SAAB Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Jag har bott här i Sverige 4 snart 5 år och talar nästan perfekt svenska. Kanske bara några uttals fel men skit i det Det händer sällan... Edit : Jag kan bättre svenska än de flesta svenskar i min klass. Det är bra Roxxy. Sådana invandrare vill vi ha. Okka: Alla invandrare begår inte brott och det ligger inte i deras natur men tror du inte att en del av dom som kommer hit är sådana som är lite halvkriminella? Varför skulle de annars fly från sitt land när deras land inte är i krig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Du säger att du bara är emot invandrare som gör brott: VARFÖR kallar du dig för halvrasist då, tänker du inte igenom riktigt dina ord eller? Vad händer med svenskarna som gör brott? Då är det ju brottet i sig du inte gillar, snarare än människan. Eller missar jag en viktig detalj här? Är det verkligen så illa att du tycker - som jag tidigare nämnde att vissa verkar tro (helt felaktigt) - att det helt sonika ligger i invandrarnas natur med brott? Om inte - vad i hela friden gör att du är den kvasirasist som du utger dig för att vara? Vad vi försöker mena är att vi inte bara är emot invandrare som gör brott. Nej jag hatar lika mycket om det är en svensk eller invandrare. MEN! Svenskarna finns redan här från början. Invandrana har invandrat hit för att dom vill bo här. Men när dom gör brott känns det som om dom kommer hit för bara för att göra brott. Men felet i samhället är att dom har sattit alla invandrare på samma ställe. Hade dom spridit ut dom så hade dom blandat sig mer med svenskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Jag menar inte att undervisningen är dålig i HELA Sverige, på vissa(många) ställen anställer de icke-utbildade lärare istället för utbildade lärare för att spara pengar. Utbildningen är nog bäst i Asien tror jag, kolla bara på alla asiater, alla(well, många) är hur grymma som helst i skolsaker. Jo jag håller med dig där jaeger. Att anställa lärare som inte är utbildade är snålt och det borde egentligen inte få förekomma. Ceone: Jag håller med dig. Jag tycker inte om svenskar som gör brott heller men som du säger så måste de ju stanna här eftersom de har ju inget annat land att ta vägen till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Roxxy: Vi delar nog uppfattning. Såna som du verkar vara är helt okej och sådana är man gärna kompis med men sedan finns ju dessa störiga och dem kan enligt mig skippa Sverige och bo i sitt kära hemland som de snackar om hela tiden. Det måste jag nog hålla med om. En kille från Irak i min klass snackar om hans land ganska ofta och om säger typ att man man gillar USA så slår han dig. Jag gillar USA och tänker åka dit någon gång. Jag har sagt till honom att jag gillar USA men han gjorde inget...invandrare slår inte invandrare sa han. Weird Redigerad 20 januari, 2006 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Vad vi försöker mena är att vi inte bara är emot invandrare som gör brott. Nej jag hatar lika mycket om det är en svensk eller invandrare. MEN! Svenskarna finns redan här från början. Invandrana har invandrat hit för att dom vill bo här. Men när dom gör brott känns det som om dom kommer hit för bara för att göra brott. Men felet i samhället är att dom har sattit alla invandrare på samma ställe. Hade dom spridit ut dom så hade dom blandat sig mer med svenskar. Har du hört talas om Istid? Är du en urtidssvensk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Jag menar inte att undervisningen är dålig i HELA Sverige, på vissa(många) ställen anställer de icke-utbildade lärare istället för utbildade lärare för att spara pengar. Utbildningen är nog bäst i Asien tror jag, kolla bara på alla asiater, alla(well, många) är hur grymma som helst i skolsaker. Jag håller med om det. PÅ min skola har vi flera stycken lärare som inte kan bra svenska. Det har hänt på flera prov att lärarna har skrivit fel och då tolkar vi elver det på ett särskilt sätt och då e det fel och man får mindre poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Det é ganska många saker som man slösar mer "onödig tid" på än att gå egenom sin stavning. okka: Sverige har nog med problem som det é att betala en massa pengar för att svenskar ska sitta i fängelse för brott de har gjort och dylikt. Varför ska de som får chansen att bo här också göra brott då? È det inte nog som det é? Jag har heller aldrig påstått att jag tycker det é rätt som svenska kriminella gör men det stör mig mer när invandrare kommer hit och hittar på en massa skit. Man kan heller inte gå runt och tycka så bra om alla invandrare som kommer och tro att de é så snälla. Det é ju inte deras fel att de blir kriminella, nej, det é ju svenskarnas. Ja, självklart. Det é väl så du tycker och tänker antar jag? Inte svenskarnas, dock samhället i sig. Och det där med att vi måste betala bidrag osv: hey, dom får det bättre än vad dom hade innan. Enligt mig så känns det som det vesentliga. Förhoppningsvis kan samhället dock sköte det bra och inte skapa dessa getton - Rosengård, Hässelby, Rinkeby osv. för att nämna de stora (och såklart ditt lokala lilla getto i just din lilla medelsvenson-stad med den bråkigaste skolan) - för det är på dessa ställen som det går snett. Varför stör du dig nu, om fallet är så att du håller med mig i att samhället är roten till brottet, på invandrarna som gör brott mer än svenskarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Har du hört talas om Istid? Är du en urtidssvensk? Nej, men "svenskarna" var dom första som tog landområdet och ägde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Knepig poll detta. Nej jag är inte rasist, rasister är rasister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Nej, men "svenskarna" var dom första som tog landområdet och ägde det. Samerna, hallå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Samerna, hallå? Samer äger. Min kära fader var hälften same. Samerna har renar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Samerna, hallå? Samerna var svenskar som blev "samer". Samerna är inget land. Och om det var det så har sverige tagit över det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Vote: Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Jag HATAR invandrare som förstör, jag HATAR svenskar som förstör. Jag vet inte om jag är rasse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Jag HATAR invandrare som förstör, jag HATAR svenskar som förstör. Jag vet inte om jag är rasse. Ja, alltså du hatar folk som förstör. Det håller jag med om också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Ja, alltså du hatar folk som förstör. Det håller jag med om också Folk pratar så mycket om att invandrare förstör. Det jag ville ha sagt är att det inte är någon skillnad om en invandrare gör det eller en svensk. Okej, invandrare ska kanske vara tacksamma för att de fått komma hit, men svenskar ska inte kunna förstöra och tro att det inte gör något bara för att det är en svensk som gör det. Och nej, jag försvarar inte invandrarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 20 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 En sak som jag reagerade på var att 9 av 10 sveriges mest efterlysta personer var invandrare säger inte det ganska mycket? nu ska man inte dra alla över en kant. sen om man är en seriös invandrare som vill få ett jobb då bor man inte på invandrar om råden som tex rinkeby,tensta eller fittja. är man seiös så flyttar man där ifrån och kanske byter namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 En sak som jag reagerade på var att 9 av 10 sveriges mest efterlysta personer var invandrare säger inte det ganska mycket? nu ska man inte dra alla över en kant. sen om man är en seriös invandrare som vill få ett jobb då bor man inte på invandrar om råden som tex rinkeby,tensta eller fittja. är man seiös så flyttar man där ifrån och kanske byter namn. Byter namn!?!? ÄR DU GALEN? Så om du flyttar till, låt oss säga, Amerika så byter du namn? Ett namn ska man bära vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Byter namn!?!? ÄR DU GALEN? Så om du flyttar till, låt oss säga, Amerika så byter du namn? Ett namn ska man bära vidare. Som du kanske vet så går arbetsgivarna ibland efter namn. Står det ett svenskt namn på lappen är personen intressant, står det ett utländskt namn på lappen är personen genast inte lika intressant. Fråga mig inte varför det är så men det är lättare att få jobb i Sverige om man har ett svenskt namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 sen om man är en seriös invandrare som vill få ett jobb då bor man inte på invandrar om råden som tex rinkeby,tensta eller fittja. är man seiös så flyttar man där ifrån och kanske byter namn. Jaså? Och du tror det är så enkelt att det bara är och packa allt i flyttlådor och sticka? Nåja, personer som bor i tremiljonersvillor kanske inte vet riktigt hur det fungerar... Och man är inte tvungen att byta namn till något mer modernare för att få jobb/bostad. Läs en bok... Vilken som helst, "Pinocchio", "Sagan om Ringen" om du nu vill... Snälla, gör det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts