Tweak Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Vad menas med 42? . 7x7=42. Eller hur var det nu igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Meningen med livet är att alltid ha något att se fram emot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 (redigerad) Meningen med livet är livet själv.... Min åsikt är att alla "är någon" och när vi föds hanmar vi i en kropp som gör "oss" till olika personer beroende på vilken kropp vi hamnar i. När vi dör så dör kroppen, men "vi",själen "försvinner" inte... Jag menar: Hur kan en "själ" dö? Själv livet går ut på att föröka sig... som någon sa lite halvoseriöst (?), men jag är seriös. Allt livs uppgift är att föröka sig och leva vidare.... altså är meningen med livet att fortsätta leva.... ...SÅ!, när vi dör finns vi kvar i själen och till slut hamnar vår själ i ett barn som vi har skapat och utvecklat till en ny människa genom evolution. Vi är nu i en ny kropp och har nya tankar och ser allt annorlunda på grund utav arv och miljö. Våra gamla tankar från föregående liv fanns i hjärnan hos vår tidigare kropp.... Livet för alla bygger altså på att utvecklas och förstå något ännu mer komplicerat som: Vad är unversum och var kom det ifrån?, när är början och när är slutet av tiden? Jag tror att universums kant är tryckvågen från Big Bang som från början var en ENDA atom klum av protoner och elekroner, så kallad svart materia.... Denna klump exploderade och materian bildade nya atomer.... Hur kan då en materi klum bli så stor? Joo: Universum består ju av ingenting... altså någon som inte finns nu eller fanns då... och utanför universum, utanför materia klumpen som nu blivt små delar utspridda och ivägkastade av en tryckvåg finns också vakum! Tänk er att ni har en smällare och att luften är vakum När vi smäller den bli smällaren, materian små små partiklar som sprider sig i luften... i vakumet... med en tryckvåg runt... utanför tryckvågen finns luft... vakum... Vem eller vad styr då vilken kropp vi hamnar i och hur stort är det som fins utanför vad vi kallar universum? Det kan vi inte svara på... bara ha en åsikt om, precis som jag har om ovanstående! Jag får begränsa mina åsikter till detta och kan inte ens föreställa mig vad jag tror om de 2 senaste frågorna... Jag hoppas att många läser vad jag har skrivit och hoppas att även ni har en åsikt... även om den inte alls behöver tycka som jag... Tack för mig! Redigerad 19 januari, 2006 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Exploatera livets möjligheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Vad menas med 42? Läs Liftarens Guide Till Galaxen Svaret finns där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 . 7x7=42. Eller hur var det nu igen? 7x6 är 42. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Livet har ingen naturlig mening... Men det har en mening inom religionen... Men jag tycker livet går ut på att skapa mer liv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 (redigerad) 7x6 är 42. Haha, jag förväntade mig det där. Jag vet mycket väl att 7x6 är 42 och 7x7 är 49. Det är ju det som är grejen, boken är så jävla sjuk (Liftarens Guide till galaxen alltså), och jag minns inte riktigt, men det ska få veta meningen med livet eller något. Och då är svaret 42, och då måste de hitta frågan, eller något. Och då är frågan " Vad är sju gånger sju?" och då blir det ju helt fel, haha Redigerad 19 januari, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Finns ingen. Förutom livet i sig, vilket borde bejakas. Varför? Jo se det kan vara rätt trevligt, from time to time... Det och att alla levande varelsers "mening" är att föröka sig. Bara för att vi är intelligenta betyder det inte att det finns en mening i vår existens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 7x6 är 42. Frågan är snarare: "How many roads must a man walk down?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Frågan är snarare: "How many roads must a man walk down?" Men det säger man ju bara för att lura allmänheten när man egentligen gick miste om det rätta svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Det och att alla levande varelsers "mening" är att föröka sig. Bara för att vi är intelligenta betyder det inte att det finns en mening i vår existens. Det är väl inte en mening: snarare ett ansvar för att hålla våran "art" vid liv. Någon inre mening är det väl inte; dvs. en anledning till varför vi ÄR. Men själva gåvan, att vara och att vara medveten, är ganska otrolig. Existensen i sig är dock ganska meningslös, om man ser det ur ett mer universialt perspektiv (eller, ja, ni fattar). Fast eftersom jag är lite små-religiös - man kan nog kalla det teologiskt insatt - så bär det mig emot att säga det. Det är bara eftersom att jag för tillfället tvivlar en hel del... Fast ur tvivlen kommer tron, om de nu inte är samma sak. Nåväl. Jag orkar inte börja tjafsa om Gud nu. Fast det är svårt att hålla mig; jag börjar tänka på Nattvardsgästerna. Någon som sett denna underbara film? Väcker många frågor... Guds tystnad. Jag har alltid undrat hur präster etc. kan hålla lågan uppe. Oh well, nuff said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Födas, överleva födslen, älska någon resten av sitt liv, dö Då har man klarat av ett test som ger en chansen och GÖRA allt man kan göra i livet. Även saker som inte kommit på en. Träffa folk man alltid villa träffa. Säga saker till dem man aldrig han säga. (Som man kommer på efteråt.) Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Teknikmagasinet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Födas, överleva födslen, älska någon resten av sitt liv, dö Tänk på vad Sarah sade: "Love is watching someone die" Tunga ord. _______________ Livet har inte en mening, men livet har skaffat sig en mening. Likt människan har skapat Gud har människan skapat ett värde och en mening! Vi är en mening iom. våran egen existens. Typ. Där fick jag till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Livet är ett evigt lidande där människan jagar lätt förgängliga föremål och rikedomar - bara för att senare dö och inse att det var till ingen nytta. Det finns ingen mening med livet. Vi kom till av en slump, vår existens har mindre betydelse än man kan föreställa sig, och ingen kommer minnas dig om tvåhundra år. Ha kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Teknikmagasinet? Eller hur - Teknikmagasinet - meningen med livet det har det ju t.o.m. på deras hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Livet har ingen naturlig mening... Men det har en mening inom religionen... Men jag tycker livet går ut på att skapa mer liv Wõrd där! Det var bara några dumma bakterier som klumpade ihop sig och utvecklade sig till vad som finns nu! ( ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Sant det Crice sade: vår existens har mindre betydelse än man kan föreställa sig. Allt vi gjort är att ha förstört. "Most of life is tragic. You're born, you don't know why. You're here, you don't know why. You go, you die. Your family dies. Your friends die. People suffer. People live in constant terror. The world is full of poverty and corruption and war and Nazis and tsunamis. The net result, the final count is, you lose - you don't beat the house" "I feel that life is divided into the horrible and the miserable. That's the two categories. The horrible be like, I don't know, terminal cases, you know, and blind people, crippled. I don't know how they get through life. It's amazing to me. And the miserable is everyone else. So you should be thankful that you're miserable, because that's very lucky, to be miserable." - Woody Allen. Hoho. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Jag är naturvetare, så det här tror jag: Föra arten vidare, sprida sina gener för att, om dom är värdiga, föra utvecklingen vidare. Men jag är även en livsälskande partajare, så därför tror jag även: WE AINT LEAVIN' AS LONG THERE'S HOT VIRGIN WOMEN IN THIS ROOM!!! Dessa båda saker betyder i och för sig samma sak... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts