Jump to content

Mitt Community.

SlewME
 Share

Recommended Posts

Du har ju varit inne flera gånger. Till och med skrivit på klottret.

Förövrigt så kan jag informera alla nyfikna att endel nytt har tillkommit.

Nytt system för att hantera vänner.

Bild på klotterplanket.

Snyggare presentationseditor.

Senaste inloggade under news.

Alla födelsedatum går rätt.

Säkerhetshål och andra buggar är fixade.

En knapp som visar om man har några nya vänner, där får man neka eller acceptera.

Spamskydd på klottret för att motverka spammare precis som krax.

The_Copy,

Ett cookiesystem är påväg. Jobbar på det.

Det var allt för nu som jag kommer på.

Jag fixa det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att denna tråd är gammal och utdaterad men jag skriver i den i alla fall istället för att skapa en ny. Får säkert skit för antingen eller.

Första releasen utav sidan är släppt och det har hänt endel sedan sist jag skrev här.

Det som är en klar förbättring sedan betan är att alla säkerthetshål är lagade samt en helt ny fräsch design. Men det har givetvis även hänt endel annat på sidan som små extrafunktioner här och där blandannat senaste 6 inloggade, senast registerad och en ny satsning för att stoppa mobbare. Vi har bestämt oss för att ta i med hårdhandskarna mot folk som förstör och mobbar andra, det är inte alla sidor som gör det och vi anser att det är en viktig del för att driva en bra site.

Vi är även ett levande community som ständigt förbättrar och förnyar våra funktioner för att besvara medlemarnas önskningar på ett bra sätt.

Så det är bara att klicka på http://community.beffo.se och registera dig på en gång.

Har du en idé på ett bättre namn än "Beffo Community" så är jag öppen för förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som är en klar förbättring sedan betan är att alla säkerthetshål är lagade...

Säkerhetshål är det ända fall jag känner till när "alla" aldrig stämmer. Remember that - och skryt inte, skryt är just vad det låter som.

PS. Jag kan hjälpa dig att förbättra bland annat fliksystemet - om du låter mig, vill säga.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säkerhetshål är det ända fall jag känner till när "aldrig" aldrig stämmer. Remember that - och skryt inte, skryt är just vad det låter som.

PS. Jag kan hjälpa dig att förbättra bland annat fliksystemet - om du låter mig, vill säga.

Hur menar du ?

Visst hål finns överallt. Sedan beror det ju på hur kunnig man är på att hitta hålen. Vill någon jävel förstöra eller komma in som admin och är kunnig så är det klart att han förmodligen kanske kommer in. Beroende på hur säker sidan är.

Sedan fattar jag inte hur du får det att låta som skryt. Jag informerar folk om att sidan är säkrare eller säker. Det kan intressera folk.

Vad är det som kan göras bättre på det? Kan ej javascript så jag tog ett från dynamicdrive som dessutom enligt mig fungerar till 100%?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur menar du ?

Visst hål finns överallt. Sedan beror det ju på hur kunnig man är på att hitta hålen. Vill någon jävel förstöra eller komma in som admin och är kunnig så är det klart att han förmodligen kanske kommer in. Beroende på hur säker sidan är.

Sedan fattar jag inte hur du får det att låta som skryt. Jag informerar folk om att sidan är säkrare eller säker. Det kan intressera folk.

Vad är det som kan göras bättre på det? Kan ej javascript så jag tog ett från dynamicdrive som dessutom enligt mig fungerar till 100%?

Du sa ju att "alla" säkerhetshål är lagade. Det tycker jag låter som skryt.

JavaScript ska man kunna om man gör hemsidor. Och var är egentligen skriptet du tog?

Det råkar inte vara

<script LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin

function popUp(URL) {

day = new Date();

id = day.getTime();

eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=700,height=500');");

}

// End -->

</script>

?

Det används ju inte ens?

EDIT: hittade det, men det är ju för menyn. Jag menade fliksystemet.

Däremot kan man lägga till en jäklig massa JavaScript som gör det mycket bättre.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du sa ju att "alla" säkerhetshål är lagade. Det tycker jag låter som skryt.

JavaScript ska man kunna om man gör hemsidor. Och var är egentligen skriptet du tog?

Det råkar inte vara

<!-- Begin

function popUp(URL) {

day = new Date();

id = day.getTime();

eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=700,height=500');");

}

// End -->

</script>
? Det används ju inte ens? Däremot kan man lägga till en jäklig massa JavaScript som gör det mycket bättre.
Säg någon gång när man ska kunna så avancerad javascript som exempelvis till en sådan meny som jag använder. Det är första gången jag använder en meny utav den typen. HTML duger gott för att bygga upp en hemsida som fungerar för användarna, men ni vill jag ha mer plats och var därför tvungen att skaffa en sådan meny.

<!-- Begin

function popUp(URL) {

day = new Date();

id = day.getTime();

}

// End -->

</script>

Den används vist.

Scriptet från dynamicdrive ligger på menyn till vänster.

@KalleR..

Det ska vara åtgärdat nu.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg någon gång när man ska kunna så avancerad javascript som exempelvis till en sådan meny som jag använder. Det är första gången jag använder en meny utav den typen. HTML duger gott för att bygga upp en hemsida som fungerar för användarna, men ni vill jag ha mer plats och var därför tvungen att skaffa en sådan meny.

<!-- Begin

function popUp(URL) {

day = new Date();

id = day.getTime();

}

// End -->

</script>

Den används vist.

Scriptet från dynamicdrive ligger på menyn till vänster.

@KalleR..

Det ska vara åtgärdat nu.

1. Du har återigen missuppfattat mig. Jag sa fliksystemet och inte menyn.

2. JavaScript är alltid bra att kunna, det finns många fler funktioner i det än många tror.

3. Om funktionen popUp verkligen används, varför har du då tagit bort den? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Du har återigen missuppfattat mig. Jag sa fliksystemet och inte menyn.

2. JavaScript är alltid bra att kunna, det finns många fler funktioner i det än många tror.

3. Om funktionen popUp verkligen används, varför har du då tagit bort den? :)

1. Bra du behöver inte skriva i denna tråd om du inte vill. Du är ju så mycket smartare än jag. Btw, så menade jag givetvis "Fliksystemet" då jag sade meyn då den andra meyn bara är uppbyggd i HTML.

2. Ok.

3. Jag såg vart du menade att den låg. Den finns på en annan plats också. Det scriptet och där används det.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Bra du behöver inte skriva i denna tråd om du inte vill. Du är ju så mycket smartare än jag. Btw, så menade jag givetvis "Fliksystemet" då jag sade meyn då den andra meyn bara är uppbyggd i HTML.

2. Ok.

3. Jag såg vart du menade att den låg. Den finns på en annan plats också. Det scriptet och där används det.

Jag sa inte att man inte kan bygga en hemsida (eller ett fliksystem) utan js. Men med js kan man bygga en bättre hemsida (och fliksystem). Och det ville jag hjälpa dig med, var fick du "du är ju så mycket smartare än jag" ifrån? :) (inte för att jag förnekar det, men... ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

var fick du "du är ju så mycket smartare än jag" ifrån? :) (inte för att jag förnekar det, men... ;) )

Ja, du leker överlägsen. I alla fall på sättet du skriver men det kanske bara är jag som uppfattar det så. "1. Du har återigen missuppfattat mig. Jag sa fliksystemet och inte menyn." den.

Ska vi prata juridik så får vi se vem som är bäst. Ok? :P

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, du leker överlägsen. I alla fall på sättet du skriver men det kanske bara är jag som uppfattar det så. "1. Du har återigen missuppfattat mig. Jag sa fliksystemet och inte menyn." den.

Ska vi prata juridik så får vi se vem som är bäst. Ok?  :wub:

Du har återigen missuppfattat mig... ^_^

Allvarligt talat, så var det inte meningen att låta överlägsen. Egentligen ville jag ju bara hjälpa till. :teehee:

PS. Är det verkligen meningen att HTML injection ska vara tillåtet? :)

@the-copy: Om du kollar på websidorna du vanligtvis besöker, kan du se att nästan alla använder mer eller minde js. Av detta kan man dra en enkel slutsats: De få (och de är verkligen få) som har stängt av js får skylla sig själva för att de försöker stoppa teknologins framfart genom uttalanden som ditt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har återigen missuppfattat mig... ^_^

Allvarligt talat, så var det inte meningen att låta överlägsen. Egentligen ville jag ju bara hjälpa till. :teehee:

@the-copy: Om du kollar på websidorna du vanligtvis besöker, kan du se att nästan alla använder mer eller minde js. Av detta kan man dra en enkel slutsats: De få (och de är verkligen få) som har stängt av js får skylla sig själva för att de försöker stoppa teknologins framfart genom uttalanden som ditt.

Hmm.. Ok. Det är bra, kan säga att du har hjälp till mycket och det är jag tacksam för. Annars kanske någon annat utnyttjat dessa hål som du hittade och använt det till dåliga saker som att droppa tables i databasen osv.

Sedan det där med HTML Injection så är det nog mycket få som vet hur man gör för att bugga systemet och de som gör det kanske gillar att ha en press som är fucked up.

Vet i nuläget inte hur jag ska fixa HTML injection som du kallar det. Får la söka runt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan det där med HTML Injection så är det nog mycket få som vet hur man gör för att bugga systemet och de som gör det kanske gillar att ha en press som är fucked up.

Vet i nuläget inte hur jag ska fixa HTML injection som du kallar det. Får la söka runt lite.

Du har ju just nästan fixat det, du minskade ju max-storleken på fälten som jag utnyttjade. HTML injections fixar du genom att ersätta < med &lt; och > med &gt;, precis som du redan gör på vissa platser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ju just nästan fixat det, du minskade ju max-storleken på fälten som jag utnyttjade. HTML injections fixar du genom att ersätta < med &lt; och > med &gt;, precis som du redan gör på vissa platser.

Ok.. Jo jag hade lite olika grejer blandannat att minska fälten som du sade. Såg att du utnyttjade det.

HTMLEncode is the shit.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har återigen missuppfattat mig... :mellow:

Allvarligt talat, så var det inte meningen att låta överlägsen. Egentligen ville jag ju bara hjälpa till. ^_^

Ja, Javascript är ju faktiskt en av teknlogogins främsta framgång. Nej de flesta sidor jag besöker använder inte javascript.

Man ska undvika att använda Javascript på något som är tänkt att användas av ett stort antal personer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor