Jump to content

Är du rasist?

Danne
 Share

Är du rasist?  

159 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Som du kanske vet så går arbetsgivarna ibland efter namn. Står det ett svenskt namn på lappen är personen intressant, står det ett utländskt namn på lappen är personen genast inte lika intressant. Fråga mig inte varför det är så men det är lättare att få jobb i Sverige om man har ett svenskt namn.

Ja, undra varför det är så...

Det är ju rasister som ni som ger invandrarna dåligt rykte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 229
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, undra varför det är så...

Det är ju rasister som ni som ger invandrarna dåligt rykte.

Rasister som oss? Nej du, det finns nog ingen rasist här. Vi tycker bara det är fel att folk invandrar och förstör vårat land (nu pratar jag om dom kriminella, de som jag pratat om hela tiden).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rasister som oss? Nej du, det finns nog ingen rasist här. Vi tycker bara det är fel att folk invandrar och förstör vårat land (nu pratar jag om dom kriminella, de som jag pratat om hela tiden).

Då tycker jag vi tar och utviasr alla som begår brott i Sveriga till Sibirien, där dem får frysa tårna av sig dagarna i ända, invanndrare som begår brott ska ha en chans att rehabilitera sig och anpassa sig till samhället.

Vote: Nej

Själv tror jag till största del att det är Segregeringen som är boven bakom allt. Invandrare slängs ota in i nån sjaskig förort av migrationsverket (för övrigt sveriges sjukaste myndighet IMO), där dem får växa upp med andra kriminella förebilder.

Kort sagt,

Integrering = bra

Segregering = skit

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om det finns så mycket att säga, okka och Tija har sagt det mesta jag skulle vilja säga.

Saab, om inte du är en rasist så vet jag fan inte vad du är. Kan inte du och alla dina korkade bundsförvanter i den här tråden fatta att det inte är så att invandrare är mer brottsbenägna än någon annan.

Det beror på oss, Sverige. Det funkar ju inte, vilket vi har tydliuga bevis på, att sätta dom i nån förort med socialbidrag och totalt isolera dem från samhållet.

Tro mig, det finns verkligen inte fler invandrare som vill leva på socialbidragä n det finns svenskar, men hur jävla lätt är det att få jobb eller att träffa folk att umgås med när man inte kan språket?

Jag håller med Tija, jag hatar såna här trådar där man får se hur sjuk syn på vissa saker personer man tyckte var schysta har.

Den där liknelsen som The Dude drog i en annan tråd om det här, om ett barnhem, det är så det är.

Jag mår illa av den här tråden, helt ärligt. Jag vill inte se att det verkligen finns så mycket folk som är så jävla framlingsfientliga. Det känns som det är typ 80% av tråden som ha främlingsfientliga åsikter, men de är verkligen inte rasister.

Ni kan i alla fall erkänna att ni är rasister, nazister och allt vad det är, stå för det.

Och om man nu ska slänga ut någon r Sverige, så är det ni, inte invandrarna.

(Det finns många fler än Saab som borde känna sig träffade)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni kan i alla fall erkänna att ni är rasister, nazister och allt vad det är, stå för det.

Vet du vad rasist är? Det har inte med att man hatar eller påstår. Susning.nu:

Rasism är uppfattningen att olika raser har olika värde än andra, vanligen har den man själv tillhör större värde

Vi har inte påståt att dom är mindre värda, utan DOM som gör brott är mindre värda inkl. svenskar. Men dom som kommer hit och inte kan uppföra borde åka ut.

Det är precis som om jag fixar en fest hemma hos mig. Jag får göra exakt vad jag vill. men folk som störar sig åker ut. (nu menar jag inte att svenskar får göra vad dom vill, dom ska åtalas i domstol!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du vad rasist är? Det har inte med att man hatar eller påstår. Susning.nu:

Vi har inte påståt att dom är mindre värda, utan DOM som gör brott är mindre värda inkl. svenskar. Men dom som kommer hit och inte kan uppföra borde åka ut.

Det är precis som om jag fixar en fest hemma hos mig. Jag får göra exakt vad jag vill. men folk som störar sig åker ut. (nu menar jag inte att svenskar får göra vad dom vill, dom ska åtalas i domstol!)

Jo ni påstår att dom är mindre värda, eftersom om de gör ett brott ska de slängas ut, medan svenskarna får stanna.

Och om man skulle ta oc utveckla det hela lite, vadå slänga ut? Var skulle man slänga ut dem till? Där de kom ifrån?

De kom ju hit av en orsak, till exempel att de var jagade i sitt hemland och skulle bli mördade ifall de blev hittade, eller att det var krig osv. I de allra flesta fallen fruktade de alltså för sina liv, och kom hit pga det.

Om det levde ett fullt normalt liv skulle de ju aldrig flytta till ett annat land, eller hur?

Och fatta att det inte har något att göra med invandrarnas kultur, eller vad som ligger i deras natur att göra. De är väl inga djur för helvete.

okka sa det innan, mikolan sa det innan, jag sa det innan, alla borde säga det. Det har med Sveriges flyktingpolitik att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkt på det här "om invandrare gör brott så ska dem skickas hem", dem har lika stor rätt att få bo här som vilken svensk som helst. om dem begår brott så får dem ta lika stora konsekvenser som en svensk. ni kanske tänkt att i nästa generation så kommer vi knappt ha invandrare kvar, då kan ni inte skicka hem dem!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkt på det här "om invandrare gör brott så ska dem skickas hem", dem har lika stor rätt att få bo här som vilken svensk som helst. om dem begår brott så får dem ta lika stora konsekvenser som en svensk. ni kanske tänkt att i nästa generation så kommer vi knappt ha invandrare kvar, då kan ni inte skicka hem dem!

Precis, ska vi utvisa invandrare som begår brott kan vi lika gärna utvisa alla som begår brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis, ska vi utvisa invandrare som begår brott kan vi lika gärna utvisa alla som begår brott.

MM folk säger att dem accepterar invandrare, men om dem gör någon mot svensk lag så är dem svin och förtjänar inte att bo här. inte undra på att invandrare gör flest brott i sverige, alla fördomar och sånt jävla skit

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså ärligt. Sluta säga att vi e rasister och nazister. Det två helt olika saker. Det visar ju hur mycket du kan om sånt. Nazim ligger på en helt annan nivå. Det går inte att jämnföra. Denna tråden handlaade om man e rasist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså ärligt. Sluta säga att vi e rasister och nazister. Det två helt olika saker. Det visar ju hur mycket du kan om sånt. Nazim ligger på en helt annan nivå. Det går inte att jämnföra. Denna tråden handlaade om man e rasist.

Nehe, det visste jag inte. Jag bara drog upp en massa, förstår inte riktigt hur du orkar haka upp dig på det. Aja, jag ber om ursäkt, och i fortsättnngen får jag väl kalla dig bara rasist då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nehe, det visste jag inte. Jag bara drog upp en massa, förstår inte riktigt hur du orkar haka upp dig på det. Aja, jag ber om ursäkt, och i fortsättnngen får jag väl kalla dig bara rasist då.

Men gå å lägg dig. Du verkar inte alls vara medveten om vad vi diskuterar och sedan står du och predikar en massa skitsnack på MSN om hur jag ska tänka, att jag har en förvriden syn på människor och en rad med annat.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men gå å lägg dig. Du verkar inte alls vara medveten om vad vi diskuterar och sedan står du och predikar en massa skitsnack på MSN om hur jag ska tänka, att jag har en förvriden syn på människor och en rad med annat.

Som jag sa var jag helt seg på msn, och orkade inte diskutea med dig, som jag också sa. Vad är ditt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och man är inte tvungen att byta namn till något mer modernare för att få jobb/bostad.

Jag sa inte att man måste men det är en större chans att man får jobb eller bostad.

ärligt talat om du hade en stor butik och skulle anställa någon så har du att välja mellan en som heter Patrik svensson och en Abdula al-qaida (ta inte namnet seriöst vissta inte vad jag skulle skriva för utlänska namn) och båda har lika bra meriter skulle du ärligt talat anställa abdula?

sen så är det många invandrare som inte vill ha jobb för min kompis sa att han mamma pratade med en utlänsk kvinna så sa hon så här

-Varför jobbar du för?

-Vadåra? man måste ju jobba för att tjäna pengar

-Men det är ju bara och leva på alla bidragen

vad är det för jävla sätt att se det svenska samhället på igentligen. sen så är många invandrare som håller sig fast i sina traditioner (inget fel med det) som tex att kvinnor måste ha burkar. inte F*N skulle jag anställa någon som går runt med en burk

Länk till kommentar
Dela på andra sidor