okka Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Jag kände mig för att vara allmänt bajsnödig krystad och skapa en tråd som med säkerhet inte kommer vara längre än några dagar. Fast vem vet; även de onödigaste har en tendens att stanna lite längre än väntat (såvitt jag vet håller vissa hårdrockband på fortfarande). Temat är thé! Denna dryck vi alla (förhoppningsvis) håller så kärt! Diskutera kring olika sorter; vilken är just din favorit? Har du någon rekomendation för dagen? Kanske ett önskemål efter en viss typ av thé? Din mun kanske suktar efter ett rökigt thé, och efter att ha ställt en simpel fråga i denna makalöst intressanta thétråd kommer du sitta hemma med din mastodontkopp och dricka Tajpej och skåla med skärmen av lycka dagen därpå! Denna tråd är även öppen för andra diskussionsämnen som rör thé. Du kanske har en traumatisk berättelse? Du kanske är sugen på att skriva en kärleksförklaring (eller bara vill lätta hjärtat om dina thévanor)? Eller möjligtvis dra paraleller mellan diverse smaker? Förhoppningsvis kommer vi in i djupa nattliga samtal om olika örters densitet, smak, doft etc... ...fast som sagt; nöjet kommer nog aldrig att bli ett nöje, utan bara hålla sig med att vara ett "nöje". Varar tråden ens denna eftermiddag? Dum fråga. Det vet jag säkert. För jag avslutar ALLTID dagen med en thékanna (bajsnödigt krystat tonfall a la sportreporter). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Te? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Min beräkning av trådens livslängd: Max 1 dygn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Min mun suktar efter coca-cola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 (redigerad) Blev sugen på något rökigt te nu, blir till att intensivdricka de närmaste dagarna, annars försvinner aldrig de gamla teerna. Fick något gott te av min bror också då han kom hem från Sydafrika för en månad sen ungefär (pås-te), "African Dawn". Det godaste pås-teet jag någonsin druckit. Annars dricker jag bara lös-te. Redigerad 18 januari, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Vad är rökigt te? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 .okka din Cyprez-ripoff! Missade du att han gjorde ca 4 trådar om just detta för typ en månad sen? Jag tycker det känns som ämnet té är extremt slutdiskuterat. Men om du nu insisterar så har jag själv inga direkta té-favoriter, det enda jag i princip dricker är Earl Grey helt-jävla-vanlgt-té, men visst det går ner med lite mjölk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Jag dricker te varje dag. Bästa är Liptons Golden Tea, lite dyrare kanske men det är värt det. Mycket godare och riktiga påsar som inte faller ihop när man tar upp dom. Kan rekommenderas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Nej tack för té. Kaffe däremot drcker jag nästan varje dag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 18 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 .okka din Cyprez-ripoff! Missade du att han gjorde ca 4 trådar om just detta för typ en månad sen? Jag tycker det känns som ämnet té är extremt slutdiskuterat. Men om du nu insisterar så har jag själv inga direkta té-favoriter, det enda jag i princip dricker är Earl Grey helt-jävla-vanlgt-té, men visst det går ner med lite mjölk. Sorry, visste jag inte : ( Oh well, bugger off. Denna är mer officiell. Och vackrare. ________ Köpte lite théer i fredags. Det blev ett rökigt, ett jordgubbigt, ett äppligt och klassikern: Earl Grey Cream. Väldigt gott! Tajpej (det rökiga) är det rökigaste av de rökiga. Luktar lägereld. Rekomenderar det, Curunir. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 (redigerad) Tajpej (det rökiga) är det rökigaste av de rökiga. Luktar lägereld. Rekomenderar det, Curunir. Vilken tebutik finns det på då? Tea & Coffee Store eller Theshoppen (du vet, tebutiken i Smedjan)? Eller någon annan tebutik som jag inte känner till? Redigerad 18 januari, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Liptons pyramid med Mango/persika godare påste har jag nog aldrig druckit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Te är gott på morgonen, efterskolan och vid TV:n/datorn, med lite socker i.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Te är gott typ en gång i veckan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 18 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Vilken tebutik finns det på då? Tea & Coffee Store eller Theshoppen (du vet, tebutiken i Smedjan)? Eller någon annan tebutik som jag inte känner till? Theshoppen! Allas våran favorit! Be om en okka-plock, så... ...nä, nu spårade jag. Gör inte det. SÅ thé-ig är jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Theshoppen! Allas våran favorit! Be om en okka-plock, så... ...nä, nu spårade jag. Gör inte det. SÅ thé-ig är jag inte. Har du en egen blandning på Theshoppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Yaay, hooray för Cyprez egna tråd. 'Té är asgott - alla som inte gillar té kan DRA ÅT HELVITTE!!!!!' Té? Nej tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Jag gillar inte te. Te smakar bajs. Bajs är inte gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Jag dricker antingen Te eller Kaffe på morgonen, jag häller i det i en sån där "travelcup" och springer till bussen. Just nu gillar jag västerbottensblandning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 (redigerad) Dricker te varje dag! minst 1 gång. Helgerna är det 3 gånger om dagen. Dricker Irish Tea, mycket gott men lite blaskigt. Nån som har något annat förslag? Bra om vi har en officiel te tråd! Har nån något förslag på något krämigt te? Edit: Tråden borde klistras!! http://www.tasteline.com/default.ns?strIte...tDocumentID=753 Redigerad 18 januari, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts