Jump to content

Officiella thé-tråden!

okka
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 229
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Té är inte alltid billigt (beroende på sort) så jag anser det fel. Hade dom varit klyftiga hade dom dykit ner efter lådorna och tagit reda på Tésorten samt att sälja det vilket man tjänar pengar på. Ärligt så tycker jag att Té ska behandlas med respekt och ömhet, Té;et ligger tvåa på listan av mäst kända drycker. 1: Vatten 2: Té. Människor respekterar det inte förän det är borta och då är alla dessa människor (mer än vad man räkna till) inte alls så glada.

Finns även människor som har separata soppåsar för Té:et, och tom. Olika påsar för olika Tésorter. Skulle vara grymt med ''Tékistor''. :)

MEN VAFAN!! Jag blir helt jäääävla galen! Kan du inte bara pränta in i din JÄVLA skalle denna händelse inte kretsar runt girighet eller dumhet! Detta var en akt av protest! Vad har detta med tés populäritet att göra? DE GJORDE DET SOM EN PROTEST! Varför skulle de hoppa ner i vattnet och ta reda på vilken té-sort det var? VA? VARFÖR?

Att du ser på té som nånting erotiskt är ingenting annat än sjukt. Om din morsa skulle bli knivhuggen medans hon drack té skulle du väl först försöka rädda téet.

Förlåt (inte till dig Cyprez) att jag blir lack men VAFAN!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEN VAFAN!! Jag blir helt jäääävla galen! Kan du inte bara pränta in i din JÄVLA skalle denna händelse inte kretsar runt girighet eller dumhet! Detta var en akt av protest! Vad har detta med tés populäritet att göra? DE GJORDE DET SOM EN PROTEST! Varför skulle de hoppa ner i vattnet och ta reda på vilken té-sort det var? VA? VARFÖR?

Att du ser på té som nånting erotiskt är ingenting annat än sjukt. Om din morsa skulle bli knivhuggen medans hon drack té skulle du väl först försöka rädda téet.

Förlåt (inte till dig Cyprez) att jag blir lack men VAFAN!

Det är ju att förnedra té;et. Som att förnedra jultomten inte för att jag tror på den men hoppas du fattar. Ingen blir glad. Att dyka efter té är visande på respekt för det samt att man tjänar pengar på det. Min vänner och min mamma gr före té;et, självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju att förnedra té;et. Som att förnedra jultomten inte för att jag tror på den men hoppas du fattar. Ingen blir glad. Att dyka efter té är visande på respekt för det samt att man tjänar pengar på det. Min vänner och min mamma gr före té;et, självklart.

Jag kommer börja gråta i frustration snart! 'Respektera' téet? VA? VAD I HELV...? De 'förnedrade' inte téet på något sätt. För tredje gången: DE GJORDE DET I PROTEST MOT DE HÖGA-FUCKING-SKATTERNA!

Puh.. snälla The Dude eller Maholo, HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer börja gråta i frustration snart! 'Respektera' téet? VA? VAD I HELV...? De 'förnedrade' inte téet på något sätt. För tredje gången: DE GJORDE DET I PROTEST MOT DE HÖGA-FUCKING-SKATTERNA!

Ja, respektera Té;et. De slängde ner flera hundra lådor med té rakt ner I vattnet!

Jag kanske överdrev I tidigare post, nåja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, respektera Té;et. De slängde ner flera hundra lådor med té rakt ner I vattnet!

Jag kanske överdrev I tidigare post, nåja.

EDIT: Så här blir det visst då det tar en minut att posta. Crazy. ^_^

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Förstår vad du menar.

Cyprez: Respektera té? Du får det å låta som om té är en kung eller nått.

Folk gillar pengar, men inte dyker man väl ner i ett hav om någon slänger ner 1 krona?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk gillar pengar, men inte dyker man väl ner i ett hav om någon slänger ner 1 krona?

Men det är ju inte det som Boston-teaparty handlar om. Ingen vettig människa bryr sig om själva te-lassen som åkte i vattnet, men detta har P-C redan rett ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Té;et var inte bärt ''några'' kronor precis, eller pund. För mig är té något speciellt bara. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Farsan min som gjorde ärendet åt sin lata son (ironi) skulle frågade efter téet men det fanns inte. Vill så gärna smaka det. Jaja, får väl gå dit och skrika upprörande med gråt I halsen.

En tebutik som inte har med Lapsang Souchong i sortimentet? Det var verkligen något nytt. ^_^

Är du säker på att det inte bara var slut eller nåt?

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...