Jump to content

Officiella thé-tråden!

okka
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 229
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Och vad är skillnaden mellan påste och löste? ^_^

Påste är i en lien påse. Du vet, en såndär ask med 20-30 påsar i som du stoppar ner i vattnet.

Löste är bara själva tet. Då lägger man tet i en sil och häller på vattnet. Låter det dra ett tag sen plockar du upp silen med tet och dricker.

(Tevattnet alltså.)

*Spajdermän, kan du berätta hur du vet att te smakar bajs...

Nej förresten gör inte det, vill inte veta... ^_^

Är du inte intresserad av tråden så håll dig borta ifrån den istället för att komma med helt illrelavanta inlägg.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta inte illa upp nu men...

Jag fattar inte att en tråd om te har kunnat hålla i sig så länge!!! :)

Den är ju t.o.m populär!!!

Te smakar bajs och så är det bara. :P

Té är ju bara världens mäst kända dryck näst efter vatten.

Té är intressant för tédrickare. Spel är intressant för dom som spelar. Ganska logiskt.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Påste är i en lien påse. Du vet, en såndär ask med 20-30 påsar i som du stoppar ner i vattnet.

Löste är bara själva tet. Då lägger man tet i en sil och häller på vattnet. Låter det dra ett tag sen plockar du upp silen med tet och dricker.

(Tevattnet alltså.)

Plus att påsteet är "krosset", lösteet är finare och mer kvalitativt, men då måste man använda exempelvis en sil. :D

------------------

Köpte för övrigt Vårblandningen på stan, riktigt god. :P

Edit: Mr Lene, jo pyramidpåsarna är ju ganska bra. Gillade faktiskt Peach & Mango, men jag föredrar givetvis löste. ^_^

Spajdermän: Vad har du druckit för te då? Grönt te? Silverte? Vad? Du kan ju berätta lite istället för att testa en smak (som kanske inte ens var god) och direkt bestämma dig för att te är bajs. :)

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plus att påsteet är "krosset", lösteet är finare och mer kvalitativt, men då måste man använda exempelvis en sil. ;)

------------------

Köpte för övrigt Vårblandningen på stan, riktigt god. ^_^

Edit: Mr Lene, jo pyramidpåsarna är ju ganska bra. Gillade faktiskt Peach & Mango, men jag föredrar givetvis löste. :D

Spajdermän: Vad har du druckit för te då? Grönt te? Silverte? Vad? Du kan ju berätta lite istället för att testa en smak (som kanske inte ens var god) och direkt bestämma dig för att te är bajs. :)

Köpte också vårblandningen, eller farsan köpte då han var på stan. Gott té som passar perfekt nu till våren! :P

Han hittade inte det där té'et som du gav som förslag. =|

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte också vårblandningen, eller farsan köpte då han var på stan. Gott té som passar perfekt nu till våren! :)

Han hittade inte det där té'et som du gav som förslag. =|

Annars finns det Lapsang på http://www.teacentre.se/catalog/advanced_s...6a7389d8bf6b286. :P

Men det kostar ju mer då eftersom det är frakt och sånt.

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, jag vet inte riktigt, hann bara dricka snabbt innan jag for till en polare direkt efter att jag varit på stan. Ska sätta på tevatten på ett tag, tror jag, så jag återkommer om det senare. :)

Omg. Varje ny té sort som jag prövar på prövar jag då jag verkligen har tid.

Té går före allt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn. Käka precis kvällsmat. Hällde upp te ur kannan som jag brukar. När jag började dricka möttes jag av smaken av roobioste. Urk!

Har ni provat det? Rekommenderas inte av L_Voll.

Rooibos, visst är det det där röda teet? Vissa av smakerna är ganska goda i alla fall, men jag föredrar svart te. ^_^

--------------

Har klunkat i mig en kopp Vårblandning nu, få se, jag tror att jag ger det 4 på en skala av 5. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor