StellHell Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Just brygga öl var iaf i min skola ett IG. Projektarbetet går ut på att du ska, i den mån du kan göra något praktiskt i den linje som du går på gymnasiet. Att brygga öl så är det i snabba slänga bara att slänga in ingridienserna och låta det jäsa. Jag vill se dig skriva en rapport på detta. Dag 1: Fixar blandningen. Dag 2: jäsning. ... Dag 50: Jäsning. Dag 51: Upptappning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Undersökte datorvanor hos 2a - 3e- klassare med hjälp av enkät. Var passande som projektarbete, vi fick VG. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Att brygga öl så är det i snabba slänga bara att slänga in ingridienserna och låta det jäsa. Jag vill se dig skriva en rapport på detta. Dag 1: Fixar blandningen. Dag 2: jäsning. ... Dag 50: Jäsning. Dag 51: Upptappning. Noob. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Noob. 'Nuff said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Först hade var jag med i en mindre grupp där vi sulle göra en film om hur ett företags nätverk kan vara uppbyggt samt hur det kan se ut att arbeta där. Men sedan gick vi skilda vägar, dom ska göra en dokumentär om skolan som sneppet liknar en djur film. Fast om vår skola. Jag ska sätta upp och underhålla en enkelt multi-sever som ska ha: * Stream (video och musik) * Enkel Http sida (varav man ska kunna nå alla från http:) * Enkel FTP Ser lite mörk ut just för sekunden, använder Windows server 2008 som än är lite ostabil och har lite andra komponent problem. Men med alla nya funktioner och lite påläsning så hoppas jag på framgång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Jag och några kompisar använder vårat UF-företag som projektarbete. Vi designar t-shirts och ska börja sälja dom snart. Kanske lite random, men våra tröjor är lite speciella. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Schackspel där man spelar mot datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Schackspel där man spelar mot datorn. Oh - I vilket program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Oh - I vilket program? Flash CS4. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Flash CS4. Nice, hoppas resultatet blir bra! Har du någon preview, om du nu börjat? Och får ni CS4-paketet av skolan, eller har du skaffat det på eget bevåg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Försök till att bygga skolan i den virtuella världen Second Life. Det blev långt ifrån så bra som vi hade tänkt oss, men vi fick MVG ändå då våran handledare såg det som en bra grund för nästa årskurs att bygga vidare på (vilket var tanken från början). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Flera som har sagt "vi" gällande betygssättningen, har ni fått ett gemensamt betyg för projektarbetet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Flera som har sagt "vi" gällande betygssättningen, har ni fått ett gemensamt betyg för projektarbetet? Vi fick inte gemensamt betyg, men alla fick samma betyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Flera som har sagt "vi" gällande betygssättningen, har ni fått ett gemensamt betyg för projektarbetet? När jag gjorde projektarbete så lyckades jag kamma hem ett mvg men den jag gjorde det med fick vg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Jag och några kompisar använder vårat UF-företag som projektarbete. Vi designar t-shirts och ska börja sälja dom snart. Kanske lite random, men våra tröjor är lite speciella. Kan man möjligtvis få se ett exempel? ..eller en förklaring på vad som gör era tröjor speciella? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Mitt projektarbete ska handla om onödig design och ska funka som ett slags politisk manifest mot konsumtionshetsen. Ska sammanställa ett gäng totalt onödiga prylar och även designa en egen totalt oanvändbar produkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Oh, hur gick det? Det gick bra. Klarade månaden ut utan att få i mig köttprodukter. En gång råkade jag dricka en klunk mjölk från min kompis glas. Min blogg tror jag ligger uppe fortfarande där jag skrev ner under månaden.. Tror det är: http://kaninmat.blogg.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 När jag gjorde projektarbete så lyckades jag kamma hem ett mvg men den jag gjorde det med fick vg. Skulle gissa på att din kamrat skrev sämre loggbok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Vi ska göra ett brädspel i skolan. Vårat ska ha Zombie alá "24 days later"-tema. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Går i 2:an och har än så länge inte gjort något projektarbete, gör man det i 3:an? Får projektet handla om vad som helst? läste att vissa gör egna skivor, låter intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts