Kiedis Skrivet 3 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2009 (redigerad) Den Svenska festivalsommaren börjar närma sig sitt slut och det återstår endast 2 stora festivaler värt att nämna. Men det kommer ju en massa bra spelningar till Sverige även om det inte är festival, jag skriver upp några intressanta och större spelningar här, jag skriver bara Sthlm här, ni som är från andra städer eller vet något annat av intrsse kan ju fylla i. Augusti: Coldplay - Stockholms Stadion, Lördag 22 augusti The Soundtrack of Our Lives - Gröna Lund, Fredag 28 augusti September: Passion Pit - Debaser Medis, Torsdag 3 september Håkan Hellström - Gröna Lund, Fredag 4 september Frida Hyvönen - Cirkus, Onsdag 16 september The Datsuns - Debaser Medis, Fredag 18 september Dream Theater + Opeth - Hovet, Fredag 25 september Oktober: Bob Hund - Strand, Lördag 10 oktober Green Day - Globen, Söndag 11 oktober Joshua Radin - Debaser Medis, Tisdag 13 oktober Massive Attack - Annexet, Söndag 18 oktober Porcupine Tree - Arenan, Måndag 19 oktober Muse - Hovet, Lördag 24 oktober November: White Lies - Berns, Onsdag 4 november Phoenix - Debaser Medis, Lördag 7 november Placebo - Annexet, Fredag 13 november December: Peter Doherty- Debaser Medis, Fredag 4 december Som sagt, detta är ett urval av det som kommer till Stockholm senare i höst, sen kan man ju alltid spekulera i vad som komma skall till höst/vinter/vår. Jag kan tänka mig att The Killers, Kings of Leon, Arctic Monkeys, Depeche Mode kommer komma till Sverige. Redigerad 3 augusti, 2009 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2009 Den Svenska festivalsommaren börjar närma sig sitt slut och det återstår endast 2 stora festivaler värt att nämna. Men det kommer ju en massa bra spelningar till Sverige även om det inte är festival, jag skriver upp några intressanta och större spelningar här, jag skriver bara Sthlm här, ni som är från andra städer eller vet något annat av intrsse kan ju fylla i. Augusti: Coldplay - Stockholms Stadion, Lördag 22 augusti The Soundtrack of Our Lives - Gröna Lund, Fredag 28 augusti September: Passion Pit - Debaser Medis, Torsdag 3 september Håkan Hellström - Gröna Lund, Fredag 4 september Frida Hyvönen - Cirkus, Onsdag 16 september The Datsuns - Debaser Medis, Fredag 18 september Dream Theater + Opeth - Hovet, Fredag 25 september Oktober: Bob Hund - Strand, Lördag 10 oktober Green Day - Globen, Söndag 11 oktober Joshua Radin - Debaser Medis, Tisdag 13 oktober Massive Attack - Annexet, Söndag 18 oktober Porcupine Tree - Arenan, Måndag 19 oktober Muse - Hovet, Lördag 24 oktober November: White Lies - Berns, Onsdag 4 november Phoenix - Debaser Medis, Lördag 7 november Placebo - Annexet, Fredag 13 november December: Peter Doherty- Debaser Medis, Fredag 4 december Som sagt, detta är ett urval av det som kommer till Stockholm senare i höst, sen kan man ju alltid spekulera i vad som komma skall till höst/vinter/vår. Jag kan tänka mig att The Killers, Kings of Leon, Arctic Monkeys, Depeche Mode kommer komma till Sverige. Av de där är det Muse jag ska på, något annat är jag faktiskt inte jättesugen på. Hade jag bott i Stockholm hade det självklart sett annorlunda ut. Vilka spelningar kommer du se tror du? fake-edit: Hade förstått bokat Pete-biljett för längesen om det inte var för att jag ser honom i Berlin på fredag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 3 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2009 Av de där är det Muse jag ska på, något annat är jag faktiskt inte jättesugen på. Hade jag bott i Stockholm hade det självklart sett annorlunda ut. Vilka spelningar kommer du se tror du? fake-edit: Hade förstått bokat Pete-biljett för längesen om det inte var för att jag ser honom i Berlin på fredag. Det som är så gott som säkert är Joshua Radin, Muse, White Lies, Phoenix, Placebo och Pete Doherty. Det som är ett kanske på är Passion Pit, The Datsuns, Green Day (brukar få biljetter från jobbet till såna spelningar) och Massive Attack, sen vet man aldrig, kommer säkert sitta på en bar på Gröna Lund och lyssna på Håkan, Coldplay hade jag velat se, samma med Frida Hyvönen. Sen ska jag jobba hårt för att få tag på biljetter till The Killers som spelar i Las Vegas när jag är där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 4 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2009 Marilyn Manson spelar på Malmö Arena den 6 november och på Globen den 9 november. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2009 Kom nyss hem från Lillasysters (förmodligen) minsta spelning någonsin. Ca 50 pers i publiken, men fan va bra det var! Bandet släppte loss som aldrig förr, sångaren kom t.o.m ut i publik"havet" och moshade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 12 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2009 Eagles of Death Metal kommer till Sverige igen. 10 oktober - Stockholm, Göta Källare 11 oktober - Malmö, KB Kommer som vanligt bli tungt, men varför pisshaket Göta juck? dom blir större hela tiden, dom spelar i Sverige väldigt ofta, då går man väl inte ner sig? från Debaser Medis från den näst största scenen på Arvika till Göta Källare som tar in på konsert 500-600? det kanske är en mindre klubbturne dom är ute på, det vet inte jag, men även om det är det så finns det bättre ställen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 12 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2009 Eagles of Death Metal kommer till Sverige igen. 10 oktober - Stockholm, Göta Källare 11 oktober - Malmö, KB Kommer som vanligt bli tungt, men varför pisshaket Göta juck? dom blir större hela tiden, dom spelar i Sverige väldigt ofta, då går man väl inte ner sig? från Debaser Medis från den näst största scenen på Arvika till Göta Källare som tar in på konsert 500-600? det kanske är en mindre klubbturne dom är ute på, det vet inte jag, men även om det är det så finns det bättre ställen. För att inte glömma näst största scenen på wow07. De är i Sverige lite för ofta nästan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 12 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2009 För att inte glömma näst största scenen på wow07. De är i Sverige lite för ofta nästan. Och dessutom Debaser slussen, Siesta, trägårn och KB så har vi nämnt alla gånger dom vart här, men ja det börjar bli lite ofta, börjar nästan bli som Springsteen eller Iron Maiden. Ska du gå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 12 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2009 Ska du gå? Nae. Har sett dem två gånger, det räcker tills vidare. Lägger hellre pengarna på något band jag inte sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2009 The Mars Volta, 30 november - Stockholm, Cirkus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 16 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2009 Vad gnälliga ni är om Eagles of Death Metal. Nu är man över 18 och får fan äntligen se dom första gången. Jag är fan skitglad. Jag är riktigt jävla glad. En jävla pisshöst annars med ett gäng riktigt sega band som kommer, Phoenix är kul men åldersgränsen mindre kul. Så detta var ett litet ljus för mig. TUUT TUUT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Mew, Trädgårn i Göteborg den 22 november och Cirkus i Stockholm den 23 november Juliette Lewis, Berns den 31 oktober Rockstar Energy Drink Taste of Chaos featuring In Flames, Killswitch Engage , Fredag 11 december på Hovet, Lördag den 12 december på Scandinavium och Måndag den 14 december på Malmö Arena. Depeche Mode Måndag den 25 Januari på Malmö Arena, Tisdag den 26 Januari på Scandinavium och Söndag den 31 Januari på Globen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 (redigerad) Mew, Trädgårn i Göteborg den 22 november. Fullständigt skrek av lycka när jag läste det där! Edit: Biljett bokad. Redigerad 19 augusti, 2009 av Adriian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Röyksopp spelar på Berns den 30 oktober. Och jag ställer mig fråga igen, vad hände med "enda spelningen i Sverige i år på Arvika" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2009 Josh Tillman från Fleet Foxes kommer solo till Stockholm, Fredagen 2 Oktober på Debaser Medis. Kan bli riktigt bra, jag gillar hans solo grejer och det är en lagom stor scen. Tyckte Fleet Foxes på arvika var lite sisådär, men som sagt, detta kan bli bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2009 Regina Spektor kommer till Stockholm, 7 december på cirkus. Även ett annat band som var ett dragplåster på en svensk festival återkommer till Stockholm snart, Rise Against spelar på Arenan den 30 oktober. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 28 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2009 Blev helt otippat meddragen till Popaganda i afton för att se MGMT. Anlände vid 20-snåret lagom till Lykke Lis spelning vilken var nice. Kul också hur Andrew uttalde artistnamnet, "licki li" Ganska vackert när regnet föll, strålkastarna riktades ut mot publiken medan Time to Pretend betades av. Kul att höra låten It's Working från kommande plattan också. Är nöjd med kvällen, men känns som inälvorna pressats ihop hårt. Har precis avnjutit lite saft och bullar efter resan hem i regnet. Å imorrn är det skivmässa så man får inte fastna framför skärmen så länge till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Var på Kulturens hus i Luleå och såg Raj-Raj Band: Galen i tornedalen i lördags. Väldigt rolig, och musikerna är grymma, inte min musikstil bara. Sångaren är min f.d. musiklärare btw. Det var väl mer en "musikal", skämt, sketcher med bildspel osv, det mesta var iofs ganska internt, Överkalix, pajala osv. Låter kanske lite b, men jag var road. Tror det pågick i ca 2 timmar + 30 minuter paus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 (redigerad) Ser jag någon på Passion Pit ikväll? edit: äsch, det var slutsålt... ): Redigerad 3 september, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 Ser jag någon på Passion Pit ikväll? edit: äsch, det var slutsålt... ): Flytta dom den från Medis till Slussen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts