Crusader Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Jo, det har du nog rätt i. 10 år är det nog eller så. Hade varit kul med nåt spel mellan den tiden. Men som du sa så blir det nog bra ändå. I värsta fall får man spela honom på ett ålderdoms hem när han ska försöka smyga sig före de andra gammlingarna i fika-kön för att få sitt Kaffe. Hade ju velat ha ett spel som utaspelade sig bara något år efter MGS2 där man fick återse alla igen. Det kommer man ju visseligen få i det nya med men det bli lite äldre versioner. Hade sett fram mot att se en het Next Gen version av "hot" Meryl men nu blir det "old" Meryl istället. Finns inte så mycket info om spelet än så det är väl bara att vänta och se. Men eftersom detta är det första i en ny triologi och Hideo Kojima har lovat att Snake inte dör i MGS4, hur gammal kommer han se ut i MGS5??? Fast det är ju typiskt Hideo Kojima, han ville visa att han började känna sig gammal och inte orkade jobba med spel i full tackt längre så han gör ett spel om en gammal Snake. Hade det inte varit lättare att bara säga "Im getting old"? Ska bli intresant sen när vi får mer info så man kan se lite mer vad spelet kommer handla om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Haha, men inget av det där om Splinter Cell stämmer ju Sam Fisher är skittråkig, det är ett faktum som typ alla är överens om. Storyn vet jag inte Sam Fisher äger ju. Grymt skön figur. Och de som inte gillar honom är säkert MGSnördar som vägrar tro att det finns bättre stealthspel än mgs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 (redigerad) Jo, det har du nog rätt i. 10 år är det nog eller så. Hade varit kul med nåt spel mellan den tiden. Men som du sa så blir det nog bra ändå. I värsta fall får man spela honom på ett ålderdoms hem när han ska försöka smyga sig före de andra gammlingarna i fika-kön för att få sitt Kaffe. Hade ju velat ha ett spel som utaspelade sig bara något år efter MGS2 där man fick återse alla igen. Det kommer man ju visseligen få i det nya med men det bli lite äldre versioner. Hade sett fram mot att se en het Next Gen version av "hot" Meryl men nu blir det "old" Meryl istället. Finns inte så mycket info om spelet än så det är väl bara att vänta och se. Men eftersom detta är det första i en ny triologi och Hideo Kojima har lovat att Snake inte dör i MGS4, hur gammal kommer han se ut i MGS5??? Fast det är ju typiskt Hideo Kojima, han ville visa att han började känna sig gammal och inte orkade jobba med spel i full tackt längre så han gör ett spel om en gammal Snake. Hade det inte varit lättare att bara säga "Im getting old"? Ska bli intresant sen när vi får mer info så man kan se lite mer vad spelet kommer handla om. Ärligt talat vill jag nästan att serien ska avslutas samtidigt som Kojima lägger av. Det är hans verk, och jag tycker inte att nån annan ska ta över. Vid E3 2006 lär vi få reda på en massa info, och säkert en ny trailer samt bilder. Det är alltid kul med E3 Och det är kul med en riktig uppföljare till MGS2. Äh, Meryl var 18 år i MGS1, 20 år under Tanker-avsnittet, 22 år under Plant-avsnittet, alltså ca 32 år i MGS4 Så "old" kommer hon nog inte att vara. Denna diskussion borde vara i MGS-tråden egentligen Edit: Cortez, ja, det finns gott om MGSnördar som är så. Men jag tycker så här: Splinter Cell är ett bättre stealthspel än MGS, men MGS är ett bättre spel i allmänhet. Det krävs mer än en supervig torrboll och asballa skuggor för att göra ett bra spel Redigerad 19 januari, 2006 av Fredrico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Jag tycker att Sam Fisher och Snake är lika bra båda två. Men jag tror att Sam vinner, för han kan göra Split Jump, och han behöver inte hitta några Night-Vision Goggles, för han har dom med sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Det är ju hans tysta sätt som passar till stealth. Och hans humor är ju skön. Och hans kommentarer är ännu bättre. Och jag håller fast vid att jag gillar storyn i alla 3 spelen, och jag tror inte Double Agent kommer bli ett undantag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Jag tycker att Sam Fisher och Snake är lika bra båda två. Men jag tror att Sam vinner, för han kan göra Split Jump, och han behöver inte hitta några Night-Vision Goggles, för han har dom med sig. Har du inte sett första MGS4 teasern? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Har du inte sett första MGS4 teasern? Nej, han lägger sin tid på att kolla på www.bewaresamfisher.com istället för att få info om Double Agent. Vilket han gör rätt i. Redigerad 20 januari, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Har du inte sett första MGS4 teasern? Ja, det har jag. Men jag håller mig till Splinter Cell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Nu tror jag den här topicen har gått lite överstyr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Ja, det har jag. Men jag håller mig till Splinter Cell. Fast där har ju Snake Sam Fishers utrustning. Ska vara ärlig, har inte spelat några Splinter Cell spel. Prövade demot till första och tyckte det var tråkigt. Men man kanske skulle spela igenom dem. Synd bara att första är så sällsynt. Redigerad 20 januari, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Fast där har ju Snake Sam Fishers utrustning. Ska vara ärlig, har inte spelat några Splinter Cell spel. Prövade demot till första och tyckte det var tråkigt. Men man kanske skulle spela igenom dem. Synd bara att första är så sällsynt. Sällsynt och sällsynt...i höstas/vinter så ville jag få tag på PS2-versionen, gick till softwareexpress och frågade men de hade inte i lager, men de kunde beställa på 2 timmar. Redigerad 20 januari, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Det enda Splinter Cell spelet jag tycker är grymt är ettan Den har najs story, najs grafik, najs uppbygnad SC är ett spel man spelar 1-2ggr för man fattar storyn ganska lätt! MGS är ett spel som man spelar minst 5ggr för alla uppgraderingar, filmsnuttar mm. plus att man inte alltid förstår den ubergenomtänkta storyn 1a, 2a och 3e gången! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Sällsynt och sällsynt...i höstas/vinter så ville jag få tag på PS2-versionen, gick till softwareexpress och frågade men de hade inte i lager, men de kunde beställa på 2 timmar. Var inte ettan till PSOne? Hade jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Var inte ettan till PSOne? Hade jag för mig. Min är PS2, men det är Platinumversionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Var inte ettan till PSOne? Hade jag för mig. Nej, första Splinter Cell var till Xbox och senare släpptes det till PS2, PC etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Nu tror jag den här topicen har gått lite överstyr. Ja, den har nog gjort det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts