okka Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Jag är naturvetare, så det här tror jag: Föra arten vidare, sprida sina gener för att, om dom är värdiga, föra utvecklingen vidare. Erhm, ursäkta. "Värdiga"? Så du menar att vissa inte är värdiga rätten att skaffa barn, så att vi helt sonika ska kunna eftersträva och nå upp till perfektion med den mänskliga arten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Erhm, ursäkta. "Värdiga"? Så du menar att vissa inte är värdiga rätten att skaffa barn, så att vi helt sonika ska kunna eftersträva och nå upp till perfektion med den mänskliga arten? Är generna inte "värdiga", så dör dom ut med tiden! Så har det alltid varit, sådan är naturens lagar, och dom gäller både djur och människor. Läst biologi? Som exempel kan jag säga att i Afrika, där malarian härjar, är det otroligt vanligt med sickelcellsleukemi, eftersom att malariabakterien inte kan attackera sickelcellsblodceller. Där är alltså de med vanligt blod inte värdiga att bära vidare sitt arv, åtminstånde vid det här tillfället, och på den platsen. Jag snackar om att låta naturen ha sin gång, inte om att kastrera folk, eller skjuta småungar. LÄGG AV med alla dessa långsökta försök att få mig att se ut som en rasse! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Är generna inte "värdiga", så dör dom ut med tiden! Så har det alltid varit, sådan är naturens lagar, och dom gäller både djur och människor. Läst biologi? Som exempel kan jag säga att i Afrika, där malarian härjar, är det otroligt vanligt med sickelcellsleukemi, eftersom att malariabakterien inte kan attackera sickelcellsblodceller. Där är alltså de med vanligt blod inte värdiga att bära vidare sitt arv, åtminstånde vid det här tillfället, och på den platsen. Jag snackar om att låta naturen ha sin gång, inte om att kastrera folk, eller skjuta småungar. LÄGG AV med alla dessa långsökta försök att få mig att se ut som en rasse! Nejdå, jag nekar inte biologin: survival of the fittest. Men på sättet du hela tiden pratar om det och bejakar det, så lägger du fram det hela rätt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 42!!! Liftarens guide till galaxen FTW! bästa boken på länge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Nejdå, jag nekar inte biologin: survival of the fittest. Men på sättet du hela tiden pratar om det och bejakar det, så lägger du fram det hela rätt fel. Hur och när lägger jag fram det? Minns att jag skrev några påståenden för något år sedan senast, innan jag fattade att många här är glada i att vrida om evolutionsteorin till Nazism... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Hur och när lägger jag fram det? Minns att jag skrev några påståenden för något år sedan senast, innan jag fattade att många här är glada i att vrida om evolutionsteorin till Nazism... Det är eftersom ditt sätt att använda ordet "värdiga" kändes lite, hm, inapropriate. Kan du verkligen inte förstå att man reagerar på det? Visst, det är ett övertydande (och misstolkning, tydligen), men likheten finns där. Det lät som om det var en värdering i vad du sade. Never mind. Du är inte nazist. Hooray. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Väldigt simpelt. Det finns ingen som helst mening med livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Nepp ingen mening. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Meningen med livet är att föra vidare. Enkelt och konsist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Meningen med livet är att föra vidare. Enkelt och konsist. Finns det nån mening med att föra vidare? vem tjänar på att människan för vidare i generation efter generatipn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Finns det nån mening med att föra vidare? vem tjänar på att människan för vidare i generation efter generatipn? Det undrar jag också. Men varje liv finns till för att göra nytt liv. På resten av frågorna får man svara "42" och se glad ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Meningen med livet är livet själv.... Min åsikt är att alla "är någon" och när vi föds hanmar vi i en kropp som gör "oss" till olika personer beroende på vilken kropp vi hamnar i. När vi dör så dör kroppen, men "vi",själen "försvinner" inte... Jag menar: Hur kan en "själ" dö? Själv livet går ut på att föröka sig... som någon sa lite halvoseriöst (?), men jag är seriös. Allt livs uppgift är att föröka sig och leva vidare.... altså är meningen med livet att fortsätta leva.... ...SÅ!, när vi dör finns vi kvar i själen och till slut hamnar vår själ i ett barn som vi har skapat och utvecklat till en ny människa genom evolution. Vi är nu i en ny kropp och har nya tankar och ser allt annorlunda på grund utav arv och miljö. Våra gamla tankar från föregående liv fanns i hjärnan hos vår tidigare kropp.... Livet för alla bygger altså på att utvecklas och förstå något ännu mer komplicerat som: Vad är unversum och var kom det ifrån?, när är början och när är slutet av tiden? Jag tror att universums kant är tryckvågen från Big Bang som från början var en ENDA atom klum av protoner och elekroner, så kallad svart materia.... Denna klump exploderade och materian bildade nya atomer.... Hur kan då en materi klum bli så stor? Joo: Universum består ju av ingenting... altså någon som inte finns nu eller fanns då... och utanför universum, utanför materia klumpen som nu blivt små delar utspridda och ivägkastade av en tryckvåg finns också vakum! Tänk er att ni har en smällare och att luften är vakum När vi smäller den bli smällaren, materian små små partiklar som sprider sig i luften... i vakumet... med en tryckvåg runt... utanför tryckvågen finns luft... vakum... Vem eller vad styr då vilken kropp vi hamnar i och hur stort är det som fins utanför vad vi kallar universum? Det kan vi inte svara på... bara ha en åsikt om, precis som jag har om ovanstående! Jag får begränsa mina åsikter till detta och kan inte ens föreställa mig vad jag tror om de 2 senaste frågorna... Jag hoppas att många läser vad jag har skrivit och hoppas att även ni har en åsikt... även om den inte alls behöver tycka som jag... Tack för mig! Du äger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Life is a bitch and then you die Tror inte det finns någon mening, de flesta lever 70-80 år. Ta vara på den tiden genom att ha kul, föra sina gener vidare och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Det undrar jag också. Men varje liv finns till för att göra nytt liv. På resten av frågorna får man svara "42" och se glad ut. Jag läser inte böcker och jag tittar inte på sci-fi. så jag har ingen koll på vad 42 är Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ssfh Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Meningen med livet får du reda på när du levet klart det xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Meningen med livet är att leva. Svårare än så är det inte väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Det där ska man icke tänka på, gud har koll på allting, gud är med er. Gud välsigne er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Att ha en familj, att man har kul och att man har vänner man trivs med är väl det som jag ser som meningen med livet. Även fast meningen med livet är mycket mer egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Att ha en familj, att man har kul och att man har vänner man trivs med är väl det som jag ser som meningen med livet. Även fast meningen med livet är mycket mer egentligen. Du rabblar snarare upp vad man förväntas göra av livet... Nu vill jag höra vad du anser vara den meningen med livet som är så mycket mer, tack! : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Du rabblar snarare upp vad man förväntas göra av livet... Nu vill jag höra vad du anser vara den meningen med livet som är så mycket mer, tack! : ) Okka: Är du någon jävla post-hunter eller? Du har postat 8 st svar i denna där man typ ska svara 1. Herregud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts