Jump to content

Är du rasist?

Danne
 Share

Är du rasist?  

159 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Men gå å lägg dig. Du verkar inte alls vara medveten om vad vi diskuterar och sedan står du och predikar en massa skitsnack på MSN om hur jag ska tänka, att jag har en förvriden syn på människor och en rad med annat.

Snälla. Tweak har varit väldigt "on point" i diskusionen, och mer medveten än er om situationen då ni inte riktigt verkar ha någon sorts logik i erat generaliserande.

Go on, Tweakeli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 229
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Absolut..... INTE!

Jag umgås mer med utlänningar än med svennarna :unsure:

Det är nog för att dom flesta i min klass är utländska, och dom är mycket trevligare & roligare också... & anledningen till att dom gilar mig är nog att jag "är som dom" och ropar lak wööööööööööö!!!!!! över hela skolan för att hejja på dom :) precis som dom gör till mig ^^

och dom pratar alltid om att dom springer runt på natten & ropar äver hela stan & håller på.... så gör jag med.... och välter träd & kaster träden på sjön så det blir en spricka till andra sidan :D HAHAHA

Sånt tycker dom är roligt... och det är därför jag är så bra vän med dom ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut..... INTE!

Jag umgås mer med utlänningar än med svennarna :)

Det är nog för att dom flesta i min klass är utländska, och dom är mycket trevligare & roligare också... & anledningen till att dom gilar mig är nog att jag "är som dom" och ropar lak wööööööööööö!!!!!! över hela skolan för att hejja på dom :P precis som dom gör till mig ^^

och dom pratar alltid om att dom springer runt på natten & ropar äver hela stan & håller på.... så gör jag med.... och välter träd & kaster träden på sjön så det blir en spricka till andra sidan :P HAHAHA

Sånt tycker dom är roligt... och det är därför jag är så bra vän med dom ;D

Hmm, jag tycker att det e konstigt att du som svensk kan kalla ditt egna folkslag för svennar som e ett nedsättande ord mot svenskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var hade ni tänkt att vi skulle slänga ut svenskarna till då? Jordanien? Nej men är man född i Sverige som svensk medborgare har man bara svenskt medborgarskap, har man däremot flytt hit så har man medborgarskap i sitt hemland också och om denna person begår ett brott här kan vi utvisa honom till hans hemland istället för att han ska behöva fylla våra fängelser och sedan får de som bara har medborgarskap i Sverige ingen plats i fängelset. Då är det väl fasen bättre att invandraren med två medborgarskap får sitta av sitt straff i sitt hemland och leva där än att svensken med ett medborgarskap ska utvisas från sitt land. Jag menar han är ju förfasen född här medan den andra har flytt hit och har två medborgarskap.

Anathema: Vad menar du? Vissa av dem förstör mitt land ja men inte alla och de som lever efter svensk lag och sköter sig och jobbar har jag absolut ingenting emot. Däremot de som kommer hit och dödar svenska höjdare inom politiken (som Anna Lindh) förtjänar inte en andra chans.

Jag anser att alla människor är lika mycket värda, bara de respekterar lagar och vårat levnadssätt som vi har i Sverige. De som gör brott (oavsett gammal hederlig svensk eller invandrare) är enligt mig inte lika mycket värda som de som sköter sig (både gammal hederlig svensk och invandrare).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag anser att alla människor är lika mycket värda, bara de respekterar lagar och vårat levnadssätt som vi har i Sverige. De som gör brott (oavsett gammal hederlig svensk eller invandrare) är enligt mig inte lika mycket värda som de som sköter sig (både gammal hederlig svensk och invandrare).

Det kanske det är det som behövs för att dom ska förstå?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, ni förstår väll att jag fattar begreppet: rasism. Detta verkar mer en tråd om synen på invandrare från en svensk, än synen på svenskar från en invandrare. Då majoriteten här är svenskar så svarade jag som jag gjorde.

Föresten så skämtade jag till det lite… hoppades på att ni skulle förstå det. Men icke sa Nicke.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SAAB, Roxxy och Ceone: vad votade ni?

Förresten SAAB, din röda text som var så fin och fruktansvärt politiskt korrekt, jag förstår inte riktigt den. Den hänger in ihop med andra uttalanden från dig i denna tråd, och då syftar jag bl.a på:

" Jag är ingen direkt rasist däremot tycker jag att om en invandrare från ett icke europeiskt land gör något mot en svensk ska bort från landet på direkt eller sitta hela sitt liv i fängelset. Dessutom kommer de hit och vill att vi ska anpassa oss efter deras unkna religion och vägrar göra något för samhället."

och

"Nej, en svensk går det att diskutera med men en utlänning som går runt och tror att han är något går det tyvärr inte att diskutera med." <---- här ser vi också ett tecken på rasism, då du säger att alla svenskar kan man diskutera med, men inte en utlänning som "går runt och tror att han är något." Skrämmande uttalanden.

Du har även sagt "Seriöst, en invandrare blir inte svensk bara för att han/hon få asyl här. Det kommer han/hon aldrig bli. För det första kommer han/hon aldrig kunna prata ren svenska, för det andra kommer han/hon aldrig kunna leva som en svensk med sin mohamedo religion och för det tredje så är det hela tiden vi som är rasister när vi vill fira våra högtider. Fyfan säger jag bara för sådana som tror att Sverige är deras land lika mycket som en gammal hederlig svensk. Men jag anser mig inte som rasist eftersom jag inte går runt och slår ner utlänningar eller saboterar för dom. Om de däremot skulle gå på och hota mig eller slå mig så skulle de åka ner på backen inom 5 sekunder." ( :wub::unsure::mellow: )

"Men seriöst. De behöver ju inte komma hit och anledningen att de gör de är ju för att de då kan leva på olika socialbidrag och sådant som betalas av oss. Nä fy får sådant. De som är lite ärligare jobbar svart istället och sedan har vi ju de som sköter sig fint och fullt förtjänar att vara svensk. Men sådan som kommer hit och slåss och tror att de är något vill inte jag se, de bara förstör. Fattas bara att någon av Sveriges framtida statsministrar skulle vara invandrare"

Som sagt, det du har sagt här passar inte riktigt in med det du sa i den röda texten, det måste du hålla med om? Förklaring? Måste säga att jag ser fram emot den :wub:

Det finns minst 20 andra saker som olika personer har sagt i den här tråden som jag tycker är helt sjuka. Be mig gärna ge exempel :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja, lite..

Det finns många trevliga som är färgade, men det finns också många som

är elaka och färgade.. Jag har inget emot sånna från något kinesiskt land..

När det var skolstart blev min flickvän slagen i magen av en Bosnare

så hon inte nästan inte kunde gå efteråt..

//Inga kommentarer tack!

Intliggent inlägg, Kinesiskt land?

Vad jag vet är Kina ett land och inte flera st, läs på Geografin lite :unsure:

vute: Nej, e inte rasse.

Tycker däremot att invandrare som kommer hit och begår brott, typ våldtäkt, mord, rån osv borde utvisas på livstid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intliggent inlägg, Kinesiskt land?

Vad jag vet är Kina ett land och inte flera st, läs på Geografin lite :unsure:

vute: Nej, e inte rasse.

Tycker däremot att invandrare som kommer hit och begår brott, typ våldtäkt, mord, rån osv borde utvisas på livstid.

Han menar ju öst-asiater. Såna som kommer från Kina, Japan, Korea, Vietnamn m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sidor