spajdermän Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Ta inte illa upp nu men... Jag fattar inte att en tråd om te har kunnat hålla i sig så länge!!! Den är ju t.o.m populär!!! Te smakar bajs och så är det bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 (redigerad) Och vad är skillnaden mellan påste och löste? Påste är i en lien påse. Du vet, en såndär ask med 20-30 påsar i som du stoppar ner i vattnet. Löste är bara själva tet. Då lägger man tet i en sil och häller på vattnet. Låter det dra ett tag sen plockar du upp silen med tet och dricker. (Tevattnet alltså.) *Spajdermän, kan du berätta hur du vet att te smakar bajs... Nej förresten gör inte det, vill inte veta... Är du inte intresserad av tråden så håll dig borta ifrån den istället för att komma med helt illrelavanta inlägg. Redigerad 17 mars, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 *Spajdermän, kan du berätta hur du vet att te smakar bajs... Har smakat te och det var det äckligaste jag nånsin smakat och jag antar att bajs smakar blä så då kan man dra slutsatsen att te smakar bajs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Ta inte illa upp nu men... Jag fattar inte att en tråd om te har kunnat hålla i sig så länge!!! Den är ju t.o.m populär!!! Te smakar bajs och så är det bara. Folk gillar te, och hade du en dålig barndom? Jag är för fan 11 och är inte så omogen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Har smakat te och det var det äckligaste jag nånsin smakat och jag antar att bajs smakar blä så då kan man dra slutsatsen att te smakar bajs. w0rd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXon Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Varför en tråd om te...det här är nog den onödigaste tråden jag nånsin sett...vem skulle skriva i den...varför skriver jag i den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 (redigerad) Ta inte illa upp nu men... Jag fattar inte att en tråd om te har kunnat hålla i sig så länge!!! Den är ju t.o.m populär!!! Te smakar bajs och så är det bara. Té är ju bara världens mäst kända dryck näst efter vatten. Té är intressant för tédrickare. Spel är intressant för dom som spelar. Ganska logiskt. Redigerad 17 mars, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 (redigerad) Spajdermän, ivex & eXon, vi har förstått ert synpunkt. Sluta klaga eller lämmna tråden. Är en Te disskution för avancerat så kanske det här stället passar er. Redigerad 17 mars, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Haha nice där Vice. =) . Te dricker jag i princip varje dag innan jag drar till skolan. Synd bar att jag bara har budget Lipton te. brukar ha dom nya "pyramid" påsarna. dom funkar bra faktiskt =) ser roligare ut också =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Varför en tråd om te... För att diskutera te, rekomndera olika smaker, vad du gillar och inte gillar, nya tesorter... Kan bli längre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 (redigerad) Påste är i en lien påse. Du vet, en såndär ask med 20-30 påsar i som du stoppar ner i vattnet. Löste är bara själva tet. Då lägger man tet i en sil och häller på vattnet. Låter det dra ett tag sen plockar du upp silen med tet och dricker. (Tevattnet alltså.) Plus att påsteet är "krosset", lösteet är finare och mer kvalitativt, men då måste man använda exempelvis en sil. ------------------ Köpte för övrigt Vårblandningen på stan, riktigt god. Edit: Mr Lene, jo pyramidpåsarna är ju ganska bra. Gillade faktiskt Peach & Mango, men jag föredrar givetvis löste. Spajdermän: Vad har du druckit för te då? Grönt te? Silverte? Vad? Du kan ju berätta lite istället för att testa en smak (som kanske inte ens var god) och direkt bestämma dig för att te är bajs. Redigerad 17 mars, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Plus att påsteet är "krosset", lösteet är finare och mer kvalitativt, men då måste man använda exempelvis en sil. ------------------ Köpte för övrigt Vårblandningen på stan, riktigt god. Edit: Mr Lene, jo pyramidpåsarna är ju ganska bra. Gillade faktiskt Peach & Mango, men jag föredrar givetvis löste. Spajdermän: Vad har du druckit för te då? Grönt te? Silverte? Vad? Du kan ju berätta lite istället för att testa en smak (som kanske inte ens var god) och direkt bestämma dig för att te är bajs. Köpte också vårblandningen, eller farsan köpte då han var på stan. Gott té som passar perfekt nu till våren! Han hittade inte det där té'et som du gav som förslag. =| Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 (redigerad) Köpte också vårblandningen, eller farsan köpte då han var på stan. Gott té som passar perfekt nu till våren! Han hittade inte det där té'et som du gav som förslag. =| Annars finns det Lapsang på http://www.teacentre.se/catalog/advanced_s...6a7389d8bf6b286. Men det kostar ju mer då eftersom det är frakt och sånt. Redigerad 17 mars, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Annars finns det Lapsang på http://www.teacentre.se/catalog/advanced_s...6a7389d8bf6b286. Men det kostar ju mer då eftersom det är frakt och sånt. Ska kolla upp det! Vad ger du Vårblandningen för betyg då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Ska kolla upp det! Vad ger du Vårblandningen för betyg då? Hm, jag vet inte riktigt, hann bara dricka snabbt innan jag for till en polare direkt efter att jag varit på stan. Ska sätta på tevatten på ett tag, tror jag, så jag återkommer om det senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Hm, jag vet inte riktigt, hann bara dricka snabbt innan jag for till en polare direkt efter att jag varit på stan. Ska sätta på tevatten på ett tag, tror jag, så jag återkommer om det senare. Omg. Varje ny té sort som jag prövar på prövar jag då jag verkligen har tid. Té går före allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Omg. Varje ny té sort som jag prövar på prövar jag då jag verkligen har tid. Té går före allt. Jo, men jag kunde inte hålla mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Damn. Käka precis kvällsmat. Hällde upp te ur kannan som jag brukar. När jag började dricka möttes jag av smaken av roobioste. Urk! Har ni provat det? Rekommenderas inte av L_Voll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Jag dricker te nästan varje morgon... vanilj te eller Björnbär... vaniljte motverkar tydligen cancer så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Damn. Käka precis kvällsmat. Hällde upp te ur kannan som jag brukar. När jag började dricka möttes jag av smaken av roobioste. Urk! Har ni provat det? Rekommenderas inte av L_Voll. Rooibos, visst är det det där röda teet? Vissa av smakerna är ganska goda i alla fall, men jag föredrar svart te. -------------- Har klunkat i mig en kopp Vårblandning nu, få se, jag tror att jag ger det 4 på en skala av 5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts