P-C Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Ni får låta som att té är som Adious Huxley's 'Soma' eller nån annan drog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Blir man utesluten ur Gtasajtens te-sekt om man har förälskat sig i English Breakfast just nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Om du dricker te till det: Nej. Om du inte dricker te til det: Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Om du dricker te till det: Nej. Om du inte dricker te til det: Ja. Men du lilla katten. Det är ett te. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Då blir du inte utesluten. Te är te. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Men du lilla katten. Det är ett te. Hehe, undra vem som borde uteslutas egentligen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 (redigerad) Läst lite på SO'n för ett tag sedan om Amrikanskarevolutionen och blev upprörd då jag läste om '' Boston Tea Party''. Ganska skrämande. Tebjudningen i Boston (på engelska: the Boston Tea Party) var den händelse som anses ha utlöst den amerikanska revolutionen. Det var en protest mot skatten på te. Övriga tullar hade upphävts, men britterna behöll tullen på te, och de amerikanska kolonisterna betraktade denna tull som olaglig. Aktionen organiserades av Samuel Adams. Natten den 16 december 1773 förklädde sig Adams och en grupp på 60 uppretade bostonbor, bland dem Paul Revere (de så kallade "Sons of Liberty") till mohawkindianer. De vräkte lasten av te från tre brittiska fartyg som låg i Bostons hamn i sjön. Det var sammanlagt 342 lådor med te, till ett värde av 18.000 pund. Ganska skrämande. Redigerad 21 mars, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 (redigerad) Läst lite på SO'n för ett tag sedan om Amrikanskarevolutionen och blev upprörd då jag läste om '' Boston Tea Party''. Ganska skrämande. Ganska skrämande. Vad menar du är skrämmande? Britternas hänsynslösa behandling eller att några lådor te kastades i vattnet? Redigerad 21 mars, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 (redigerad) Vad menar du är skrämmande? Britternas hänsynslösa behandling eller att några lådor te kastades i vattnet? Deras behandling av Té;et såklart! Dom kastade inte I några lådor heller, det var 342 st. Värdet var 18.000 pund. Tänk om du själv skulle slängas ner. Redigerad 21 mars, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Deras behandling av Té;et såklart! Dom kastade inte I några lådor heller, det var 342 st. Värdet var 18.000 pund. Tänk om du själv skulle slängas ner. Jo, dem kunde ju typ ha lastat av det på torra land istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Jo, dem kunde ju typ ha lastat av det på torra land istället. Eller givit det gratis till människor som protest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Blir man utesluten ur Gtasajtens te-sekt om man har förälskat sig i English Breakfast just nu? Haha, jag dricker det hela tiden jag också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Deras behandling av Té;et såklart! Dom kastade inte I några lådor heller, det var 342 st. Värdet var 18.000 pund. Tänk om du själv skulle slängas ner. OHUBLUBLUBLUBLUBLU!!!! Seriöst, vad fan? Detta var en historisk händelse som utlöste den amerikanska revolutionen! En folkets akt och du tycker det är skrämmande att folk kastade té i vattnet. Jisses! Jag blir för fan sur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Deras behandling av Té;et såklart! Dom kastade inte I några lådor heller, det var 342 st. Värdet var 18.000 pund. Tänk om du själv skulle slängas ner. AAAHAHAHA. Öhrm, nej, jag skrattade inte; jag skrattade bara i skrift pga. brist av ord. Hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Deras behandling av Té;et såklart! Dom kastade inte I några lådor heller, det var 342 st. Värdet var 18.000 pund. Tänk om du själv skulle slängas ner. Ahaha! Trodde jag var i Dagens lol när jag läste det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Té är inte alltid billigt (beroende på sort) så jag anser det fel. Hade dom varit klyftiga hade dom dykit ner efter lådorna och tagit reda på Tésorten samt att sälja det vilket man tjänar pengar på. Ärligt så tycker jag att Té ska behandlas med respekt och ömhet, Té;et ligger tvåa på listan av mäst kända drycker. 1: Vatten 2: Té. Människor respekterar det inte förän det är borta och då är alla dessa människor (mer än vad man räkna till) inte alls så glada. Finns även människor som har separata soppåsar för Té:et, och tom. Olika påsar för olika Tésorter. Skulle vara grymt med ''Tékistor''. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Men ärligt talat, vi klarar oss utan te, tror du inte ni också gör det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Men ärligt talat, vi klarar oss utan te, tror du inte ni också gör det då? Nej det gör vi inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Okej Hjälp. Nödvändig post. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 (redigerad) Okej Hjälp. Nödvändig post. Bara för att du inte är en riktig Té drickare. EDIT: *SPOILER* Jag älskar Te av hela mit hjärta! Redigerad 21 mars, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts