Jump to content

Mitt Community.

SlewME
 Share

Recommended Posts

Ja, Javascript är ju faktiskt en av teknlogogins främsta framgång. Nej de flesta sidor jag besöker använder inte javascript.

Man ska undvika att använda Javascript på något som är tänkt att användas av ett stort antal personer.

Vilka sidor besöker du? JavaScript behövs t.o.m. om man ska göra en knapp (eller iaf om knappen ska göra något).

Varför tror du då att de sidor som har flest besökare använder JavaScript? (expressen, aftonbladet, playahead, m.fl.) För de som av någon konstig anledning inte har js/har stängt av det, finns det en fin tagg som kallas <noscript>. Det du säger kan jämföras med att påstå att man inte ska bygga vägar för att inte alla har bil, och de som inte har bil riskerar att bli påkörda (med den skillnaden att det är många fler som inte har bil än de som inte har js).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka sidor besöker du? JavaScript behövs t.o.m. om man ska göra en knapp (eller iaf om knappen ska göra något).

Varför tror du då att de sidor som har flest besökare använder JavaScript? (expressen, aftonbladet, playahead, m.fl.) För de som av någon konstig anledning inte har js/har stängt av det, finns det en fin tagg som kallas <noscript>. Det du säger kan jämföras med att påstå att man inte ska bygga vägar för att inte alla har bil, och de som inte har bil riskerar att bli påkörda (med den skillnaden att det är många fler som inte har bil än de som inte har js).

Btw, har en till fråga. Du skrev i PM till mig att jag borde bygga sidan i PHP istället men efter lite efterforskning så har jag märkt att alla de stora sidorna använder både JS och ASP :)

PA = ASP.NET

Lunar = ASP.

Whoa = ASP.

Anstalten = ASP

Helgon.net = ASP.

Om det nu är så att PHP är bättre borde det du inte finnas intresse utav att bygga om sidorna till PHP ?

@Chiligr,

Det var fel för en stund sedan men nu ska det inte vara några problem att komma in. Dock så har folk haft problem med att komma in då servern som hemsidan ligger på utav någon konstig anledning stänger ute vissa. Kommer att byta server inom kort då denna verkar vara ostabil eller överbelastad.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite uppdateringar sedan sist.

Ett forum

Besökslogg (Vilka som besökt din press)

Antal online

Totalt registerade på sidan

Antal killar och tjejer på sidan

@Chiligr,

Det är trisst att du inte kommer in men denna eller nästa vecka så ska jag sätta Windows 2003 servern i bruk och då har communityt en helt egen server att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker den gröna färgrn du valt är ganska tråkig. Hade hellre sett lite ljusare gladare grön färg. kanske lite gult som bryter av också :ermm:

Halloj..

Har du något tips på en fin grön färgnyans?

Jag vill inte ha någojn färg som andra communitys har på sidan sidor och därför valde jag grönt för jag har inte sätt några med grönt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra :ermm: Här kommer lite färginsperation då. Feel free to sno vad du vill, om du vill ^_^ . De ljusa färgerna gör det mer tilltalande, fast man får också en lite barnsligare kännsla över det tyvärr.

http://img400.imageshack.us/img400/7403/farg1ev.jpg

Hehe, jag måste hålla med dig på båda punkterna. Det var därför jag valde en mörk färg för att inte få det att se ut som godis.

Skulle du kunna skicka psd-filerna till mig så blir det lättare att lägga in saker på sidan om det skulle vara så att jag vill använda det där och ev ändra lite?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra :ermm: Här kommer lite färginsperation då. Feel free to sno vad du vill, om du vill ^_^ . De ljusa färgerna gör det mer tilltalande, fast man får också en lite barnsligare kännsla över det tyvärr.

http://img400.imageshack.us/img400/7403/farg1ev.jpg

Very nice indeed! Det enda jag tycker fattas är att fräscha till knapparna och flikarna lite. Kan jag skriva i CSS, om du vill. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw, har en till fråga. Du skrev i PM till mig att jag borde bygga sidan i PHP istället men efter lite efterforskning så har jag märkt att alla de stora sidorna använder både JS och ASP :ermm:

PA = ASP.NET

Lunar = ASP.

Whoa = ASP.

Anstalten = ASP

Helgon.net = ASP.

Om det nu är så att PHP är bättre borde det du inte finnas intresse utav att bygga om sidorna till PHP ?

ASP.NET har jag inte så mycket emot. Det har fler möjligheter än PHP, men är både slöare och svårare. ASP däremot har mindre möjligheter än PHP, men är ändå slöare och svårare.

GTASajten=PHP

GTAGaming=PHP

SkrattNet=PHP

Piratbyrån=PHP

Flashback=PHP

De flesta open-source-fantast-siterna (vanliga fan-siter, datorexpert-siter, m.fl.) använder PHP. Sedan är ASP oftast det första man får tag på, och lockas av att man kan använda det välkända JavaScript i det (så var fallet för mig). Sedan när de får syn på PHP orkar de oftast inte bry sig om att undersöka saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor