Jump to content

23-tumsskärm och spel

samool
 Share

Recommended Posts

Vi ska köpa ny dator snart och jag funderar på att köpa en 23-tums, widescreen skärm som man kan få förmånligt. Detta är perfekt för arbete i Photoshop, Flash osv. Men hur funkar detta i spel? Jag tänkte då både hur bra bilden blir och själva proportionen eftersom den inte har samma mått som en vanlig 19-tummare...Jag tänkte då på spel som t.ex. Battlefield 2, Far-cry osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna fråga passar nog bäst i Datorhjälps-tråden..

Jag har lirat BF2 och lite strategispel på en 21''.

Så varför inte? Det funkade perfekt.

Vi har ju en 32'' TFT TV. Lirat Killzone, Cold Winter å liknande till PS2.

Bilden anpassar ju sig så inte borde det se så jätte flummigt ut?.

Sånt går ju å ställa in.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saken är att spel som inte stödjer widescreen och/eller widescreen upplösningar kommer att "stretchas" ut, alltså se allmänt konstiga ut. Dock ska dessa få spel inte få dig att välja en annan skärm. En 23tum widescreen låter hel coolt. Go for it ^_^

Så om han köper en skärm som han inte kan spela på, utan bara arbeta i PS på så är det inte bortkastade pengar, eftersom han också vill spela spel på den? Aja, jag tycker du borde fråga källor som vet mer exakt innan du bestämmer dig. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så om han köper en skärm som han inte kan spela på, utan bara arbeta i PS på så är det inte bortkastade pengar, eftersom han också vill spela spel på den? Aja, jag tycker du borde fråga källor som vet mer exakt innan du bestämmer dig. ^^

Varför skulle han köpa en skärm som han inte kan spela på, om han nu vill göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor