L_Voll Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Du borde testa honung istället för socker, mycket godare (och nyttigare). Japp, honung är en teklassiker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Förpestar en thé-kännare som du drycken med socker? Förpestar vill jag inte säga. För runt två år sen tyckte jag det blev äckligt med honung så jag börjde med socker. Men smaklökarna har ju ändrats, får väl börja med honung igen, eller rättaresagt pröva. Det är ju en klassiker så.. vill inte ta té'et till en lägre nivå. Det är värt mycket för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Förpestar vill jag inte säga. För runt två år sen tyckte jag det blev äckligt med honung så jag börjde med socker. Men smaklökarna har ju ändrats, får väl börja med honung igen, eller rättaresagt pröva. Det är ju en klassiker så.. vill inte ta té'et till en lägre nivå. Det är värt mycket för mig. Jag begriper inte hur du kan befläcka teet med socker. Usch! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 24 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2006 Okay. Var det Earl Grey? Jag fick just en perfekt idé! För er som vill läsa Téets historia och prata om det gå in på mitt (nästan) klara forum! Sen får jag lov att passa på att tacka skaparen av tråden till denna briljanta idé! http://e-zonen.xforum.se/viewtopic.php?p=16#16 Borde du inte minska ner forumet till bara några forumdelar? För det är onödigt att ha 40 forumdelar om man har 3 medlemmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 24 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2006 Borde du inte minska ner forumet till bara några forumdelar? För det är onödigt att ha 40 forumdelar om man har 3 medlemmar. Sanningen är... Att forumet igäntligen inte är öppet. Ska göra reklam för det sen. Du kan ju bli medlem senare om du vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 31 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Efter en tuff dag i skolan gick jag förbi den fina tebutiken i smedjan och inhandlade lite nya teer! Hoo-fuckin'-ray! Vanilj och vår-blanding. Stämning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Vad är det i Vårblandningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 31 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Vad är det i Vårblandningen? Vanilj, kanel, och, ehm. Jag uppdaterar då jag har druckit det (dvs. till Vertigo ikväll! Heho). Ny lärdom: vanilj smakar barnmedicin. Hm...interesting! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Tedrickare får mer sällan äggstockscancer Större text Mindre text Kvinnor som dricker te varje dag löper betydligt lägre risk att få äggstockscancer, visar en ny svensk studie. Forskarna vid Karolinska institutet har studerat uppgifter från drygt 61 000 kvinnor, skriver Upsala Nya Tidning. Forskarna konstaterar att resultaten stöder tidigare rön om att te kan skydda mot vissa cancerformer. En trolig förklaring är teets halt av så kallade polyfenoler, som kan motverka den skadliga effekten av Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 (redigerad) Sanningen är... Att forumet igäntligen inte är öppet. Ska göra reklam för det sen. Du kan ju bli medlem senare om du vill. 'Reklam'? Du menar 'Hej-jag-har-gjort-ett-forum-på-två-minuter-om-nånting-jag-tycker-är-bra-de-första-15-blir moderatorer-med-50-forum-delar-och-alla-ska-joina-nu-joina-nu!!!!-reklam'? Förlåt om jag 'trackar' dig men det är bara så jag tycker. Redigerad 3 februari, 2006 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 'Reklam'? Du menar 'Hej-jag-har-gjort-ett-forum-på-två-minuter-om-nånting-jag-tycker-är-bra-de-första-15-blir moderatorer-med-50-forum-delar-och-alla-ska-joina-nu-joina-nu!!!!-reklam'? Förlåt om jag 'trackar' dig men det är bara så jag tycker. Min första tanke var intrycket reklam. Sen fick jag reda på att det inte behöver vara reklam. Hälften hälften. Måste faktiskt säga det på ren, eller smutsig som jag kallar det norrländska; De du säg å det katta skit, de lägg ja till samma hög'' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Min första tanke var intrycket reklam. Sen fick jag reda på att det inte behöver vara reklam. Hälften hälften. Måste faktiskt säga det på ren, eller smutsig som jag kallar det norrländska; De du säg å det katta skit, de lägg ja till samma hög'' Tycker du snackar mer 'katta skit' än vad jag gör - under vissa omständigheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Tycker du snackar mer 'katta skit' än vad jag gör - under vissa omständigheter. Ajo... mm.. verkligen. Pallra dig iväg från tråden om du bara ska gå på med din 'värdelösa forum'-rant som vi alla har hört ett antal gånger. Topic: Är äppelté gott? Vanligt té smakar bara varmt vatten när jag gör det så jag skulle vilja prova något nytt och smakrikare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Ajo... mm.. verkligen. Pallra dig iväg från tråden om du bara ska gå på med din 'värdelösa forum'-rant som vi alla har hört ett antal gånger. Topic: Är äppelté gott? Vanligt té smakar bara varmt vatten när jag gör det så jag skulle vilja prova något nytt och smakrikare. Vad är det här ''vanliga'' téet då? Beroende på villket té det är måste man tänka på tiden. Vattnet måste koka det måste man vara noga med. Sen är det olika från té till té. Endel téer behöver man ha I vattnet 2 minuter vissa 3 och vissa 4-5 minuter för att det ens ska bli någon smak. Varierar du mellan mjölk och utan mjölk kan det vara rörigt. Jag har mjölk I mitt så jag har måste göra mitt ganska starkt. 3-4 minuter. Har aldrig smakat äppelté. Svartvinbärs té tycker jag är gott. Irish Cream är en av mina favoriter, jag har ju mjölk I så jag låter det vara I vattnet 3-4 minuter. Annars smakar det bara blaskigt. Okej, det smakar ganska krämigt men det blaskiga finns endå nånstanns på en liten prick på tungan. Mjölk gör det klart krämigare samt lite honung. Lär dig känna dina téer som kommer du säkert att få känna dess underbara smak. -Svartvinbärs té -Irish Cream -Earl Grey Cream Några av mina krämiga favoriter. Earl Grey skiljer sig lite, när man tar en klunk kommer man känna den magiska Earl grey-smaken som hettar till. Inget som alla lägger märkte till, men den finns där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Hör isté hit? Det är i alla fall väldigt gott. Tack för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Hör isté hit? Det är i alla fall väldigt gott. Tack för mig. Jag vet inte. Skulle tro det eftersom det är té. Du kan fråga skaparen av denna underbara tråd. Har prövat isté men det är inget jag har fastnat för. Det smakar bara äckligt på nåt sätt. Det är läskande men det döljer sig nåt för mig. Usch! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Det är läskande men det döljer sig nåt för mig. Usch! Du tillhör eliten, min vän. En ande kanske har varit farten? Personligen så gillar jag mineralvatten av någon tvär anledning. Jag kanske borde starta en tråd om detta, när vi ändå omfamnar det ointressanta och får för oss att det är fräckt att lägga till ett oerhört irriterande akut accent [där satt den]ovanför "e:t" på te. Jepp, mineralvattén ska vi ha. Redigerad 4 februari, 2006 av Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Nu är det nöd! Om 3 koppar till är mitt té kaputt och slut! Mina föräldrar ska köpa nytt till mig på Torsdag, då dom ska handla. Nu vill jag ha två nya té sorter som jag kan lägga till på listan. Vill ha någon som har bra smak. Irish Cream Earl Grey Cream - - Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Nu är det nöd! Om 3 koppar till är mitt té kaputt och slut! Mina föräldrar ska köpa nytt till mig på Torsdag, då dom ska handla. Nu vill jag ha två nya té sorter som jag kan lägga till på listan. Vill ha någon som har bra smak. Irish Cream Earl Grey Cream - - Bra smak som i kraftig smak? Well, öhm, vårblandingen smakar rätt fint. Den använder jag relativt flitigt. Fast är vanilj för sött för dig? Klassiker är annars rabarbergrädd. Mumma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Bra smak som i kraftig smak? Well, öhm, vårblandingen smakar rätt fint. Den använder jag relativt flitigt. Fast är vanilj för sött för dig? Klassiker är annars rabarbergrädd. Mumma. Vad är det för smaker I vårblandninge då? Gillar inte vanilj. Somsagt för sött. Klassiker är annars rabarbergrädd. Mumma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts