Bobbo Viking Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Moroni_Family: Jag klagar också över snön. Måste jag flytta då? Det var inte det han ville säga. Du har jävligt dåliga argument till att börja babbla du. okka: Tro mer om mig? Så jag é en sämre människa eftersom jag diskuterar detta och säger min åsikt? Jag har fortfarande inte sagt att jag riktar mig mot alla invandrare, bara mot de som gör brott med mera och é allmänt jävliga. Jag finner heller ingen mening i att respektera sådana människor när de inte respekterar mig alla gånger. Redigerad 20 januari, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Men, det är ju massor av svenskar som säger att de hatar sverige också. För fan. De ignorerar ni eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Det var inte det han ville säga. Du har jävligt dåliga argument till att börja babbla du. MM, du fattar åtminstånde till skillnad från han. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Dessutom tycker jag att det är konstigt att "ni" svenskar inte kan tala(skriva) korrekt svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Dessutom tycker jag att det är konstigt att "ni" svenskar inte kan tala(skriva) korrekt svenska. När man inte ska skriva en svenskuppsats så är man inte så noga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 När man inte ska skriva en svenskuppsats så är man inte så noga. Varför inte? Vårda språket själva istället för att klaga på att invandrarna aldrig talar korrekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Dessutom tycker jag att det är konstigt att "ni" svenskar inte kan tala(skriva) korrekt svenska. Du vet att sådant kommer med åldern och det är därför man går i skolan. Men det kanske ni inte fick göra i ditt hemland? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Vote: Nej. Har 2 invandrare i klassen. Båda är skitschyssta. Visst finns det jobbiga invandrare (t.ex ett gäng töntar på bussen idag), men det finns lika många svenska idioter, så det har inget med ras att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Du vet att sådant kommer med åldern och det är därför man går i skolan. Men det kanske ni inte fick göra i ditt hemland? Vad nu? Sverige är mitt hemland. Jag är född här och är svensk medborgare. Som svar på din fråga tycker jag att undervisningen här i Sverige är alldeles för dålig och det mesta jag kan har jag fått veta på annat håll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Ok. Jag här läst några inlägg här nu så nu vill jag säga min åsikt om invandrare.... Jag är själv ''invandrare'' (inte p.g.a flykt från krig utan min morsa, ja iaf det är en lång historia). Jag är från Ungern. Jag är verkligen inte rasist, och jag går inte heller runt i skolan och kaxar mot andra. Men araberna och albanerna i min klass kan verkligen vara störiga (ibland) ; går runt i skolan och kaxar mot andra, slår på andra osv. utan någon jävla anledning. Det göt mig så jävla förbannad, jag vill bara...argh! Men såklart att de är schysta också, ibland. Även svenskar kan vara störiga men inte på det viset som invandrare, men de är normala i alla fall. Men oftast är det invandrare orsakar all bråk och även brott. Man kan fan inte bara komma hit och göra vad man vill och utnyttja systemet...då kande väl lika väl gå hem och lägga sig. Jag har räffat många trevliga invandrare och jag har många invandrar vänner också och de håller med om det flesta det jag skrev nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Varför inte? Vårda språket själva istället för att klaga på att invandrarna aldrig talar korrekt. Men du, invandrarna säger ibland helt konstiga grejer som är fel enligt svensk grammatik. Precis som vi svenskar gör när vi lär oss nya språk. Däremot tycker jag att man ska få leva i Sverige så måsta man ju kunna prata svenska och inte prata sitt hemlandsspråk och tro att alla fattar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Varför inte? Vårda språket själva istället för att klaga på att invandrarna aldrig talar korrekt. Haha. Jag har varket sett någon i denna tråd klagat på att invandrarna talar dåligt. Det är inte så konstigt att man gör det eller hur? Skulle man gått igenom sin stavning sen grammatik och styckeindelning och varför inte särkskrivning? Det skulle ta mer än 5min. Då slösar man tid på sitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 okka: Tro mer om mig? Så jag é en sämre människa eftersom jag diskuterar detta och säger min åsikt? Jag har fortfarande inte sagt att jag riktar mig mot alla invandrare, bara mot de som gör brott med mera och é allmänt jävliga. Jag finner heller ingen mening i att respektera sådana människor när de inte respekterar mig alla gånger. Jag trodde mer om dig. Jag påstår inte - jämtemot vissa andra - att du är en sämra människa, bara att du har lite taskiga värderingar då du helt sonika är emot invandrare. Du säger att du bara är emot invandrare som gör brott: VARFÖR kallar du dig för halvrasist då, tänker du inte igenom riktigt dina ord eller? Vad händer med svenskarna som gör brott? Då är det ju brottet i sig du inte gillar, snarare än människan. Eller missar jag en viktig detalj här? Är det verkligen så illa att du tycker - som jag tidigare nämnde att vissa verkar tro (helt felaktigt) - att det helt sonika ligger i invandrarnas natur med brott? Om inte - vad i hela friden gör att du är den kvasirasist som du utger dig för att vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Haha. Jag har varket sett någon i denna tråd klagat på att invandrarna talar dåligt. Det är inte så konstigt att man gör det eller hur? Skulle man gått igenom sin stavning sen grammatik och styckeindelning och varför inte särkskrivning? Det skulle ta mer än 5min. Då slösar man tid på sitt liv. Det é ganska många saker som man slösar mer "onödig tid" på än att gå egenom sin stavning. okka: Sverige har nog med problem som det é att betala en massa pengar för att svenskar ska sitta i fängelse för brott de har gjort och dylikt. Varför ska de som får chansen att bo här också göra brott då? È det inte nog som det é? Jag har heller aldrig påstått att jag tycker det é rätt som svenska kriminella gör men det stör mig mer när invandrare kommer hit och hittar på en massa skit. Man kan heller inte gå runt och tycka så bra om alla invandrare som kommer och tro att de é så snälla. Det é ju inte deras fel att de blir kriminella, nej, det é ju svenskarnas. Ja, självklart. Det é väl så du tycker och tänker antar jag? Redigerad 20 januari, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Skulle man gått igenom sin stavning sen grammatik och styckeindelning och varför inte särkskrivning? Det skulle ta mer än 5min. Då slösar man tid på sitt liv. My point exactly. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Men du, invandrarna säger ibland helt konstiga grejer som är fel enligt svensk grammatik. Precis som vi svenskar gör när vi lär oss nya språk. Däremot tycker jag att man ska få leva i Sverige så måsta man ju kunna prata svenska och inte prata sitt hemlandsspråk och tro att alla fattar det. Jag har bott här i Sverige 4 snart 5 år och talar nästan perfekt svenska. Kanske bara några uttals fel men skit i det Det händer sällan... Edit : Jag kan bättre svenska än de flesta svenskar i min klass. Redigerad 20 januari, 2006 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Vad nu? Sverige är mitt hemland. Jag är född här och är svensk medborgare. Som svar på din fråga tycker jag att undervisningen här i Sverige är alldeles för dålig och det mesta jag kan har jag fått veta på annat håll. Då är det bra att det är så. Varför är undervisningen kass i Sverige? Skulle inte tro att den är bättre i Asien, Mellanöstern, Afrika och Latinamerika. Men det kanske den är? Roxxy: Vi delar nog uppfattning. Såna som du verkar vara är helt okej och sådana är man gärna kompis med men sedan finns ju dessa störiga och dem kan enligt mig skippa Sverige och bo i sitt kära hemland som de snackar om hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Dessutom tycker jag att det är konstigt att "ni" svenskar inte kan tala(skriva) korrekt svenska. Ofta när man skriver på datan så skriver man fel för man skriver snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Hjälp Invandrare farliga, de använda kniv, de råna bank, de gå dela grupper :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Då är det bra att det är så. Varför är undervisningen kass i Sverige? Skulle inte tro att den är bättre i Asien, Mellanöstern, Afrika och Latinamerika. Men det kanske den är? Roxxy: Vi delar nog uppfattning. Såna som du verkar vara är helt okej och sådana är man gärna kompis med men sedan finns ju dessa störiga och dem kan enligt mig skippa Sverige och bo i sitt kära hemland som de snackar om hela tiden. Jag menar inte att undervisningen är dålig i HELA Sverige, på vissa(många) ställen anställer de icke-utbildade lärare istället för utbildade lärare för att spara pengar. Utbildningen är nog bäst i Asien tror jag, kolla bara på alla asiater, alla(well, många) är hur grymma som helst i skolsaker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts