Bullet Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Nej usch fy fan. Skrota skiten. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Ingen åsikt här heller. Jag bor i en småstad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Ursäkta Vad har alla emot bilkörning? Sverige är ett av de länder där procentandelen sålda miljöbilar är högst, och växer snabbast... Alltså kommer miljöpåverkan att minska oavsett hur man gör med trängselskatten. Felet är det att, då väl alla kör omkring med miljöbilar, så kommer det hela finnas kvar! Anledningen till att jag är emot bilkörning är givetvis för att jag värnar om miljön och är det inte så att miljöbilarna är befriade från trängselsavgifterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Ännu mer skatte pengar åt helvete. 4.5 miljarder svenska kronor kostar FÖRSÖKET. Detta kommer säkert att bli permanent i Stockholm. Och en sak som gör mig arg är att det är skatte pengar! Folk från Malmö,Göteborg,Kiruna m.m betalar för detta försök utan att vi har någon andvändning för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Ännu mer skatte pengar åt helvete. 4.5 miljarder svenska kronor kostar FÖRSÖKET. Detta kommer säkert att bli permanent i Stockholm. Och en sak som gör mig arg är att det är skatte pengar! Folk från Malmö,Göteborg,Kiruna m.m betalar för detta försök utan att vi har någon andvändning för det. Enligt jazz's logik är det avbetalat på 10 år, det är väl rätt ok. Ni som säger att det är otroligt att lägga ner miljarder kronor får också tänka på att avgiften drar in en del också. Tex första dagen drog dem in 1.3 miljoner vilket blir 474.5 miljoner på ett år, och på 10 blir det 4745 miljoner. Visst, det kommer ta ett tag innan alla pengar är igenhämtade men sen blir det bara vinst. Iallafall lär det bli så om inte dom nedras Moderaterna får makten. I hate then so much ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Lägg ner skiten @The Dude: Säg något som du inte tycker är bra som sossarna gör. Allt de gör verkar du sitta och klappa händerna åt och se jätte glad ut. Om du hade haft bil själv så hade du förstått. Sedan som sebbe säger, att bara ha omrästning inom city är ju så jävla genomtänkt så alla i city också sitter och klappar händerna åt biltullar och sossarna. Fula fiskar. I solna hade de en omröstning angående biltullar INNAN(Notera innan) de satt upp tullarna. Vet ni varför, jo för att se var befolkningen i solna tyckte. De är moderaterna som styr Solna. Där ser man skillnad på kvalité . Kan även säga det att vissa av moderaternas åsikter också suger men de som är bra är så fan mycket bättre än sossarnas och i detta val blir det adjöss med ett rött sverige Redigerad 20 januari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Otroligt dum skatt, Vill dom att alla i Stockholm ska flytta så kan det bli en spökstad med mumier? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Lägg ner skiten @The Dude: Säg något som du inte tycker är bra som sossarna gör. Allt de gör verkar du sitta och klappa händerna åt och se jätte glad ut. Om du hade haft bil själv så hade du förstått. Sedan som sebbe säger, att bara ha omrästning inom city är ju så jävla genomtänkt så alla i city också sitter och klappar händerna åt biltullar och sossarna. Fula fiskar. I solna hade de en omröstning angående biltullar INNAN(Notera innan) de satt upp tullarna. Vet ni varför, jo för att se var befolkningen i solna tyckte. De är moderaterna som styr Solna. Där ser man skillnad på kvalité . Kan även säga det att vissa av moderaternas åsikter också suger men de som är bra är så fan mycket bättre än sossarnas och i detta val blir det adjöss med ett rött sverige Det finns en hel del att klaga på hos sossarna men jag är vänster och det är ett bra alternativ. Om jag nu ska klaga tycker jag att tand- och ögonvården inte sköts bra här i Sverige. Sånt ska vara 100% gratis i min meing, nu kostar det typ 1000 spänn att laga ett hål om man är över 18. "Adjöss med ett rött Sverige" Hoho du är lika bombsäker som DN på att högern kommer vinna, jag tvivlar faktiskt. Redigerad 20 januari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 .vote: Lägg ner skiten vi bilister betalar redan ALLDELES för mycket pengar som det är.. tvinga fotgängarna och cyklisterna att betala istället! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Ni som säger att sverige kommer tjäna pengar på det på långsikt: Alla som har miljövänliga bilar som etanol eller nån form av gas slipper trängselavgiften. Mer och mer personer skaffar miljöbilar och det ökar kraftigt just nu. Om 5-10 år tror jag minst 50% har nån form av miljöbil. Då förlorar staten pengar eftersom det är så många som slipper trängselavgiften Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 .vote: Lägg ner skiten vi bilister betalar redan ALLDELES för mycket pengar som det är.. tvinga fotgängarna och cyklisterna att betala istället! Om man tänker efter är bensin jäkligt billigt. En liter bensin går på typ 11 spänn, lite dyrare än ett paket ekologisk mjölk. Prisvärt om du frågar mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Om man tänker efter är bensin jäkligt billigt. En liter bensin går på typ 11 spänn, lite dyrare än ett paket ekologisk mjölk. Prisvärt om du frågar mig. Men ändå rätt dyrt motsvarande vad det kostade för några år sen. Och det är inte bara att råvaran har blivit skitmycket dyrare (men lite dyrare har den blivit), men för att sossarna vill ta ut så mycket skatt som dom möjligtvis kan på allting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 20 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Men ändå rätt dyrt motsvarande vad det kostade för några år sen. Och det är inte bara att råvaran har blivit skitmycket dyrare (men lite dyrare har den blivit), men för att sossarna vill ta ut så mycket skatt som dom möjligtvis kan på allting. Anser inte alls det är prisvärt. Ett paket mjölk varar upp till tre dagar. En liter bensin vara maximalt en dag. Alltså är det på sätt och vis tre gånger så dyrt... Dessutom tycker jag mjölken också är för dyr. Är ju bara gräs som omvandlats i en kos tarmar för fasen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Om man tänker efter är bensin jäkligt billigt. En liter bensin går på typ 11 spänn, lite dyrare än ett paket ekologisk mjölk. Prisvärt om du frågar mig. .prisvärt o prisvärt.. bensinen kommer aldrig upp i sitt rätta värde säger dom ju.. kör själv på E85 nu.. dom 11 kronorna räcker bara i några km... så det är fan inte billigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Det är skitbra. När ni säger lägg ner skiten så tolkar jag det ganska korkat, tänker ni vid huvudtaget något på miljön? När vi är typ 60 kommer mann ju fan inte kunna leva i stockholm/andra stora städer. Alla säger att det är dyrt å den skiten, men vafan trängselskatten är där för att man INTE ska betala. Alltså man ska åka kommunalt eller bara köra någo gång när man värkligen behöver det. Stockholm behöver trängselskatt, så är det. Tommy killer@ Vadå så Kiruna, Göteborg, Malmö, Umeå mm berörs inte av miljön? Jaha ok det var någonting nytt. Redigerad 20 januari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Det är skitbra. När ni säger lägg ner skiten så tolkar jag det ganska korkat, tänker ni vid huvudtaget något på miljön? När vi är typ 60 kommer mann ju fan inte kunna leva i stockholm/andra stora städer. Alla säger att det är dyrt å den skiten, men vafan trängselskatten är där för att man INTE ska betala. Alltså man ska åka kommunalt eller bara köra någo gång när man värkligen behöver det. Stockholm behöver trängselskatt, så är det. Tommy killer@ Vadå så Kiruna, Göteborg, Malmö, Umeå mm berörs inte av miljön? Jaha ok det var någonting nytt. Vet du ens vad en tågresa med tunnelbana eller pendeltåg kostar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 (redigerad) Vet du ens vad en tågresa med tunnelbana eller pendeltåg kostar? Kanske mer en trängselskatt men du sparar miljön. Eller inte, skatter för skälva bilen kostar ju, bensinen kostar ju så jag tror faktist att det är billigare att åka tuben Redigerad 20 januari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Dessutom tycker jag mjölken också är för dyr. Är ju bara gräs som omvandlats i en kos tarmar för fasen. Sen är det ngn som tar hand om djuren också, transportkostnader, lokalkostnader, etc. Kon sitter ju inte och sprutar en lång jävla stråle från t ex en åker och strålen färdas flera mil för att du sedan sitter i ditt kök med fönstret öppet och gapar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Sen är det ngn som tar hand om djuren också, transportkostnader, lokalkostnader, etc. Kon sitter ju inte och sprutar en lång jävla stråle från t ex en åker och strålen färdas flera mil för att du sedan sitter i ditt kök med fönstret öppet och gapar. Haha w0rd. Men jag håller med om att ekologiska mjölken är för dyr. Det händer att affärer lägger på ett antal kronor extra för krav-produkter, fast dom har samma inköpspris, bara för att dom vet att folk kommer betala för det. Så är det iaf med ICA här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Det är skitbra. När ni säger lägg ner skiten så tolkar jag det ganska korkat, tänker ni vid huvudtaget något på miljön? När vi är typ 60 kommer mann ju fan inte kunna leva i stockholm/andra stora städer. Alla säger att det är dyrt å den skiten, men vafan trängselskatten är där för att man INTE ska betala. Alltså man ska åka kommunalt eller bara köra någo gång när man värkligen behöver det. Stockholm behöver trängselskatt, så är det. Tommy killer@ Vadå så Kiruna, Göteborg, Malmö, Umeå mm berörs inte av miljön? Jaha ok det var någonting nytt. Misstolkar det helt fel. De städerna jag angav berörs inte av trängsel skatterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts