Tweak Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Han är nog mest lik Per Svartvadet av de i bandet, men fortfarande väldigt olik, imo! Klick Oj, wow! Om du inte har något bättre för dig, och trånar efter en dos fartfylld, välproducerad åttiotalsrock tycker jag du helt klart ska gå! Hade kunnat gå bara för din skull om det inte hade varit 18+ på stället. Missar även Timbuktu med Damn! som hade varit kul att se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Hade kunnat gå bara för din skull om det inte hade varit 18+ på stället. Missar även Timbuktu med Damn! som hade varit kul att se. På Palace? Brukar väl vara 20 där när det är spelningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 På Palace? Brukar väl vara 20 där när det är spelningar. Jaha. 18-åriga vänner sa att de skulle kunna gå i alla fall. Hoppas det är 20 då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Jag var på The Hives på Gröna Lund i söndags, det var bra, men inte den bästa Hives spelning jag sett, dom verkade lite trötta, sega, men ändå fanns det flesta saker som Hives är kända för med där, kaxigheten bla. Låtvalet var som alltid gammalt och nytt, Main Offender, Walk Idiot Walk, Hate To Say I Told You So, Try It Again, You Got It All... Wrong, Two-Timing Touch and Broken Bones. Osv.... Så nu vill jag se en "riktig" konsert med dom, a la Cirkus och Annexet, trött att stå på festivaler och tivolin och trängas med folk som troligtvis aldrig skulle betala inträde för att se dom. Så efter deras stundande USA, Syd-Amerika och Australien turne (tillsammans med bla Eagles of Death Metal) så hoppas jag att dom gör en spelning i Sthlm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Lirade de "A Little More for Little You"? Den tycker jag är bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 (redigerad) Lirade de "A Little More for Little You"? Den tycker jag är bäst. +1, den är fantastiskt bra. Redigerad 2 september, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Lirade de "A Little More for Little You"? Den tycker jag är bäst. Ja det gjorde dom. Hittade en ball bild på dom från söndags också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Franz Ferdinand kommer till Stockholm och Debaser Medis och gör en exklusiv spelning den 15 november. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Franz Ferdinand kommer till Stockholm och Debaser Medis och gör en exklusiv spelning den 15 november. Jag gjorde precis ett ljud jag aldrig gjort förut, det lät lite som "Aaehhaeh", men väldigt hög-pitchat. Tur att ingen var hemma! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Franz Ferdinand kommer till Stockholm och Debaser Medis och gör en exklusiv spelning den 15 november. Beroende på om jag får med mig folk kommer jag vara där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Och självklart är spelningen 18+? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Och självklart är spelningen 18+? Den har av någon anledning 20 år åldersgräns, kan ju tyckas konstigt då medelåldern på deras fans är runt 18, förklarar också varför inte biljetterna har sålt slut än. Jag är inget jättefan av dom precis, men ska nog passa på att gå på det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 (redigerad) Åhh! Jag hade velat gå. Nu får inte Axel gå heller? Kan du länka källa förresten? Redigerad 9 september, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Åhh! Jag hade velat gå. Nu får inte Axel gå heller? Jag gjorda samma ljud som jag gjorde förut, men det betydde något annat. Bajs MGMT på Debaser är också 20. Och M83. Och Someone Still Loves You Boris Yeltsin. Men Wolf Parade är arton! Och The Wombats! Och Okkervil River! Och Of Montreal! http://www.debaser.se/kalender/stockholm/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Du kan ju i alla fall se hälften. Fyfan! Visste inte att M83 och SSLYBY kom. Har i alla fall mailat Vega i Köpenhamn (där vi såg Kate Nash) att och bett dem boka MGMT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 16 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2008 OHOJO. JOJOJO. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Mmmm. Nu är då biljetter köpta till The Raconteurs i Santa Barbara den 25:e september. Efter det är jag nöjd med mitt liv. Godmiddag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2008 Angående MGMT på Debaser, det står ju 20 år på Debasers hemsida men på tickster kan man läsa: "18-årsgräns till konserten, 20-årsgräns efter konserten. " Men det är väl alltid 20 på Debaser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2008 Men det är väl alltid 20 på Debaser? Nej, på vissa spelningar så sänks åldergränsen tills efter konserten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Biljetter till Wolf Parade är inköpta, känns bra eftersom dom börjar sälja slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Nån som var på Coldplay? Har ett fåtal bilder och ett flertal videoklipp (tyvärr mobilkamera) därifrån, men just nu orkar jag inte lägga upp nåt. Massa krångel med kablar som inte funkar osv. Chris tänkte köra Amsterdam och började också med det, sen spelade han fel nån gång vid första versen, sa "förlåt" och började om, failade på nytt, ursäktade sig på nytt med "this is really embarrassing, you know, we DID write this song a few years ago but now it's just gone" eller nåt liknande. Till slut skippade han hela grejen och började på The Hardest Part istället. FAIL! De låtklimax jag hade väntat mig kom aldrig på och i de låtar jag trodde skulle vara stora; The Hardest Part kördes bara på piano lite halvengagerat, nån extrem peak i Fix You kom aldrig (kan bero på att det var inomhus, allt sånt blir bättre utomhus), The Scientist som jag trodde skulle göra folk helt sjuka i huvudet framfördes från parkett ( ) med akustiska gitarrer och utan trummor men med tamburin. Hans röst gick nästan aldrig upp i den där sköna falsetten heller, det hade jag väntat mig skulle utgöra en jäkla stor del av hans sång. Att Yellow skulle vara den (som det verkade) största låten de gjort var väldigt oväntat, folk blev tokigare till den än till nästan alla andra tillsammans. Inte heller hade jag väntat mig att Politik skulle vara ett så bra extranummer; förr var den ju öppningslåten till alla deras konserter. Sjukaste, härligaste känslan jag haft på länge var fjärilsregnet i Lovers In Japan. Jag har aldrig känt nåt egentligen för den låten, aldrig nåt jättestarkt för varken sångmedlemmarna eller musiken i sig och inte riktigt begripit varför folk är galna i Coldplay. Men fuck, scenshowen till Lovers In Japan fick mig helt omvänd. Jäkla insane. Hade jag varit tjej hade jag gråtit sönder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts