Jump to content

Slutfestat

sebbe68
 Share

Recommended Posts

And here we go again "Folk med pengar är inget värda - men dem utan är". Jag tycker inte tvärtom. Men "överklassen" råkar ju bara stå fär sisådär 30% av skattepengarna (ungefär lika mycket som betalas ut i bidrag till de "fattiga" varje år).

Jaja, nog med OT.

Dåligt beslut. Det är ju som att ställa inte jul bara för att det blir för stor rush till affärerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Populära dagar

And here we go again "Folk med pengar är inget värda - men dem utan är". Jag tycker inte tvärtom. Men "överklassen" råkar ju bara stå fär sisådär 30% av skattepengarna (ungefär lika mycket som betalas ut i bidrag till de "fattiga" varje år).

Jaja, nog med OT.

Dåligt beslut. Det är ju som att ställa inte jul bara för att det blir för stor rush till affärerna.

Jag har inget emot folk med pengar, däremot folk med pengar som anser att alla med "lite" pengar är fattiga och värdelösa.

Att han sen dessutom ansåg att kollektivtrafiken endast var till för dom fattiga är ju bara allmänt puckat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja, nog med OT.

E du också trög eller?

Har ja sakt att ja e nån jävla miljonär eller att "fattiga" som DU utrycker det inte e värda, så fan heller att ja sakt det nån gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja, nog med OT.

MM så tacka östermalmarna för ditt studiebidrag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inget emot folk med pengar, däremot folk med pengar som anser att alla med "lite" pengar är fattiga och värdelösa.

Att han sen dessutom ansåg att kollektivtrafiken endast var till för dom fattiga är ju bara allmänt puckat.

Mmmm sen när räknas inte t-bana som kollektiv trafik?

Du kan ju inte ett skitt det märks, enda anledningen till att ja inte gillar SL är för att dom e ego å bara tänker på hur mycket dom ska kunna tjänan på varje enskild människa.

vägtullar, SLs ide. för att fler ska åka buss, dom höjer priset, att åka från typ Akalla till stan me buss kostar över 200kr, det e sjukt å det e jävligt få (mig includerad) som har råd med det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näe sorry du kanske önskade det...............................................tillskillnad från dig behöver jag jobba för att känna ihop pengar, du får vel månadspengen nerkörd i halsen.

Kanske många som velat säga det här men... Håll käften otrevliga person och stick till någon annat forum.. Plus att jag hoppas att du får någon varning..

Bye baey!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs skånetråden, skrev att skåne va "fint" och bäste delen av sverige.

Sen skriver typ alla hur fan man kan tycka om sverige och att ja måste va dum i huvet som gillar skåne, ja hade inte varit otrvlig måt nån innan dess.

Men då har ni ju bara olika åsikter. Ingen anledning att hoppa på folk, oavsett om dem tycker Skåne är fint eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmmm sen när räknas inte t-bana som kollektiv trafik?

Du kan ju inte ett skitt det märks, enda anledningen till att ja inte gillar SL är för att dom e ego å bara tänker på hur mycket dom ska kunna tjänan på varje enskild människa.

vägtullar, SLs ide. för att fler ska åka buss, dom höjer priset, att åka från typ Akalla till stan me buss kostar över 200kr, det e sjukt å det e jävligt få (mig includerad) som har råd med det

Utan att skryta eller verka dryg tror jag nog jag kan fler än det flesta här inom ämnet kollektivtrafik... om nån annan anser nått annat är det fritt fram o säga till.

1) Vägtullar/trängselskatt var verkligen inte SL's idé, det var några idioter i miljöpartiet tillsammans med några andra som ville tjäna in mer pengar till staten.

Sen att sl faktiskt förlorade på idén var ju inte deras eget fel.

2) Om du är i akalla, varför då ta nån konstig buss och inte åka med tuben? en remsa går på 110 spänn och räcker akalla - city - akalla 3-4 ggr minst.

3)Sls mål är inte att gå med vinst eller tjäna pengar, Sls mål är att kollektivtrafiken i stockholm ska fungera. Sen att dom köper 270 undermåliga tunnelbanevagnar för ett antal miljoner styck så att biljett prist gick upp i "onödan" är ju bara tragiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs skånetråden, skrev att skåne va "fint" och bäste delen av sverige.

Sen skriver typ alla hur fan man kan tycka om sverige och att ja måste va dum i huvet som gillar skåne, ja hade inte varit otrvlig måt nån innan dess.

Jag tycker dock tråden gick rätt bra, TILLS du kom med din fråga "Är du trög saab?". Det var ingen som sa att du var dum i huvet för att du tyckte om skåne.

Dom diskuterade TT och andra byggnader.

Å sen för att quota ett av dina geni-inlägg som denna

Hahahahahahahah FY FAN va rätt sakt Tiger, skåne äger lätt sönder resten av sverige, ni i Skåne e jävligt trevliga (tillskilland från resten av sverige som vi kan se här)

spyr på stockhomare (trots att jag e det själv), dom flesta här e dryga, psykopater eller perversa idioter. Flyttar nog härifrån snart, mmmmmmmmm SKÖNT, man slipper alla snyltande norrläningar också.

Skåne ligger långt fram i utveckligen (TT e ett ex) till skilland från typ Kungsbacka (föresten var fan ligger de, har aldrig hört namnet förut, måste vara en jävla håla).

Så ärligt talat så har dom en oerhört bra anledning för att hoppa på dig med allt dom har.

Det är du som startar det, inse.

Om du inte kan hålla din ilska i styr och kontrollera den så var inte på ett forum.

Om folk säger emot dig i en tråd och du blir sur, är det rätt att det ska gå utöver alla andra i resten av trådarna då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att skryta eller verka dryg tror jag nog jag kan fler än det flesta här inom ämnet kollektivtrafik... om nån annan anser nått annat är det fritt fram o säga till.

1) Vägtullar/trängselskatt var verkligen inte SL's idé, det var några idioter i miljöpartiet tillsammans med några andra som ville tjäna in mer pengar till staten.

Sen att sl faktiskt förlorade på idén var ju inte deras eget fel.

2) Om du är i akalla, varför då ta nån konstig buss och inte åka med tuben? en remsa går på 110 spänn och räcker akalla - city - akalla 3-4 ggr minst.

3)Sls mål är inte att gå med vinst eller tjäna pengar, Sls mål är att kollektivtrafiken i stockholm ska fungera. Sen att dom köper 270 undermåliga tunnelbanevagnar för ett antal miljoner styck så att biljett prist gick upp i "onödan" är ju bara tragiskt.

Knappast bara miljöpartiet som kom på iden, sossarna och SL har typ tänkt på väggtullar i flera år, annars hade det aldrig införts, om typ SL hade "strejkat" eller nåt

Såg i Metro nån dag, Akalla, kista å runtom, som östermalm :) . e mest våldutsatt av alla t-bane stationer, eller?

Det e kanske sant inne i city å runt om men inte om man kommer ut typ i förorterna, att en biljet ute i typ Danderyd kostar 65kr gör inte SL för att nått ska fungera utan för att käna pengar, dessutom e terminskort svindyra, har funderat om det e på grund av den exclusiva plasten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor