Zack Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Haha.. Jag har inte testat så gjort det så mycket . Men har ångrat mig , och nu börjat. Just nu röker jag äpple, och dricker tropical fruit. Har även druckit persika, och rökt persika .. Men, jag tror nog det går med vilken "frukt" te som helst. För de flesta tobaksorterna är ju frukt. Äpple ska vi ha på fredag, undrar om jag ska bjuda på té samtidigt... Får se hur glad och givmild jag känner mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Äpple ska vi ha på fredag, undrar om jag ska bjuda på té samtidigt... Får se hur glad och givmild jag känner mig. Det tycker jag du ska göra. Det kommer uppskattas rejält. Gör som jag gjorde första gången jag bjöd på te. Kokade massa te, röjde undan i mitt rum, la massa kuddar på golvet och gav alla varsin kopp. Vi drack och rökte. Hur goet som helst blev det, och världens stämning. Hälsa dina polare då, från vattenpips-mannen att jag tipsat om det. Och ge rapport om vad de tyckte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Te är mycket gott, har dock inte blivit så mycket på senare tid. Förmodligen för att jag är för lat för att göra i ordning det. Dricker mest "standardte" (Earl Grey, Lipton, osv). Är ingen expert, får väl lära mig lite mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Eftersom att ni är inne på ämnet vattenpipor för tillfället. Är dom farliga? Lagliga? Nackdelar/Fördelar? Det är inte som å röka vanligt.. Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Det tycker jag du ska göra. Det kommer uppskattas rejält. Gör som jag gjorde första gången jag bjöd på te. Kokade massa te, röjde undan i mitt rum, la massa kuddar på golvet och gav alla varsin kopp. Vi drack och rökte. Hur goet som helst blev det, och världens stämning. Hälsa dina polare då, från vattenpips-mannen att jag tipsat om det. Och ge rapport om vad de tyckte. Ebeeto hinner nog läsa detta innan fredag ändå, fast de andra kan jag hälsa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 (redigerad) Eftersom att ni är inne på ämnet vattenpipor för tillfället. Är dom farliga? Lagliga? Nackdelar/Fördelar? Det är inte som å röka vanligt.. Eller? Du frågar rätt kille . Farliga = Nikotin 0.5 % i rök, och ingen tjära. SÅ, det är väl inte så farligt, men du får ju rök i lungorna, så det är väl mindre bra. Men jämnför det med cigarreter så är dte mycket mycket mildare. Nackdelar = Stora och klumpiga, vatten och kol. Fördelar = Såååå jävla mycker godare än annat som du kan röka. (pratar inte om hasch, har aldrig testat) Har en väldig intressant historia bakom sig. Är väldigt socialt, det är ovanligt att du sitter själv och röker. Du blir väldigt lugn, avslappnad och trött när du röker. Som att du får en svag nicokick. Hur härligt som helst. Kommer väldigt väldigt mycket rök när röker + att du kan dra hur djupa halsbloss som helst utan att det känns något. Är även roligt när det är mycket rök, för du kan göra ringar och leka på annat sätt. Vad menar du med att röka vanligt? Redigerad 18 januari, 2006 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Inköpandet av tobak är som bekant olagligt för minderåriga men annars är vattenpipa fullt lagligt skulle jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Inköpandet av tobak är som bekant olagligt för minderåriga men annars är vattenpipa fullt lagligt skulle jag tro. Stämmer absolut. Men, i dagens samhälle är det inte svårt att skaffa tobak. Har inte bett en person över 18 år att köpa tobak till mig än. Och jag har rökt 2.25 kg tobak. Och om du beställer från http://www.vattenpipan.com så behöver du inte skriva i personnummer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Te är gott, dricker 2 ggr/dan. Gillar inte rök-te och inte grönt te. Te som man gör med tepåsar är inte heller speciellt gott, det dricker man bara när man är desperat. Te ska drickas utan mjölk och socker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 18 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Aj. Brände mig. Ovanstående talare verkar kunna sitt thé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 (redigerad) Du frågar rätt kille . Farliga = Nikotin 0.5 % i rök, och ingen tjära. SÅ, det är väl inte så farligt, men du får ju rök i lungorna, så det är väl mindre bra. Men jämnför det med cigarreter så är dte mycket mycket mildare. Nackdelar = Stora och klumpiga, vatten och kol. Fördelar = Såååå jävla mycker godare än annat som du kan röka. (pratar inte om hasch, har aldrig testat) Har en väldig intressant historia bakom sig. Är väldigt socialt, det är ovanligt att du sitter själv och röker. Du blir väldigt lugn, avslappnad och trött när du röker. Som att du får en svag nicokick. Hur härligt som helst. Kommer väldigt väldigt mycket rök när röker + att du kan dra hur djupa halsbloss som helst utan att det känns något. Är även roligt när det är mycket rök, för du kan göra ringar och leka på annat sätt. Vad menar du med att röka vanligt? Kan vi inte skapa en egen tråd om detta? Så kan okka och Cyprez hänga här. För övrigt - minttobak smakar skit. Och med 'vanligt' så menar han nog vanliga ciggaretter. Don't worry - det är så mycket skönare med vattenpipa. Du känner dig inte sträv i halsen eller nånting. Redigerad 19 januari, 2006 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Dricker en kopp Earl grey special varje morgon , men det finns inget som slår Söderblandning Har aldrig prövat söderblandning. Förklara hur det smakar och är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Har aldrig prövat söderblandning. Förklara hur det smakar och är? Well, det är ett svart te med lite mer "fruktig" smak, och en svag vaniljsmak. Dyger väldigt bra till fika med någon kaka eller nåt. Lite för fruktigt för frukost te imo, då tar jag heller en earl grey special. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Ni verkar veta vad alla tesorter heter. Jag brukar lukta mig fram till ett te jag vill ha. Ett te som är extra gott är det som innehåller små blomblad, någon som vet vad jag menar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Åhhh, nu sitter jag och dricker mitt älskade gröna Lipton Tcháe .. Var på resturangen idag, och snodde med mig en påse hem. Har även sagt till min mor att köpa grönt te, så jag väntar på att hon ska göra det :] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 (redigerad) Well, det är ett svart te med lite mer "fruktig" smak, och en svag vaniljsmak. Dyger väldigt bra till fika med någon kaka eller nåt. Lite för fruktigt för frukost te imo, då tar jag heller en earl grey special. Aha. Okay. Gillar inte fruktsmakerna men det kan vara värt att pröva endå. ÄDITH: Läs Teets historia på mitt forum, samt några kända te sorter! http://e-zonen.xforum.se/viewtopic.php?t=15 Redigerad 19 januari, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Vad fan är te och resten av te orden?... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 (redigerad) Gjorde en lite dikt om just té. Ska nog knåpa ihop en historia också. Glömer aldrig då jag drack té för första gången. Té lindrar min hals då den spelar fel vals. Té är min räddare i törsten och i nöden. Té'et är min kamrat som dricks med noguat. Té är min kärlek och mitt mätande eftermiddags mål. Té;et kommer alltid vara mig troget, så länge är moget. Té är en verklig upplevelse för dom som söker efter en munfull dryck av guld och lycka. Jag skall alltid älska té;et som jag älskar mitt land och mina kära. Té skall vara en kärt, det har jag inset och lärt. Redigerad 19 januari, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Gjorde en lite dikt om just té. Ska nog knåpa ihop en historia också. Glömer aldrig då jag drack té för första gången. Té lindrar min hals då den spelar fel vals. Té är min räddare i törsten och i nöden. Té'et är min kamrat som dricks med noguat. Té är min kärlek och mitt mätande eftermiddags mål. Té;et kommer alltid vara mig troget, så länge är moget. Té är en verklig upplevelse för dom som söker efter en munfull dryck av guld och lycka. Jag skall alltid älska té;et som jag älskar mitt land och mina kära. Té skall vara en kärt, det har jag inset och lärt. Det där är väl aningen patetiskt. Själv brukar jag svepa lite grönt innan jag kryper till sängs. Mumma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Gjorde en lite dikt om just té. Ska nog knåpa ihop en historia också. Glömer aldrig då jag drack té för första gången. Té lindrar min hals då den spelar fel vals. Té är min räddare i törsten och i nöden. Té'et är min kamrat som dricks med noguat. Té är min kärlek och mitt mätande eftermiddags mål. Té;et kommer alltid vara mig troget, så länge är moget. Té är en verklig upplevelse för dom som söker efter en munfull dryck av guld och lycka. Jag skall alltid älska té;et som jag älskar mitt land och mina kära. Té skall vara en kärt, det har jag inset och lärt. You sicken me. Hear me? YOU - SICKEN - ME! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts