AngryAxel Skrivet 4 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2009 Flytta dom den från Medis till Slussen? Ja, det verkar så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 Håkan var så sjukt fin igår. Bästa spelningen jag sett av honom hittils! <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 Riktigt mycket bra konserter i höst och vinter, och mer lär ju komma. Miike Snow kommer spela: 20 november - Köpenhamn, Loppen 21 november - Oslo, Blaa 23 november - Helsingfors, Kuudes Linja 26 november - Malmö, Babel 27 november - Göteborg, Parken 28 november - Stockholm, Debaser Medis/Send in the Clowns Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2009 Jamie T kommer till Stockholm den 26 oktober, Debaser Slussen. Två dagar efter Muse, jag lär förlänga Stockholmsvisiten någon dag eller två. Lackar dock på att jag köpte tågbiljett hem just den 26:e utan avbokningsskydd i förrgår, oflyt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2009 Jamie T kommer till Stockholm den 26 oktober, Debaser Slussen. Två dagar efter Muse, jag lär förlänga Stockholmsvisiten någon dag eller två. Lackar dock på att jag köpte tågbiljett hem just den 26:e utan avbokningsskydd i förrgår, oflyt. Whoa, tack! Biljetter släpps kl. 10, har redan ställt ett alarm. Inte för att det är en sådan konsert till vilken biljetterna tar slut fem minuter efter, men ändå. Beklagar att höra om tågbiljetterna ): Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 18 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2009 Ska kanske iväg och se Entombed och Amon Amarth nästa månad. Problemet är bara att biljetterna börjar sina, och jag har inte pengar att betala biljetten just nu. Lär bli att jag lånar pengar av en polare fram till den 27:e. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2009 (redigerad) Whoa, tack! Biljetter släpps kl. 10, har redan ställt ett alarm. Inte för att det är en sådan konsert till vilken biljetterna tar slut fem minuter efter, men ändå. Beklagar att höra om tågbiljetterna ): Själv nojar jag för det, Debaser Slussen tar ju bara 400 pers och jag kan inte boka direkt. Har även mailat stället om eventuell 20-årsgräns, men det kan de ju inte ha? Är ju på en måndag. Redigerad 18 september, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2009 Har även mailat stället om eventuell 20-årsgräns, men det kan de ju inte ha? Är ju på en måndag. Ring istället, då får man svar direkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2009 Det är från 18 enligt hemsidan Ska nog köpa biljett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2009 The Dead Weather spelar på Cirkus 7 november Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2009 Såg Sonjagon här i Kalmar ikväll. Det var inget vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2009 Såg Sonjagon här i Kalmar ikväll. Det var inget vidare. Såg dig där. Stannade dock inte så länge, gick och fyllekäkade istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 20 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2009 I fredags var jag på 026 Throwdown. Gavlecore band som spelade Band som spelade var följande Bellow Ascend Upon Ashes Ink Stained Promises Our Last Breath (dock från Örebro) Arrows Overseas Höjdpunkten var när Arrows Overseas kom in på scenen iklädda tights/trikåer med den här låten spelandes Riktigt nice upplevelse att få vara med på den här konserten och moshpitsen var guld värda. Ett stort minus var när Our Last Breath spelade, sångaren envisades med att stå ute bland oss och sjunga istället för att vara uppe på scenen, första gången under hela spelningen som alla stod helt stilla. Helt klart 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2009 Jag hoppar inte av lycka, men det är ändå ganska ballt att Camera Obscura spelar på Strand, 120 kr utan förköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 Fuckin' croissant! Jamie T ställer in, pga. röstbesvär... Kuk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 Jag har aldrig sett dem live, men någon här kanske har det. Manowar. Är det en mäktig upplevelse? Funderar på att se de nästa gång de kommer (när det nu blir). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 (redigerad) Jag har aldrig sett dem live, men någon här kanske har det. Manowar. Är det en mäktig upplevelse? Funderar på att se de nästa gång de kommer (när det nu blir). Manowar är/var väl oerhört larviga vid sina framträdanden, vad jag har hört. Låter troligt, eftersom det är ett oerhört larvigt band. EDIT: Men visst, gillar du den sortens metal så kan jag tänka mig att det är rätt mäktigt. Redigerad 8 oktober, 2009 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 Manowar är/var väl oerhört larviga vid sina framträdanden, vad jag har hört. Låter troligt, eftersom det är ett oerhört larvigt band. EDIT: Men visst, gillar du den sortens metal så kan jag tänka mig att det är rätt mäktigt. Jag tyckte också att de såg jävligt larviga ut, fram tills för några dagar sen då jag Spotifyade deras "Warriors of the world" album. Nu gillar jag deras metal-patriotism och domedagskörer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Eagles of Death Metal var i stan i lördags, riktigt jävla bra var det, nu hade dom dessutom ändrat låtvalet, det hade dom inte mellan Debasergiget och Arvika. Göta Källare var rätt bra konsertlokal, trots att det är en riktigt skitklubb, men nu var det konsert och allt vart mycket bättre. Sköna mellansnack och röj, som vanligt när dom lirar med andra ord. Var även uppe en stund och kollade på Green Day i söndags, helt ok liveshow, dom är absolut inget favoritband och inget jag skulle betala för att se, men sångaren kopplade publiken på ett bra sätt och då spelar det ingen roll om man lirar "fjortispunk" eller rent av dålig musik, då funkar det live. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Eagles of Death Metal var i stan i lördags, riktigt jävla bra var det, nu hade dom dessutom ändrat låtvalet, det hade dom inte mellan Debasergiget och Arvika. Göta Källare var rätt bra konsertlokal, trots att det är en riktigt skitklubb, men nu var det konsert och allt vart mycket bättre. Sköna mellansnack och röj, som vanligt när dom lirar med andra ord. Var även uppe en stund och kollade på Green Day i söndags, helt ok liveshow, dom är absolut inget favoritband och inget jag skulle betala för att se, men sångaren kopplade publiken på ett bra sätt och då spelar det ingen roll om man lirar "fjortispunk" eller rent av dålig musik, då funkar det live. Shit vad duktig du är på att gå på konserter! Tummen upp. Ser man någon på Danger på lördag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts