Jump to content

Fullmåne

Cyper
 Share

Brukar du få svårt att sova vid fullmåne?  

81 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Har var över hos grannkärringen på kaffe nu, hun berättade lite mer om vampyrer dom lever typ i Sydamerika så det e lungt.

Sen visade hon mig ett par döda gråsparvar som hon hade i kylen, skulle tydligen mata katten med dom, nu kommer ja ha mardrömmar å inte kunna sova, fullmåne ikväll eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, tror inte det iaf. Eller kanske, har inte tänkt på det iaf.

Fråga:

Jag undrar varför man alltid, utan undantag, har svårt att somna på kvällarna dagarna kring fullmåne? Min teori är att månen påverkar vattnet i vår kropp precis som haven.

Svar:

Det är en mycket vanlig uppfattning att månens cykler påverkar oss människor på detta sätt. Det finns dock inget vetenskapligt stöd för att månens dragningskraft skulle kunna påverka oss. Den mest troliga orsaken till sömnbesvär i samband med fullmåne är att själva månljuset är störande. Ljuset kan göra att det blir svårare att somna, och om vi vaknar tillfälligt under natten kan ljuset göra att det blir svårare att somna om. En bra rullgardin borde därför råda bot på denna sömnstörning.

:shifty:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har var över hos grannkärringen på kaffe nu, hun berättade lite mer om vampyrer dom lever typ i Sydamerika så det e lungt.

Sen visade hon mig ett par döda gråsparvar som hon hade i kylen, skulle tydligen mata katten med dom, nu kommer ja ha mardrömmar å inte kunna sova, fullmåne ikväll eller?

Hur får man mardrmmar om man inte sover?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor