Jump to content

Slutfestat

sebbe68
 Share

Recommended Posts

Knappast bara miljöpartiet som kom på iden, sossarna och SL har typ tänkt på väggtullar i flera år, annars hade det aldrig införts, om typ SL hade "strejkat" eller nåt

Såg i Metro nån dag, Akalla, kista å runtom, som östermalm :) . e mest våldutsatt av alla t-bane stationer, eller?

Det e kanske sant inne i city å runt om men inte om man kommer ut typ i förorterna, att en biljet ute i typ Danderyd kostar 65kr gör inte SL för att nått ska fungera utan för att käna pengar, dessutom e terminskort svindyra, har funderat om det e på grund av den exclusiva plasten?

Läste du ens vad jag skrev?

SL förlorar på trängselskatte försöket, tror du det är gratis att köpa in 170 nya bussar och införa 10+ ny linjer? nej.

Sen vilka politiker / partier som kom på idén hör inte hit, sl har varit emot den sen dom kom på vad det innebar i investeringar.

Anledningen att terminskortet (och alla andra kort också) är så "dyrt" är för att trafiken ska fungera. det är faktiskt otroligt dyrt att driva ett trafibolag, utan billjett-intäckerna skulle det knappt gå några tåg alls och bussarna skulle inte ha fått service på väldigt länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Populära dagar

Läste du ens vad jag skrev?

SL förlorar på trängselskatte försöket, tror du det är gratis att köpa in 170 nya bussar och införa 10+ ny linjer? nej.

Sen vilka politiker / partier som kom på idén hör inte hit, sl har varit emot den sen dom kom på vad det innebar i investeringar.

Anledningen att terminskortet (och alla andra kort också) är så "dyrt" är för att trafiken ska fungera. det är faktiskt otroligt dyrt att driva ett trafibolag, utan billjett-intäckerna skulle det knappt gå några tåg alls och bussarna skulle inte ha fått service på väldigt länge.

Hälften av linjerna e totalt onödiga, var i Täby för nån vecka sen, fanns typ 14 olika linjer att välja mellan, totalt onödigt, å jag fattar nog vad 170 nya bussar kostar, SL lägger ändå ner för mycket pengar på helt onödiga saker som vi "privat" personer sen måste betala kostnaderna (kort, förseningar, biljetter)

Jo för om moderaterna "ägde" sverige så skulle tullarna aldrig ha funnits, eftersom dom är emot det, så vilka partier som e inblandade har STOR betydelse

Det är fortfarande inget hållbart argument, speciallet inte eftersom bussarna e försenade 4/5 av gångerna, dom flesta bussar e halvsunkiga och vissa låter förjävligt så service e nog inget dom lägger ner mycket stålar på.

Du har säkert hört reklamen på radio, att lägga ner 3,8 miljarder (rätt siffra :)) på ett försök är helt fuckked up, och Sl kommer nog att håva in det mesta av deras "förluster".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näe sorry du kanske önskade det...............................................tillskillnad från dig behöver jag jobba för att känna ihop pengar, du får vel månadspengen nerkörd i halsen.

Säkert. Nej, jag önskar att idioter som du ska dö en så långsam död som möjligt så snart som möjligt, för du är helt enkelt en fördomsfull idiot som har säkert minst lika korkade föräldrar som inte kan uppfostra ett barn. Dessutom så tvivlar jag på att du jobbar. Du är inte ens myndig, och du stavar "tjänar" "känna", och du kan inte stava till "väl", och inte heller till studiebidraget, eller månadsbidraget.

Så håll käft din lilla mytoman som är ett rikt litet skitbarn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säkert. Nej, jag önskar att idioter som du ska dö en så långsam död som möjligt så snart som möjligt, för du är helt enkelt en fördomsfull idiot som har säkert minst lika korkade föräldrar som inte kan uppfostra ett barn. Dessutom så tvivlar jag på att du jobbar. Du är inte ens myndig, och du stavar "tjänar" "känna", och du kan inte stava till "väl", och inte heller till studiebidraget, eller månadsbidraget.

Så håll käft din lilla mytoman som är ett rikt litet skitbarn.

WOZAH!

Damn straight.

Sen kommer väl den vanliga ursäkten 'JAG ÄR FACKTIKST DYSLEKTIKER DU SKA HÅLLA KÄFTTEN!!!!!!!' eller 'BARA FÖR ATT JAG INTE ÄR PERFEKT SOM DU VERKAR VARA!!!' eller den ännu bättre 'JAG HAR ETT DÅLIGT TANGENTBORD!!!'

sebbe68: du klämmer ur dig en massa skit. Stäng käften - det drar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WOZAH!

Damn straight.

Sen kommer väl den vanliga ursäkten 'JAG ÄR FACKTIKST DYSLEKTIKER DU SKA HÅLLA KÄFTTEN!!!!!!!' eller 'BARA FÖR ATT JAG INTE ÄR PERFEKT SOM DU VERKAR VARA!!!' eller den ännu bättre 'JAG HAR ETT DÅLIGT TANGENTBORD!!!'

sebbe68: du klämmer ur dig en massa skit. Stäng käften - det drar.

Näe, tyvärr har inget dåligt argument för stavfel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SL har tröttnat

Men nu stoppas traditionen som funnits sedan 1950-talet.

Trafikkaos och oväsen från lastbilsflaken varje dag under studentperioden har fått SL och polisen att tröttna.

– Buss­trafiken blir för påverkad. Och skadegörelsen kring fontänen är stor varje år, säger Mats Freij, informationschef på Trafikkontoret.

Ska man inte fira studenten bara för att det petar obildade busschaufförer i ögonen?

TVI!

Själva meningen är att alla ska se vem som tagit studenten. Ska man åka ut på vyschan där bara kor kan se dig, eller till förorterna där man anses nolla om man pluggar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska man inte fira studenten bara för att det petar obildade busschaufförer i ögonen?

TVI!

Själva meningen är att alla ska se vem som tagit studenten. Ska man åka ut på vyschan där bara kor kan se dig, eller till förorterna där man anses nolla om man pluggar?

Fördomar.. Isch..

Låt mig gissa. Du och Sebbe är buttbuddies?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hälften av linjerna e totalt onödiga, var i Täby för nån vecka sen, fanns typ 14 olika linjer att välja mellan, totalt onödigt, å jag fattar nog vad 170 nya bussar kostar, SL lägger ändå ner för mycket pengar på helt onödiga saker som vi "privat" personer sen måste betala kostnaderna (kort, förseningar, biljetter)

Jo för om moderaterna "ägde" sverige så skulle tullarna aldrig ha funnits, eftersom dom är emot det, så vilka partier som e inblandade har STOR betydelse

Det är fortfarande inget hållbart argument, speciallet inte eftersom bussarna e försenade 4/5 av gångerna, dom flesta bussar e halvsunkiga och vissa låter förjävligt så service e nog inget dom lägger ner mycket stålar på.

Du har säkert hört reklamen på radio, att lägga ner 3,8 miljarder (rätt siffra ^_^) på ett försök är helt fuckked up, och Sl kommer nog att håva in det mesta av deras "förluster".

"Hälften av linjerna e totalt onödiga, var i Täby för nån vecka sen, fanns typ 14 olika linjer att välja mellan, totalt onödigt, å jag fattar nog vad 170 nya bussar kostar, SL lägger ändå ner för mycket pengar på helt onödiga saker som vi "privat" personer sen måste betala kostnaderna (kort, förseningar, biljetter)"

Ehh? om du bodde längs nån av dom linjerna ute i täby sulle du nog inte tycka det.

Visst 270 nya tunnelbanetåg och 55 pendeltåg för en otrolig mängd pengar är lite dumt när man redan har så det räcker av båda sorterna är lite dumt.

"Jo för om moderaterna "ägde" sverige så skulle tullarna aldrig ha funnits, eftersom dom är emot det, så vilka partier som e inblandade har STOR betydelse"

Javisst, jag vet mycket väl att moderaterna är emot trängselskatten, men som jag sa det hör inte hit.

"Det är fortfarande inget hållbart argument, speciallet inte eftersom bussarna e försenade 4/5 av gångerna, dom flesta bussar e halvsunkiga och vissa låter förjävligt så service e nog inget dom lägger ner mycket stålar på."

Dom har inte råd att lägga mer på service, vad är bäst, låga biljettpriser och dålig service eller höga biljettpriser och bra service?

tänk själv, 600 spänn och du kan åka hur du vill inom hela tockholm i 3 månader,

"Du har säkert hört reklamen på radio, att lägga ner 3,8 miljarder (rätt siffra :P) på ett försök är helt fuckked up, och Sl kommer nog att håva in det mesta av deras "förluster"

vad är det i "SL förlorar på trängselskatten" du inte förstår?

Jag tror att du tror att det är gratis att driva ett kollektivtrafik företag och att man tjänar stora pengar på det, så är det verkligen inte... SL gör så att ägaren (landstinget) förlorar 10-tals miljoner per år för att du ska komma till skolan/jobbet/kusinerna/vad som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet något om Danderyd... (förort utanför Sthlm)... jag har hört att inte vi kommer att behöva denna regel redan nu, men det året jag tar studenten (om allt går rätt dårå), år 2009... någon som vet om det kommer vara förbjudet att ha det även här då?!

Tror det ska vara lungt. Inte lika trafik här du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Täby har roslagsbanan och 14 busslinjer, tycker inte du det låter lite överdrivet? vore bättre att bygga ut t-banan det skulle vara mer ekonomiskt, inga köer, inga jäkla löv på spåren, skulle funka bättre än en massa nya buss-linjer, som nån knappt åker me, eftersom som pendel eller t-banan e smidigare.

dålig service e det ju redan så tar nog dålig service å låga biljettpriser ^_^

terminskort med plus pålägg kostar väl över 1000 spänn?

Jo ja fattar att dom förlorar pengar, men det e lite för sent att börja dra sig ur nu, det skulle Sl ha tänkt på för typ 2-3 år sedan? i alla fall för ett år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor