum, 24:e februari, spelningen har även fått ett nytt spelställe, Debaser Medis. Och DRA ÅT HELVETE, Fu Manchu kommer till Sverige, Debaser Slussen den 22 Februari. Jag är så där!! Redigerad 6 december, 2009 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 Hollywood Undead va så sjuuuukt jävla bra!!! :D :P :wub: Hatar att skriva långa inlägg så det hoppar vi över. Deuce har ju tydligen lämnat HU, men hans ersättare va nästan bättre! Yepyepyep! Lagt upp hela konserten på youtube nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 (redigerad) Yepyepyep! Lagt upp hela konserten på youtube nu! Stort tack! Lite avis är man Är det dig man ser 3.48 in i Everywhere I Go? Redigerad 6 december, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 Stort tack! Lite avis är man Är det dig man ser 3.48 in i Everywhere I Go? Hehe! Nej det är brorsan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 The Sounds gör en exklusiv klubbspelning på Debaser Medis den 29 april. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 The Sounds gör en exklusiv klubbspelning på Debaser Medis den 29 april. Vad är det för åldersgräns? ** Imogen Heap spelar på Nalen den 26 februari. Jag ska gå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 Vad är det för åldersgräns? 18 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts