P-C Skrivet 29 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2008 Adam Tensta spelade på gymnasiefest här igår. Vi var nästan längst fram bland massa hiphopare som kunde alla texter och det var sjukt dåligt, men jag spelade med och lekte 8 Mile. Under My Cool var det galet. Mina vänner var på efterfest med Adam Tensta sen, haha. Något, och det enda, som var fett var att han samplade Justice på en av låtarna. Hans spelning po Arvika var nästan en av festivalens höjdpunkter. Fast do körde han nästan bara po Familjen-beats. En av de bästa hiphopspelningarna jag har sett i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Hans spelning po Arvika var nästan en av festivalens höjdpunkter. Fast do körde han nästan bara po Familjen-beats. En av de bästa hiphopspelningarna jag har sett i alla fall. The Dude skriver under på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2008 (redigerad) http://pici.se/pictures/dbqGCSmdQ.jpg Blir nice. Hoppas jag. Är killen bra live? Redigerad 1 december, 2008 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Blir nice. Hoppas jag. Är killen bra live? De tre gånger jag sett honom i sommar har alla varit sjukt bra, så du har något att se fram mot! Hoppas bara inte han har tröttnat efter en sommar och höst med ständigt turnerande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Lykke Li var underbar! Askass publik dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Bob Dylan till Stockholm, Malmö och Jönköping. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=859785 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Bob Dylan till Stockholm, Malmö och Jönköping. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=859785 Äsch, gamle Bobban är väl inget att ha nuförtiden. Han var väl dessutom i Stockholm så sent som i förfjol? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Äsch, gamle Bobban är väl inget att ha nuförtiden. Han var väl dessutom i Stockholm så sent som i förfjol? Håller med till 100%! Dylan suger roev nu för tiden, både hans liveframträdanden och hans musik. Folk får gärna tipsa om konserter i Stockholm så jag inte missat något bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Håller med jag med, tar mig en timme till Jönköping men tänker inte se honom. Kan ju fortfarande tipsa om det för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Illa att dom ger Dylan Globen varje gång han är här, senast spelade han ju dock på Debaser Medis och Globen, han har ju inga som helst problem med att sälja ut, men ge han 3-4 kvällar på Annexet eller Cirkus och det hela skulle genast bli lite mer intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Illa att dom ger Dylan Globen varje gång han är här, senast spelade han ju dock på Debaser Medis och Globen, han har ju inga som helst problem med att sälja ut, men ge han 3-4 kvällar på Annexet eller Cirkus och det hela skulle genast bli lite mer intressant. Det skulle bli väldigt intressant om han fick ett par kvällar på mindre lokaler, men tyvärr är det väl pengar som styr - Globen rymmer fyra gånger så mycket folk som Annexet, och om biljettpriset skulle vara samma för båda lokaler, skulle han tjäna en fjärdedel på att hänga i Sverige i fyra dagar, än vad han skulle tjäna på att spela en gång i Globen. Men det är ju ändå "Dylan and his band" vilket nog kan bli en rätt bra show - även om hans glansdagar har varit - och inte bara en introvert Dylan med en akustisk gitarr och munspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 8 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2008 (redigerad) Skulle gärna vilja ha sett Dylan live "bara för att", men man blir ju lite avskräckt av allt snack och de dåliga recensionerna. Men vad jag förstod så var i alla fall spelningen på Debaser förra året över genomsnittet? Edit: Ligger nog en del i vad Kiedis skriver. Bobban kanske är obekväm med att uppträda i denna gigantiska sfär. Någon borde fråga vad han tycker. Redigerad 8 december, 2008 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2008 Jag ska köpa biljetter i julklapp till min pappa. Hade kunnat hänga med, just "bara för att", men är i Rom den veckan, tyvärr. Annars så kommer Franz Ferdinand till Stockholm för en spelning på Cirkus i mars. Tre Sverigespelningar på lite mer än ett halvår! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Bob Dylan till Stockholm, Malmö och Jönköping. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=859785 Ooh, Jkpg. Möjlig kadidat att kolla på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Coldplay kommer tillbaks till Stockholm, den 22 augusti spelar dom på Stadion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Coldplay kommer tillbaks till Stockholm, den 22 augusti spelar dom på Stadion. Åh shit, det kan bli en riktigt bra konsert - Stadion, med dess rustik, storlek och öppenhet, och svensk sensommarkväll. Så länge vädret är okej, och bandet är på bra humör, kan det bli hur bra som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Åh shit, det kan bli en riktigt bra konsert - Stadion, med dess rustik, storlek och öppenhet, och svensk sensommarkväll. Så länge vädret är okej, och bandet är på bra humör, kan det bli hur bra som helst. Tänkte också på det, ångrar att jag inte såg dom när dom spelade i Globen, såg lite medans jag jobbade och det var jävligt bra. Och kolla datumet, veckan innan är det Way Out West, dom är ju i krokarna av Sverige då, 14:e och 15:e är dom lediga, sen spelar dom i Bergen i Norge och i Tyskland sen Stockholm. Man ska ju inte hoppas på för mycket, men en festivalspelning i Sverige borde ju inte vara helt omöjlig, även om jag tror att vi får nöja oss med Stadion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 En annan artist som man nu troligtvis kan avskriva från Svenska festivaler i sommar är Morrissey, den 24 juni spelar han på Hovet i Stockholm. And in other news, enligt diverse musiksidor så ska Caesars agera förband åt Oasis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Damn, sitter här och börjar bli nervös inför biljettbokningen imorn till AC/DC @ Ullevi. Tänk om internet lägger ner eller nått! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 En annan artist som man nu troligtvis kan avskriva från Svenska festivaler i sommar är Morrissey, den 24 juni spelar han på Hovet i Stockholm. And in other news, enligt diverse musiksidor så ska Caesars agera förband åt Oasis. Fan, synd. Och haha, synd om alla som sitter och hoppas på Kasabian och The Enemy, även om det aldrig varit särskilt aktuellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts