aikjonas12 Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 (redigerad) Misstolkar det helt fel. De städerna jag angav berörs inte av trängsel skatterna. Jo egentligen. Ni hjälper till att få ner utsläppen i Stockholm och det resulterar i att även ni får bätre luft, i längden. Ni berörs av utsläppen och utsläppen blir mindre tack vare biltullarna. Redigerad 21 januari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Jo egentligen. Ni hjälper till att få ner utsläppen i Stockholm och det resulterar i att även ni får bätre luft, i längden. Ni berörs av utsläppen och utsläppen blir mindre PGA biltullarna. Vet du var Malmö och Kiruna är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Vet du var Malmö och Kiruna är? Vad har det med saken att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 (redigerad) Vet du var Malmö och Kiruna är? Ja, jag kan peka ut vart dom städerna ligger. Hurså? Eller vad menar du? Redigerad 21 januari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Avståndet mellan Malmö och Stockholm är 614 km Avståndet mellan Stockholm och Kiruna är 1238 km Tror du att avgaserna är så stora så att de blir farliga för folk som bor 1238 km ifrån Stockholm? Tror du att Kiruna bor vill betala sina skatte penagr för ett försök som är 1238 km bort? Som sagt tror jag inte att detta berör Kiruna eller Malmö! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 (redigerad) Saknar åsikt eftersom jag aldrig åker till Stholm, men om det kommer till "Där jag bor" så tycker jag att det ska läggas ner. VOTE: Saknar åskit. Redigerad 21 januari, 2006 av kattälskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Avståndet mellan Malmö och Stockholm är 614 km Avståndet mellan Stockholm och Kiruna är 1238 km Tror du att avgaserna är så stora så att de blir farliga för folk som bor 1238 km ifrån Stockholm? Tror du att Kiruna bor vill betala sina skatte penagr för ett försök som är 1238 km bort? Som sagt tror jag inte att detta berör Kiruna eller Malmö! Jag tror det berör Kiruna, Malmö mm . kanske inte en bil men alla bilar tillsammans blir ju skit mycket avgaser. Så du tror att alla luftföroreningar som finns i Kiruna endast kommer från Kiruna samt trakterna runt omkring? Nej det där kan ju komma från hela världens alla hörn. Då även Stockholm skälvklart. OT men tänk på detta: många tänker säkert; om jag slutar köra bil så kommer det ändå inte märkas något men om alla tänker så så slutar ingen köra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Lägg ner skiten @The Dude: Säg något som du inte tycker är bra som sossarna gör. Allt de gör verkar du sitta och klappa händerna åt och se jätte glad ut. Om du hade haft bil själv så hade du förstått. Sedan som sebbe säger, att bara ha omrästning inom city är ju så jävla genomtänkt så alla i city också sitter och klappar händerna åt biltullar och sossarna. Fula fiskar. I solna hade de en omröstning angående biltullar INNAN(Notera innan) de satt upp tullarna. Vet ni varför, jo för att se var befolkningen i solna tyckte. De är moderaterna som styr Solna. Där ser man skillnad på kvalité . Kan även säga det att vissa av moderaternas åsikter också suger men de som är bra är så fan mycket bättre än sossarnas och i detta val blir det adjöss med ett rött sverige hohoho håller me, du tycker som sakt att bensinpriset e ok Dude, redan när dom chock höjde priset trodde ja gränsen var nåd, men sen inför dom tullar, då rann bägaren över liksom. Lätt att ha dina åsikter när man inte äger nån bil Dude. SOSSARNA KOMMER LOSA VALET Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 (redigerad) hohoho håller me, du tycker som sakt att bensinpriset e ok Dude, redan när dom chock höjde priset trodde ja gränsen var nåd, men sen inför dom tullar, då rann bägaren över liksom. Lätt att ha dina åsikter när man inte äger nån bil Dude. SOSSARNA KOMMER LOSA VALET Fyfan va kasst jag skrev den där tråden. Måste ha haft annat i tankarna undertiden. Givetvis menar jag att de hade omröstning i solna och det blev nej och därmed inga biltullar. Punkt. Redigerad 21 januari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Vote: Lägg ner skiten. Nu blir jag inte drabbad av detta men jag tycker det är dåligt gjort av Socialdemokraterna. När det var val sist sade de att inga trängselavgifter skulle införas under deras mandat period och nu har ju detta hänt. Detta på grund av att mijöpartiet hade det som krav för att vänstersidan skulle kunna få majoritet. Dessutom kostade detta försök (notera försök) bra mycket att anordna och om man sedan inte har detta har man ju släng skattebetalarnas pengar i sjön. Sedan finns det uppgifter som tyder på att biltrafiken inne i Stockholm har blivit mindre sedan sekelskiftet och varför ska man då ha biltullar för att får köra in i staden då det sköter sig självt ändå. Dessutom är det grymt jäkla fel att statsmännen får köra in och grattis ut och in i staden eftersom de gör arbetsresor medan andra som arbetar innanför tullarna men bor utanför måste betala. Nä avskaffa skiten nu tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 21 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Jag tror det berör Kiruna, Malmö mm . kanske inte en bil men alla bilar tillsammans blir ju skit mycket avgaser. Så du tror att alla luftföroreningar som finns i Kiruna endast kommer från Kiruna samt trakterna runt omkring? Nej det där kan ju komma från hela världens alla hörn. Då även Stockholm skälvklart. OT men tänk på detta: många tänker säkert; om jag slutar köra bil så kommer det ändå inte märkas något men om alla tänker så så slutar ingen köra. Det han menar är att effekterna inte kommer bli märkbara där borta. Visst, det kommer bli något mindre avgaser där, men det blir kanske en ppm (part per milion för er som inte vet, alltså en mer noga version av procentenheten). Det här systemet hör inte hemma i Sverige, utan skulle passa bättre i Manhattan eller Tokyo, där man går med gasmasker vissa dagar. För det första är Sverige så litet, att det inte skulle märkas runt om i världen ens om vi skulle sluta släppa ut koldioxid HELT OCH HÅLLET, och dessutom är våra industrier och bilar mycket skonsammare, än t ex amerikanarnas Hummrar och ryssarnas industrier (finns exempelvis en stad i Ryssland där man urvinner olja, och oljeledningarna är så gammla och ovårdade att de läcker ut en tredjedel av det som utvinns). Ansvaret ligger hos de som släpper ut mest! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Det han menar är att effekterna inte kommer bli märkbara där borta. Visst, det kommer bli något mindre avgaser där, men det blir kanske en ppm (part per milion för er som inte vet, alltså en mer noga version av procentenheten). Det här systemet hör inte hemma i Sverige, utan skulle passa bättre i Manhattan eller Tokyo, där man går med gasmasker vissa dagar. För det första är Sverige så litet, att det inte skulle märkas runt om i världen ens om vi skulle sluta släppa ut koldioxid HELT OCH HÅLLET, och dessutom är våra industrier och bilar mycket skonsammare, än t ex amerikanarnas Hummrar och ryssarnas industrier (finns exempelvis en stad i Ryssland där man urvinner olja, och oljeledningarna är så gammla och ovårdade att de läcker ut en tredjedel av det som utvinns). Ansvaret ligger hos de som släpper ut mest! Ansvaret ligger väl hos alla? Om du slänger tio tuggumipapper på marken är det då ok att jag slänger fem på marken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 21 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Ansvaret ligger väl hos alla? Om du slänger tio tuggumipapper på marken är det då ok att jag slänger fem på marken? Nej, men tvärtom gäller: slänger du trettiotusen tuggummin på marken, är det OK att jag slänger ett, eftersom att ingen kommer känna någon skildnad! Det är de riktiga syndarna som ska sluta först. Vi är världsledande på att vårda miljön, därför behöver vi inte känna någon skuld! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Nej, men tvärtom gäller: slänger du trettiotusen tuggummin på marken, är det OK att jag slänger ett, eftersom att ingen kommer känna någon skildnad! Det är de riktiga syndarna som ska sluta först. Vi är världsledande på att vårda miljön, därför behöver vi inte känna någon skuld! Det roliga är att alla tänker så, efter stund så är det sextiotusen tuggumin på gatan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Det roliga är att alla tänker så, efter stund så är det sextiotusen tuggumin på gatan. Exakt. Precis som med koldioxidutsläppen, som jag skrev tidigare. I längden märks ett tuggumi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Problemet är bara att om sossarna blir omvalda och om vägtullarna bli en "succe" så kommer det nog att bli permanent i sthlm och dessutom att införas i andra städer. Ps: håller me darkjak igen, varför ska Sverige, som är världledande i att vårda miljön, vara en av dom första som ska anpassa sig, inte logiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Problemet är bara att om sossarna blir omvalda och om vägtullarna bli en "succe" så kommer det nog att bli permanent i sthlm och dessutom att införas i andra städer. Ps: håller me darkjak igen, varför ska Sverige, som är världledande i att vårda miljön, vara en av dom första som ska anpassa sig, inte logiskt. Nej, men det är bra. Sverige kan vara ett bra föredöme för andra länder så de får upp ögonen och ser vad som händer med miljön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 (redigerad) Ps: håller me darkjak igen, varför ska Sverige, som är världledande i att vårda miljön, vara en av dom första som ska anpassa sig, inte logiskt. Om vi Sverige är världsledande innom miljön, varför ska vi då inte skaffa biltullar? Nu är vi ju ännu mer världsledande i det syftet(villket bara är bra). Danskarna har blivit inspererade av sverige, Finland vill investera i biltullar, det blir ju super om många länder skaffar det. Vi är ju en förebild för många länder. Redigerad 21 januari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Om vi Sverige är världsledande innom miljön, varför ska vi då inte skaffa biltullar? Nu är vi ju ännu mer världsledande i det syftet(villket bara är bra). Danskarna har blivit inspererade av sverige, Finland vill investera i biltullar, det blir ju super om många länder skaffar det. Vi är ju en förebild för många länder. Frankrike har har biltullar i flera år varför blir ingen inspirerad av dom då? Ska Sverige vara nåt jävla försök ex för resten av världen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 (redigerad) Frankrike har har biltullar i flera år varför blir ingen inspirerad av dom då? Ska Sverige vara nåt jävla försök ex för resten av världen? Ja, varför inte? Det rersulterar bara i någonting gått. Förutom för alla snåla moderat jävlar som inte tänker ett piss på miljön, fast det är egentligen något gått för dem också bara att dem inte vågar erkänna det(eller för att dem är så korkade så dom fattar inte vad som håller på att hända med vår planet). Men det finns planer på att skaffa biltullar i Köpenhamn och det har dom fått delvis från Sverige. Redigerad 22 januari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts