Alle090 Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 (redigerad) Hej på er alla, Jag undrar vilken 3D program jag ska skaffa? Jag håller på med Script modding och sånt och kände för att skapa egna fordon eller banor... :"> Jag har prövat Z modeler 2 och tycker den är väldigt knepig...:"> Och jag hört talas om 3D Max och undrar om det kanske är enklare?? Så min fråga är då, Vilket program ska jag skaffa? Redigerad 16 januari, 2006 av ALER700 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Personligen tycker jag Zmodeler är lättare, men det är nog för jag använt 3d max typ tre gånger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Det är ju en smaksak, vad man vill ha. Antingen eller liksom, Zmod eller 3Ds eller båda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Jag gjorde såhär: först sketchup, sen xmod och nu maya =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 (redigerad) Jag körde Zmodeler 1 & 2 och sedan gick jag över till Maya Redigerad 16 januari, 2006 av Copstar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Vet inte om det är ett altwernativ men Sketchup e enkelt att lära sig. Har dock bara Zmodeller att jämföra med (vilket jag såg ut som ett frågetecken när jag provade ^^) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Skulle lätt tatt 3ds av dom 2 du kan göra mer i det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
syyyg Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 (redigerad) Om du inte vet hur modeller i sketchup ser ut kan du ju kolla på mina . Dom e ju väldigt fina tycker jag själv. Redigerad 16 januari, 2006 av syyyg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Om du inte vet hur modeller i sketchup ser ut kan du ju kolla på mina . Dom e ju väldigt fina tycker jag själv. Eller så kan du kolla på grims eller oscarw_89s modeller @trådskaparen: testa maya =) www.alias.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 17 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 (redigerad) Maya?? Är det och så ett 3D program?? + Hur fixar jag en sketchup? med ett program eller bara ritar??:"> Sir.Per Posted on Jan 16 2006, 15:30 Jag gjorde såhär: först sketchup, sen xmod och nu maya =) vad är Xmod?? Redigerad 17 januari, 2006 av ALER700 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 17 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 Maya?? Är det och så ett 3D program?? + Hur fixar jag en sketchup? med ett program eller bara ritar??:"> vad är Xmod?? Ja maya är ett 3d program, finns en demo på www.alias.com Sketchup kan man ladda ner en 30 dgars demo på www.sketchup.com eller nått Jag skrev fel menade Zmod-->Zmodeler--> Zanoza modeler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 17 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 (redigerad) Ja maya är ett 3d program, finns en demo på www.alias.com Sketchup kan man ladda ner en 30 dgars demo på www.sketchup.com eller nått Jag skrev fel menade Zmod-->Zmodeler--> Zanoza modeler ok, får kålla in Maya då.. Sketchup... Vad är det? skapar man typ en skiss på vad man ska bygga senare i 3D eller är det okså ett 3D program? eller... :"> Redigerad 17 januari, 2006 av ALER700 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 17 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 ok, får kålla in Maya då.. Sketchup... Vad är det? skapar man typ en skiss på vad man ska bygga senare i 3D eller är det okså ett 3D program? eller... :"> Sketchup är ett helt vanligt 3d program bara att det e barnsligt lätt och det har (va jag vet) inte advanserade funktioner så som gravitation och sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 18 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 (redigerad) Sketchup är ett helt vanligt 3d program bara att det e barnsligt lätt och det har (va jag vet) inte advanserade funktioner så som gravitation och sånt Ok, då kanske jag kan börja med det först.... Som den nybörjare jag är :"> Och sen gå vidare till antingen Z-Mod, Maya eller 3D Max...:"> Och det blir problem att välja... Redigerad 18 januari, 2006 av ALER700 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 18 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2006 Skulle lätt tatt 3ds av dom 2 du kan göra mer i det! Tycker jag inte! 3Ds max är MKT svårare... Börja med sketchup>Zmod>3Ds max. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 19 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 Tycker jag inte! 3Ds max är MKT svårare... Börja med sketchup>Zmod>3Ds max. Jag har kört lite Z mod men har inte riktigt fatta mig på det... Tycker det är lite svårt... :"> Typ jag kan göra liknande båt men har svårt för hur man gör vinklade ytor eller linjer... :"> :"> Har mycket svårt för det tyvärr... :"> :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 19 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2006 @trådskaparen: testa maya =) www.alias.com Ursäkta att jag går lite offtopic: Hur länge är demot på maya? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mervin Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Warez snack ingen har råd med 3ds - 55 000... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Warez snack ingen har råd med 3ds - 55 000... Nu förstår jag inte vad du pratar om . Det finns ju biligare "light" versioner, jag har bara 3Ds Max till GTA San Andreas exportering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 23 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2006 Warez snack ingen har råd med 3ds - 55 000... Är det verkligen så dyrt?? Om man måste köpa det kan det nog bli problem :'( :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts