Jump to content

Hur vill du att försvaret ska se ut?

Jacker
 Share

...  

59 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

När ditt krig kommer så hoppas jag att världen är så civiliserad att vi kan lösa det utan våld. Men om nu fienden insisterar på att anfalla oss ska vi inte skicka ut svenska soldater att dö i strid (eller döda fiendens soldeter för den delen) Jag skulle aldrig kunna tänka mig att döda en ryss även om dom anfaller oss, det är inte deras krig utan makthavarnas. En form av armé man i så fall skulle kunna ha är ett gäng extremt tränade commandosoldater, som får smyga in till Kreml och döda Putin själv istället för hans folk.

Men med krissituation menar han väl orkaner och jordbävningar osv, då vi behöver organiserat räddningsarbete. Eller när förorten gör uppror behöver vi något att slå ner pöbeln med!

Du har en poäng där, tänk om alla tänkte som dig.

När jag säger "alla" menar jag inte ledarna som du pratar om utan krigarna som gör skitjobbet menar jag då.

Då när alla har mannar har placerats ut så skulle alla bojkotta kriget och inte skjuta på varrandra, och sedan skulle ledarna som krigar utan att delta fan i mig få göra upp själva.

På vilket sätt dom vill, pistolduell med 10 steg åt varsitt håll och först dragande vinner eller hur fan dem vill, bara ingen annan blir inblandad i det på ett sådär onödigt sett som krig.

Som sagt, du har en poäng där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Så du tänker låta allt Sverige står för dö?

Som sagt, ett stort försvar, och låt alla dugliga få militär träning, så får man ett mindre kriminellt land.

Vad står Sverige för då? Inte många ungdomar vet det, det verkar bara som om du har tolkat Reinfeldt på ditt eget lilla vis och fått för dig att snart kommer WWIII. Visst, det kanskekommer. Men jag tror inte vi kommer panga varandra då, utan mer civiliserat utan våld. Och om du nödvändigtvis måste slåss för ditt land så kan du barikera dig på ditt rum och anfalla katten med en Jolt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vafan, darkjak. Skulle du DÖDA, MÖRDA, SLAKTA eller FÖRGÖRA en annan människa för ditt land? För en bit mark så är du villig att släcka en människas liv och lämna hans familj med sorg. 'Vi minns Nikolaj, som alltid jobbade hårt och länge i fabrikerna för att tjäna ihop till brödfödan. Stackars Nikolaj, som alltid var så mjuk och omtänksam. Varför var vår president tvungen att dra ut i krig? Varför var stackars Nikolaj tvungen att slåss för en bit land som inte ens tillhörde honom.'

Det är soldaterna du dödar i krig - inte makthavaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När ditt krig kommer så hoppas jag att världen är så civiliserad att vi kan lösa det utan våld. Men om nu fienden insisterar på att anfalla oss ska vi inte skicka ut svenska soldater att dö i strid (eller döda fiendens soldeter för den delen) Jag skulle aldrig kunna tänka mig att döda en ryss även om dom anfaller oss, det är inte deras krig utan makthavarnas. En form av armé man i så fall skulle kunna ha är ett gäng extremt tränade commandosoldater, som får smyga in till Kreml och döda Putin själv istället för hans folk.

Men med krissituation menar han väl orkaner och jordbävningar osv, då vi behöver organiserat räddningsarbete. Eller när förorten gör uppror behöver vi något att slå ner pöbeln med!

England försvarade sig mot Tyskland och segrade. Krig är hemskt, det håller jag med om. Därför är det viktigt att ge militären andra funktioner än krigsförning. Och att ha goda relationer med omvärlden, förstås. Men vänskap kan lätt förstöras av vissa saker. Nästa stora krig kommer att bero på olja. Och Sverige kommer ligga mitt i krigszonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag säger "alla" menar jag inte ledarna som du pratar om utan krigarna som gör skitjobbet menar jag då.

Då när alla har mannar har placerats ut så skulle alla bojkotta kriget och inte skjuta på varrandra, och sedan skulle ledarna som krigar utan att delta fan i mig få göra upp själva.

På vilket sätt dom vill, pistolduell med 10 steg åt varsitt håll och först dragande vinner eller hur fan dem vill, bara ingen annan blir inblandad i det på ett sådär onödigt sett som krig.

Det är just därför man VAPENVÄGRAR!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nog vara rätt najs, skulle gärna se Saddam vs Bush i wrestling :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ett litet somkan sättas in vid krissituationer.

Håller med om allt The Dude säger, tråkig jag vet, men så är det :rolleyes:

Trevligt att en lättpåverkad 14-åring kan ha en bra förebild ju :D

Har alltid tänkt att jag ska minsann göra lumpen och så, men sen jag blev medlem här har jag ändrat mig, ingen lumpen för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm så skulle det fan vara! Vill dom ha krig kan dom få göra det själva.

Sumobrottning Bush vs. Saddam ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Röstade på: Ett försvar kapabelt att försvara landet vid en krigsituation

Varför? Ja därför att jag anser att vi måste inte vara den stat i världen som visar att vi är emot krig genom att dra ner på styrkorna. Om man säger såhär så kommer ju det ju alltid finnas länder som vill ha krig och hittar på dumma orsaker att kriga om. Iran nu börjar till exempel ta fram kärnvapen enligt USA mm och detta är ju något som det kommer bli krig om senare. Jag anser att om andra länder avrustar sina styrkor så kan vi i Sverige göra det, men vi ska inte vara det land som gör det först.

Tänkte på en annan sak och det är ju att vi bara ska ha 5000 man som jobbar aktivt med detta, efter första världskriget fick Tyskland endast ha 100 000 soldater, det är mer än vad vi kommer ha och ändå lever inte vi under samma förutsättningar. Visst idag är vapnen och sådant mycket modernare och människan är väl lite smartare idag än vad den var under början av 1900 talet och mitten av 1900 talet men ändå. Vi måste ju kunna försvara oss. Det räcker att en grupp på 10 000 norrmän får för sig att nu ska vi ta Sverige och så kommer de hit fullt utrustade och bara tar över scenen. Nä hoppas Sveriges regering förstår att vi inte kan ha en armé på 5000 man, även om de har den bästa utrustning somm finns och bästa träningen som går att få tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varenda svensk, sjuk, ung, gammal eller vad fan som helst SKA gå med i armén så vi kan anfalla Ryssland innan de anfaller oss! De är ute efter våran skog and what not. Anfall är bästa försvar, blod är bästa drickan osv!

DÖD ÅT RÖDINGAR! Leve Bush och blåingar!

Om vi skulle anfalla ett annat land så skulle även jag vapenvägra. Men om ett annat land anfaller oss ska vi inte acceptera det.

Jag har aldrig sagt att just Ryssland ska anfalla oss. Det behöver inte ens vara krig, det kan vara kränkning av svenskt terretorium. Jag har aldrig heller sagt att bomberna kommer falla imorgon. Men när dem gör det måste vi försvara våra rättigheter. Diplomati sätts i första hand, givetvis. Men vad gör vi om det inte hjälper? Det blir inte mycket bättre av att alla vapenvägrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor