Kiedis Skrivet 30 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 (redigerad) Oasis var riktigt bra, senaste spelningen är dom ursäktade för. Fucking in the bushes introt är dock lika tungt varje gång, sen gick dom över på Rock n Rollstar. Noels låtar var också bra, Dont look back in anger och The Masterplan...jisses, magi. Ska även tilläggas att ljudet var rätt bra för att vara Globen också. *edit* Songbird för fan, kärlek på hög nivå, älskar den låten. Redigerad 30 januari, 2009 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Yeah Yeah Yeahs kommer till Debaser Medis den 8:e maj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Yeah Yeah Yeahs kommer till Debaser Medis den 8:e maj. Fan, hade hoppats på en festivalspelning med dem. Är ju 20 på Debaser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Ibland lönar det sig att jobba röven av sig på ett evenemangsrestaurang, AC/DCs crew var så nöjda med sin mat att dom gav mig biljetter till konserten på Globen ikväll , kommer bli kick ass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Alltså, jävlar vilket drag på AC/DC, krut i gubbarna, Det hela börjar med en tecknad introfilm där två tjejer förför Angus Young och tar över det skenande tåget som han kör, sen smäller det högt och tv skärmen öppnas och tåget åker ut på scenen sen springer gubbarna ut på scenen och drar av Rock `n Roll Train. Tempot är högt genom hela spelningen och dom sparar inte på hitlåtarna, Back in Black, Dirty Deeds Done Dirt Cheap, Highway To Hell, You Shook Me All Night Long, T.N.T. osv... i The Jack börjar Angus strippa av sig kläderna. Scenshowen har dom inte heller snålat på, utöver tåget som står och ryker i bakgrunden och då och då sprutar ut lite eld så har dom en enorm uppblåsbar docka som liknar en storbystad blondin som sätter sig över tåget och stampar takten till Whole Lotta Rosie, dom har den obligatoriska klockan till Hells Bells, dom har ett podium som åker upp över publiken i Let There Be Rock och dom har kanonerna som avfyras under min favoritlåt For Those About To Rock (We Salute You) Det är med andra ord en massiv tung spelning, ännu ett band jag bocka av på min "måste-sett-live-lista" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Alltså, jävlar vilket drag på AC/DC, krut i gubbarna, Det hela börjar med en tecknad introfilm där två tjejer förför Angus Young och tar över det skenande tåget som han kör, sen smäller det högt och tv skärmen öppnas och tåget åker ut på scenen sen springer gubbarna ut på scenen och drar av Rock `n Roll Train. Tempot är högt genom hela spelningen och dom sparar inte på hitlåtarna, Back in Black, Dirty Deeds Done Dirt Cheap, Highway To Hell, You Shook Me All Night Long, T.N.T. osv... i The Jack börjar Angus strippa av sig kläderna. Scenshowen har dom inte heller snålat på, utöver tåget som står och ryker i bakgrunden och då och då sprutar ut lite eld så har dom en enorm uppblåsbar docka som liknar en storbystad blondin som sätter sig över tåget och stampar takten till Whole Lotta Rosie, dom har den obligatoriska klockan till Hells Bells, dom har ett podium som åker upp över publiken i Let There Be Rock och dom har kanonerna som avfyras under min favoritlåt For Those About To Rock (We Salute You) Det är med andra ord en massiv tung spelning, ännu ett band jag bocka av på min "måste-sett-live-lista" Härligt! Ser fram emot Ullevispelningen nått fruktansvärt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 Glasvegas kommer tillbaka till Stockholm den 3:e maj, på Cirkus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Någon mer än jag som ska på Bloc Party ikväll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 (redigerad) Någon mer än jag som ska på Bloc Party ikväll? Nej, men är Bloc Party och publiken på hälften så bra humör som i Köpenhamn har du något sjukt jävla fantastiskt framför dig. Såg dem i Köpenhamn i söndags och det var helt klart det bästa jag sett live. Slutsålt, helt packat i publiken, från allra första sekund var det sinnessjukt tryck, folk crowdsurfare hejvilt, Kele och bandet, förutom Russell då, stod för roliga och smarta mellansnack. Jag har aldrig tidigare behövt backa under en konsert men jag fick faktiskt ta några pauser för att hämta andan. Konsertöppningen (One Month Off, Trojan Horse, Hunting For Witches och Positive Tension) satte standarden direkt och avslutningen med Ares och Flux var riktigt mäktig, Kele tittade flera gånger ut över publiken och bara ställde sig och log, efter första gången de lämnat scenen och blivit inropade höll han en monolog om att idag var en av de dagarna han verkligen uppskattar sitt jobb. 5/5 http://img3.imageshack.us/img3/3973/dsc00033jrn.jpg Redigerad 24 februari, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Looptroop Rockers (+ singel akter av Promoe och DJ Large) och MBMA (+ singel akter av DJ Large och Organism 12) och Embee ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 (redigerad) Jag siktar på Whitest Boy Alive på Daydream Nation/Strand, Stockholm den 14:e Mars, vilka är på? Redigerad 25 februari, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Jag siktar på Whitest Boy Alive på Daydream Nation/Strand, Stockholm den 14:e Mars, vilka är på? Jag ska dit. Lätt värt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Jag ska dit. Lätt värt det. Vet du om det är köpa biljett i dörren eller hur det ligger till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Vet du om det är köpa biljett i dörren eller hur det ligger till? Finns ju inte så mycket officiell information än, men säkrast är nog här: http://hornstullstrand.se/showCategory.asp?id=66 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Finns ju inte så mycket officiell information än, men säkrast är nog här: http://hornstullstrand.se/showCategory.asp?id=66 Okej, schockt nice. Ses där, snygging! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Jag siktar på Whitest Boy Alive på Daydream Nation/Strand, Stockholm den 14:e Mars, vilka är på? Om det är 18 är jag lätt på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 haha, bloc party var sjukt jävla bra! usch, vilket röj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Någon som skaffade biljett till Glasvegas idag? Jag var lite sugen men bangade ändå. Har verkligen inte råd just nu . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Suck - är i Paris just nu, och M. Ward spelar på ett skönt café i Place de la Bastile ikväll, men när jag var vid spelstället för att kolla läget fick jag höra att det var utsålt. Sitter och tröstäter kakor, lyssnar på Hold Time och deppar just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Och ja, Bloc Party på Cirkus var helt galet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts