pKz Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Dricker inte te, jag dricker varm oboy. ja, jag ska dra från topicen. hur skulle det se ut om en hiphopare skrev en hiphoplåt i "Hårdrocks" topicen? Usch, katastrof. Hej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Vad fan är te och resten av te orden?... Te är vatten som silats genom torkade, smaksatta blad och som eventuellt serveras med en bit sackaros och mjölk, pressat ur en ko. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 (redigerad) Jag fick nyss Irish Cream & Earl Grey 'grädde' av morsan å farsan. Fyfan, du har rätt Okka. Du vet fanimej vad du pratar om! Earl Grey Cream var krämigt! Mild smak som smeker läpparna samtidigt som den klassiska Earl Grey kryddan bräner till pytte lite. Milt och precis lagomt starkt och krämigt. bra konsistens för min tunga! Redigerad 19 januari, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Dricker lite Lipton nu. Lite mjölk och en sockerbit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Dricker lite Lipton nu. Lite mjölk och en sockerbit. Är det en sonyericsson t310? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Ja, den funkar knappt. Har haft den sen sommaren -03. Lånade syrrans gammla mobil ett tag, men hennes nya gick sönder så hon var tvungen att ta tillbaka den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Ja, den funkar knappt. Har haft den sen sommaren -03. Lånade syrrans gammla mobil ett tag, men hennes nya gick sönder så hon var tvungen att ta tillbaka den. Jag hade också en sådan för ett tag sen. Men den dog. Tacka vet jag Nokia 3210, den kunde man släppa från ett flygplan och sedan funkade den bättre än innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 19 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 För ovanligheternas skull sitter jag nu och avnjuter lite pås-te; anledning är inget mindre än att jag känner för att lägga mig tidigt, och en hel kanna känns som lite overkill. Två koppar duger fint, och då sitter det finemang med lite pås-te. Oi, oi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 För ovanligheternas skull sitter jag nu och avnjuter lite pås-te; anledning är inget mindre än att jag känner för att lägga mig tidigt, och en hel kanna känns som lite overkill. Två koppar duger fint, och då sitter det finemang med lite pås-te. Oi, oi. Jag köpte det där té;et som du gav förslag på. Mycket gott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Okka, är du säker på att det heter tajpej? För jag var på Théshoppen idag och frågade efter det men dem sa att dem inte har något sånt te. Fast ingen skada skedd, var till Tea & Coffee Store istället och köpte ett riktigt rökigt te som hette Lapsang Souchong. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 21 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Mint te med lite socker is teh shizzle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2006 Okka, är du säker på att det heter tajpej? För jag var på Théshoppen idag och frågade efter det men dem sa att dem inte har något sånt te. Fast ingen skada skedd, var till Tea & Coffee Store istället och köpte ett riktigt rökigt te som hette Lapsang Souchong. SÅÅÅÅ hette det ja! Lapsang! Vars fick jag Tajpej ifrån? Bugger, bugger, bugger. Nåväl, you found your man. Hoho, slutet gott, teet gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Hur många olika té sorter har ni då? Själv har jag nu: Earl Grey. Irish Cream. Earl Grey Grädde. Earl Grey Cream. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 (redigerad) Hur många olika té sorter har ni då? Själv har jag nu: Earl Grey. Irish Cream. Earl Grey Grädde. Earl Grey Cream. Just nu har jag: Apelsin (egentligen är jag inte så mycket för apelsinthé men man fick gratis från Tea & Coffee Store då man köpte thé i julas) Glöggthé Lapsang Souchong Luleblandning ...och något påsthé som min bror köpte i Afrika. Redigerad 22 januari, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Jag har bara jordgubbste, gott. När det tar slut så blir det hallonte tror jag att det var, låter gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Min aktuella lista: Lapsang. Något äppelte. Något jordgubbste. Earl Grey Cream (som bror min dock stack med). En hel del tepåsar. Lipton. Ett grönt te. Ett egyptiskt te. Var uppe i elva téer vid juletider. Aah, mumsigt värre! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Ge mig lite tips nu. Får aldrig pulverté att bli bra. Blir alltid för svagt eller för starkt, och smakar sällan gott, bara usch. Fina tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 Ge mig lite tips nu. Får aldrig pulverté att bli bra. Blir alltid för svagt eller för starkt, och smakar sällan gott, bara usch. Fina tips? 1: Se till att vattnet verkligen kokar, dvs når 100 grader. 2: Häll I vattnet I tékoppen. 3: Doppa det 7 gånger och låt det rinna ur ordentligt. 4: Låt té'et vara I koppen I 2-3 minuter (normalt) Eller 5-6 minuter (starkt). När det är klart kan du doppa 5 gånger till. Nu, lägg till 2 st sockerbitar och mosa dom mot kanten på tékoppen med en sked och se till att dom smältigt ordentligt. Om du vill ha ''orginal'' smak råder jag dig till 2-3 minuter. Lägg gärna till mjölk för ett godare och krämigare te. OBS: Försök få denna färg. För mycket mjölk smutsar ner té'ets smak! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 1: Se till att vattnet verkligen kokar, dvs når 100 grader. 2: Häll I vattnet I tékoppen. 3: Doppa det 7 gånger och låt det rinna ur ordentligt. 4: Låt té'et vara I koppen I 2-3 minuter (normalt) Eller 5-6 minuter (starkt). När det är klart kan du doppa 5 gånger till. Nu, lägg till 2 st sockerbitar och mosa dom mot kanten på tékoppen med en sked och se till att dom smältigt ordentligt. Om du vill ha ''orginal'' smak råder jag dig till 2-3 minuter. Lägg gärna till mjölk för ett godare och krämigare te. OBS: Försök få denna färg. För mycket mjölk smutsar ner té'ets smak! Förpestar en thé-kännare som du drycken med socker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 22 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2006 1: Se till att vattnet verkligen kokar, dvs når 100 grader. 2: Häll I vattnet I tékoppen. 3: Doppa det 7 gånger och låt det rinna ur ordentligt. 4: Låt té'et vara I koppen I 2-3 minuter (normalt) Eller 5-6 minuter (starkt). När det är klart kan du doppa 5 gånger till. Nu, lägg till 2 st sockerbitar och mosa dom mot kanten på tékoppen med en sked och se till att dom smältigt ordentligt. Om du vill ha ''orginal'' smak råder jag dig till 2-3 minuter. Lägg gärna till mjölk för ett godare och krämigare te. OBS: Försök få denna färg. För mycket mjölk smutsar ner té'ets smak! Du borde testa honung istället för socker, mycket godare (och nyttigare). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts