Jump to content

USB till PS2:an

Bobbo Viking
 Share

Recommended Posts

Morsning korsning!

För ett ganska bra tag sedan upptäckte jag att under PS2:ans kontroll-uttag finns det två stycken USB-uttag. Tänkte att istället för att plocka med mig hela minneskortet när man ska dra och spela hos någon polare så kan jag ju lika gärna lägga över spar-filen på min MP3-spelare. Testade det men inget hände. Maskinen hittade inget mer minne än minneskortet men MP3'ns display talade om att den hade kontakt med en dator.

Är det någon som vet vad felet är eller hur man löser det?

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är bara en vild gissning, men det funkar kanske med ipod.

MP3 tar ju bara musikfiler, och eftersom att det förmodligen inte är musikfiler i minneskortet så kunde de inte lägga över.

Men ipod kan väl även ta andra filer, då kanske den kan ta filer från minneskortet.

Någon villig med ipod som vill testa ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är bara en vild gissning, men det funkar kanske med ipod.

MP3 tar ju bara musikfiler, och eftersom att det förmodligen inte är musikfiler i minneskortet så kunde de inte lägga över.

Men ipod kan väl även ta andra filer, då kanske den kan ta filer från minneskortet.

Någon villig med ipod som vill testa ?

Man kan ha alla sorters filer på en vanlig mp3. Bara att man inte kan öppna/ spela upp dem. :lol:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor