samool Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Vi ska köpa ny dator snart och jag funderar på att köpa en 23-tums, widescreen skärm som man kan få förmånligt. Detta är perfekt för arbete i Photoshop, Flash osv. Men hur funkar detta i spel? Jag tänkte då både hur bra bilden blir och själva proportionen eftersom den inte har samma mått som en vanlig 19-tummare...Jag tänkte då på spel som t.ex. Battlefield 2, Far-cry osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 (redigerad) Denna fråga passar nog bäst i Datorhjälps-tråden.. Jag har lirat BF2 och lite strategispel på en 21''. Så varför inte? Det funkade perfekt. Vi har ju en 32'' TFT TV. Lirat Killzone, Cold Winter å liknande till PS2. Bilden anpassar ju sig så inte borde det se så jätte flummigt ut?. Sånt går ju å ställa in. Redigerad 18 januari, 2006 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Saken är att spel som inte stödjer widescreen och/eller widescreen upplösningar kommer att "stretchas" ut, alltså se allmänt konstiga ut. Dock ska dessa få spel inte få dig att välja en annan skärm. En 23tum widescreen låter hel coolt. Go for it Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Saken är att spel som inte stödjer widescreen och/eller widescreen upplösningar kommer att "stretchas" ut, alltså se allmänt konstiga ut. Dock ska dessa få spel inte få dig att välja en annan skärm. En 23tum widescreen låter hel coolt. Go for it Så om han köper en skärm som han inte kan spela på, utan bara arbeta i PS på så är det inte bortkastade pengar, eftersom han också vill spela spel på den? Aja, jag tycker du borde fråga källor som vet mer exakt innan du bestämmer dig. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 18 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Ska nog det, jo jag hittade datorhjälpstråden...next time.. Men iaf, det blir nog den, dessutom är det riktigt snyggt =). Och sen kan man ju ställa om den till 4:3 ifall 16:9 inte passar så det borde inte vara några problem. Tack för hjälpen iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 23" widescreen är inte så stor.. särskilt inte i 4:3 läge.. blir ju inget kvar av bilden då.. köp en 32" 4:3 istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Så om han köper en skärm som han inte kan spela på, utan bara arbeta i PS på så är det inte bortkastade pengar, eftersom han också vill spela spel på den? Aja, jag tycker du borde fråga källor som vet mer exakt innan du bestämmer dig. ^^ Varför skulle han köpa en skärm som han inte kan spela på, om han nu vill göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Pärsk. CRT power! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Jag hade en polare som köpte en skärm som var rätt stor,för att vara datorskärm. Han sålde den för han tyckte det blev helt mupp i cs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Det är klart att det funkar, och det lär bli jäkligt snyggt, men det kommer dra så mycket av datorn så att du dör, iallafall om du spelar krävande spel. Om du nu inte har en bra dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 22 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Allt är ju helt nytt..dubbelkärnig processor och geforce 7800 osv. men man får ju tänka på framtiden också, man ska ju ha den ett tag...ska åka o titta på denpå tisdag, inte sett den med egna ögon än..bestämmer mig då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts