50 cent Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Tycker ni att ja ska köpa Metal Gear Solid 2 : Substance till xbox?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Ja, det tycker jag att du ska. Det är ett grymt bra spel... Jag måste bara påpeka att PS2-versionen är bättre. Har du en PS2, köp den istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Tycker ni att ja ska köpa Metal Gear Solid 2 : Substance till xbox?? Nej... Köp Splinter cell chaos theory istället... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Ja det ska du. Vet inte vilken som är bättre om någon ÄR bättre men till XBox får du oändligt med sparmöjligheter. Bry dig inte om "rabarben", han yrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 (redigerad) Nej... Köp Splinter cell chaos theory istället... Chaos Theory är bra på sitt sätt. Personligen tycker jag att MGS är mycket bättre, men sånt beror på vad man föredrar hos spel. Gillar man grymt underhållande spel med bra story, häftiga karaktärer, och en skön atmosfär ska man ha MGS. Gillar man knepiga och väldigt realistiska spel med tråkiga karaktärer ska man ha Splinter Cell. Edit: Crusader, det som gör PS2-versionen bättre är att den innehåller Skateboarding ( ), The Document of MGS2, och en stabilare framerate på sexiga 60 fps (det får man inte alltid på Xbox för att spelet är gjort för att spelas på PS2) Redigerad 19 januari, 2006 av Fredrico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
50 cent Skrivet 19 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Chaos Theory är bra på sitt sätt. Personligen tycker jag att MGS är mycket bättre, men sånt beror på vad man föredrar hos spel. Gillar man grymt underhållande spel med bra story, häftiga karaktärer, och en skön atmosfär ska man ha MGS. Gillar man knepiga och väldigt realistiska spel med tråkiga karaktärer ska man ha Splinter Cell. Edit: Crusader, det som gör PS2-versionen bättre är att den innehåller Skateboarding ( ), The Document of MGS2, och en stabilare framerate på sexiga 60 fps (det får man inte alltid på Xbox för att spelet är gjort för att spelas på PS2) Kan man ite åka skateboard på xbox versionen?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Kan man ite åka skateboard på xbox versionen?? Nej, det går inte. Men det är ingen större förlust, visst är det ett kul tillägg, men man tröttnar fort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
50 cent Skrivet 19 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Har du xbox versionen?? undrade bara hur du visste.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Har du xbox versionen?? undrade bara hur du visste.. Nej, jag har bara PS2-versionen. Men jag håller mig MYCKET informerad när det gäller MGS-spelen... Därför vet jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
50 cent Skrivet 19 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Ok, tack! Vad går spelet ut på ,alltså vad gör man?? (funderar på att köpa) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Ok, tack! Vad går spelet ut på ,alltså vad gör man?? (funderar på att köpa) Det är svårt att förklara, men spelet är uppdelat i två kapitel. I det första är man på en stor tanker. Fartyget misstänks innehålla en ny version av Metal Gear (en stor robot), men fartyget kapas av ryssar, och man ska ta sig till Metal Gear, men så händer ett och annat. Resten utspelar sig två år senare på en oljeplattform, det avsnittet är mycket längre och innehåller olika former av gameplay Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
50 cent Skrivet 19 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Ok,tack ännu en gång! Blir nog att man åker till Game o köper det imorrn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Ja, fy'fan. Kom ihåg när jag fick "Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty" till PS2. Det é nog ett av de bästa spelen jag spelat ärligt talat, fantastisk story och röstskådespelare. Fredrico: "Substance" é väl samma spel som "Sons of Liberty" men med lite mer "extra-material" om man får säga så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Edit: Crusader, det som gör PS2-versionen bättre är att den innehåller Skateboarding ( ), The Document of MGS2, och en stabilare framerate på sexiga 60 fps (det får man inte alltid på Xbox för att spelet är gjort för att spelas på PS2) Men varför har XBox versionen högre betyg på de ställen jag kollat än PS2 versionen? Du har rätt i att det är stabilare. Men det är bara något som en person som spelat original PS2 versionen märker. Har man inte spelat det så märker man inget. Resten vet jag inte. Tycker det låter konstigt. hade för mig att de skulle vara exakt likadana. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Ja, fy'fan. Kom ihåg när jag fick "Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty" till PS2. Det é nog ett av de bästa spelen jag spelat ärligt talat, fantastisk story och röstskådespelare. Fredrico: "Substance" é väl samma spel som "Sons of Liberty" men med lite mer "extra-material" om man får säga så? Min upplevelse av MGS2 är densamma. Underbara minnen Min kompis fyllde år, och vi åkte till game och handlade MGS2 för 699 kr... har fortfarande kvar kvittot Exakt. Substance innehåller allt från Sons of Liberty plus en massa mer, i form av ca 300 minispel som kallas VR-missions och 5 mindre uppdrag som kallas Snake Tales. Crusader, varför de har fått olika betyg vet jag faktiskt inte. På Gamespot såg jag att betyget skiljde sig ordentligt, men i grund och botten är det exakt samma spel, förutom att PS2-versionen har skateboarding. Kanske två olika personer som har betygsatt... vad vet jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 (redigerad) Chaos Theory är bra på sitt sätt. Personligen tycker jag att Chaos Theory är mycket bättre, men sånt beror på vad man föredrar hos spel. Gillar man grymt tråkiga spel med orealistisk story, sega karaktärer, och en tråkig atmosfär ska man ha MGS. Gillar man knepiga och väldigt realistiska spel med grymt härliga karaktärer, bra story, grymt härlig humor i pratstunder i spelen ska man ha Splinter Cell. Rättade lite fel i din text. Vill även säga att jag inte gillar de extremt långa cutscenes som finns i MGS. T.e.x. i MGS3. Är det en film eller ett spel? Redigerad 19 januari, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 (redigerad) Crusader, varför de har fått olika betyg vet jag faktiskt inte. På Gamespot såg jag att betyget skiljde sig ordentligt, men i grund och botten är det exakt samma spel, förutom att PS2-versionen har skateboarding. Kanske två olika personer som har betygsatt... vad vet jag? Tja, XBox versionen släpptes ju typ ett halvt år före PS2 så jag antar de lade dit extra grejor till PS2 fansen. Men PC versionen som släpptes sist, hade den samma som PS2? Var föresten samma person som betygsatte båda spelen. Redigerad 19 januari, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 (redigerad) Rättade lite fel i din text. Haha, men inget av det där om Splinter Cell stämmer ju Sam Fisher är skittråkig, det är ett faktum som typ alla är överens om. Storyn vet jag inte, men jag lovar att MGS-spelens story får det mesta andra att blekna bort. Humorn vet jag inte heller nåt om, men det finns gott om humor i MGS ska du veta. Att MGS har en orealistisk story behöver absolut inte vara någonting negativt alls. Och att karaktärerna är sega vet alla är ett mycket dumt påstående eftersom karaktärerna i MGS är kända för att vara väldigt färgstarka och mycket intressanta Edit: Jaha, du har skrivit mer. Det där om cutscenes är en smaksak, det skiljer MGS från Splinter Cell. Du gillar dem inte, men det gör jag Crusader, jaha, då har de väl olika betyg för att standarden på PS2 skiljer sig från Xbox. Jag såg att det var Tilt som drog ner på PS2-versionens betyg, det kan vara så att PS2:an har högre standard gällandes hållbarhet PC-versionen är skräp, bara så ni vet. Edit 2: Jaha, har du också skrivit mer? Subsistence är ett väldigt kul spel som alla fans bör skaffa när det kommer. (själv har man det redan nu ) Jag har också massor av spel att köpa, men oroa dig inte... du ska nog ha tid att spela alla MGS4 utspelar sig inte ca 30 efter MGS2, snarare runt 10 år. Anledningen till att Snake är så gammal är att han är en klon, dessa åldras fortare än vanliga människor. Jag kan lova dig att du inte kommer att bli besviken. Jag var i början jätteskeptisk till att MGS3 skulle vara i en djungel, men jag älskade det. Du har inget att oroa dig för Redigerad 19 januari, 2006 av Fredrico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Crusader, jaha, då har de väl olika betyg för att standarden på PS2 skiljer sig från Xbox. Jag såg att det var Tilt som drog ner på PS2-versionens betyg, det kan vara så att PS2:an har högre standard gällandes hållbarhet PC-versionen är skräp, bara så ni vet. OK, då vet jag det. Ska varna en kompis som tänkt köpa PC versionen. Jo, kanske det. Eller så tröttnade han på spelet efter 3:e gången. Jag väntar spänt på Metal Gear Solid 3: Subsistence. Jag, som är ett stort MGS fan, hade oturen att mitt PS2 gick sönder lagom till MGS3: Snake Eater släpptes så jag har bara spelat demot. (Du kan gissa hur jobbigt det var efter att ha levt MGS3 sen MGS2 släpptes) När sedan Subsistence presenterades strax efteråt och att det skulle komma innan Jul så bestämde jag mig för att vänta (Inte för att jag hade mycket till val, heller) tills det kommer. Fast nu är ju det ändrat tills Mars. Usch, blir aldeles för mycket spel i Mars. Kingdom Hearts II, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Lost Odyssey, Dragon Quest VIII och nu även Metal Gear Solid 3: Subsistence. Och 3 av dem är rollspel. hur ska jag hinna med allt??? Ser mycket fram mot Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Men att det utspelar sig typ 30 år efter MGS2 kom som en shock och känns lite jobbigt. Detta är ju uppföljaren på MGS2-storyn som jag längtat så efter. Är lite rädd att bli besviken. Fast Hideo Kojima har ju inte gjort oss besvikna än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 OK, då vet jag det. Ska varna en kompis som tänkt köpa PC versionen. Jo, kanske det. Eller så tröttnade han på spelet efter 3:e gången. Jag väntar spänt på Metal Gear Solid 3: Subsistence. Jag, som är ett stort MGS fan, hade oturen att mitt PS2 gick sönder lagom till MGS3: Snake Eater släpptes så jag har bara spelat demot. (Du kan gissa hur jobbigt det var efter att ha levt MGS3 sen MGS2 släpptes) När sedan Subsistence presenterades strax efteråt och att det skulle komma innan Jul så bestämde jag mig för att vänta (Inte för att jag hade mycket till val, heller) tills det kommer. Fast nu är ju det ändrat tills Mars. Usch, blir aldeles för mycket spel i Mars. Kingdom Hearts II, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Lost Odyssey, Dragon Quest VIII och nu även Metal Gear Solid 3: Subsistence. Och 3 av dem är rollspel. hur ska jag hinna med allt??? Ser mycket fram mot Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Men att det utspelar sig typ 30 år efter MGS2 kom som en shock och känns lite jobbigt. Detta är ju uppföljaren på MGS2-storyn som jag längtat så efter. Är lite rädd att bli besviken. Fast Hideo Kojima har ju inte gjort oss besvikna än. Vad ni ska krånga med att ändra inläggen medan jag skriver svar! Jag har skrivit svar på detta i mitt förra inlägg. Samma sak gäller Cortez, jag har svarat på det du la till i ditt inlägg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts