Matteus Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Jag åker nog till Berlin. Hookar upp med David Bowie och Brian Eno. Spelar in lite ambient-rock-tjoller i Kraftwerk/Neu!-anda. Inspirerar tusentals. Typ. Jag själv imigrerar till USA, Pheonix närmare bstämt. Där jag sedan letar upp Alice Cooper så han och jag drar över land och hav och hoppas få med oss alla i en stort vrål av Freedom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 *Tittar sig förskräckt åt båda håll* Ryssarna kommer! Och vi har ingen armé! De kommer ju när som helst! Eller..... hur? *Fnitter* Tror knappast vi behöver en massa gröngölingar med ärtrör. Däremot vill jag ge en eloge till Darkjak som vågar stå för sin åsikt trots att alla brukar tycka emot honom, trots att det haglar glåpord över honom och trots att han har så ful avatar. *Fäster Kalle-Anka- pin på Darkjaks bröstficka* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 *Fäster Kalle-Anka- pin på Darkjaks bröstficka* Själv delar jag stolt ut ett turmynt och en sån där guldstjärna man fick på mellanstadiet! Finns dom fortfarande kvar, Kattälskaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Isf åker jag och aKi till danmark! Delle power! Chilla i Danmark yo. "Din far aer ti foerskelige men og min far kan taere hvare en af dem" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 *Tittar sig förskräckt åt båda håll* Ryssarna kommer! Är det du Björn? In-joke. Fuck yeah! --- Skämmes ta mig fan. Snart har vi ingen armé alls som kan slaktas när fienden invaderar. :'( Kommer fienden invadera, you say? Ja, det kommer dom. Vi vet inte vilka dom är, eller när dom kommer... eller varför. Men vänta ni bara, era otrogna fähundar. - I'm a moooonster! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Men vänta ni bara, era otrogna fähundar. Brukar inte Babben Larsson säga det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NamChai Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 . http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,762997,00.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Brukar inte Babben Larsson säga det? Ingen aning. Men det känns ganska stabilt att i så fall ha citerat Babben (för hon är cool), så vi säger så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Om högern vinner då lär vi behöva en större armé eftersom dom vill att Sverige ska joina det "heligakriget" nere i Irak m.m. och då kommer vi behöva en stark armé för att förhindra terroristattacker. Men så länge vi är i stort sett neutrala så behöver vi ju inte vara särkilt rädda, och visst, vi kan ju ha en stor arme, men den skulle ändå inte göra någon nytta ifall ett större land än oss attackerar (dom flesta länder är större). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Har just läst en artikel som säger att Sverigen inte ens har försvar nog att stoppa ett terrorattentat... Om stort försvar hjälper mot terrorattacker, hur förklarar du då att terroristerna lyckades spränga WTC, när USA har världens största armé? Word på okka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Om stort försvar hjälper mot terrorattacker, hur förklarar du då att terroristerna lyckades spränga WTC, när USA har världens största armé? Word på okka. True true, terrorattacker har ingenting med arméer att göra. Men däremot krig. Så Darkjak, du får en till guldstjärna och ett fint medgivande av okkapokka den dagen vi kommer sättas i en position då vi tvingas ta oss för pannen och utbrista: "attans, om vi bara skulle vara en stridsmakt så skulle vi kunna slå tillbaka mot ryssarna (och kanske ta över lite område, så har vi mer status på nästa FN-möte (woohoo!))" Tihi, jag skrattar stilla för mig själv över min thékopp över denna absurda icke-existerande [NEVER] situation. O'boy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Så länge Sverige inte är dumma och går med i nåt krig borde vi väl klara oss. Och eftersom Göran Persson och Bush *host* är så bra vänner, borde vi kunna få hjälp när vi behöver det.. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 @darkjak- Vf skulle ryssarna anfalla oss? Militären kostar bara pengar(kommer från skatterna). Bättre att lägga pengarna på vägarna, räddningstjänsten jobb m.m. Visst försvinner jobb från försvaret men av samma pengar kan man säkert få jobb på andra håll där de behövs mer! Sverige har intehaft krig på ca 300 år! Varför skulle någon bestämma sig attackera Sverige just idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 16 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 @darkjak- Vf skulle ryssarna anfalla oss? Militären kostar bara pengar(kommer från skatterna). Bättre att lägga pengarna på vägarna, räddningstjänsten jobb m.m. Visst försvinner jobb från försvaret men av samma pengar kan man säkert få jobb på andra håll där de behövs mer! Sverige har intehaft krig på ca 300 år! Varför skulle någon bestämma sig attackera Sverige just idag? Då vänder jag på frågan: varför anföll Hitler inte oss? Det är ett väldigt naivt synsätt att påstå att det blir evig fred. Och väldigt FEGT att säga att man inte skulle kämpa då väl olyckan hade varit framme. Hälften av er verkar inte heller ha läst mitt andra inlägg. Försvaret är som moralens och hederns väktare i detta land där hälften av alla föräldrar totalt ger fan i vad deras ungar håller på med. Dessutom är lumpen som en kvalitetskontroll, där man utreder en persons arbetsduglighet, disciplin och hälsa. Vem har påstått att borgarna vill vara med USA i "det heliga kriget"? Förvisso skulle man vilja vara med då Nordkorea befrias från dess kommunistregim, men jag har inte hört någonting om att borgarna vill gå med USA i någon militär aktion överhuvudtaget. Ställer dessutom en enkel fråga: varför ska Sverige vara det enda land som inte bidrar till EUs försvarsunion? Och visst har försvaret något med terror att göra. Ni glömde att nämna de jaktflyg som stoppade ett antal andra terroristplan från att krascha in i andra byggnader- Fattar inte heller varför ni kommenterade storleken på min... "sak". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Och visst har försvaret något med terror att göra. Ni glömde att nämna de jaktflyg som stoppade ett antal andra terroristplan från att krascha in i andra byggnader- Med World Trade Center och halva Pentagon förstörda kan man nog säga att jaktflygen inte lyckade nåt vidare bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Försvaret är som moralens och hederns väktare i detta land där hälften av alla föräldrar totalt ger fan i vad deras ungar håller på med. Dessutom är lumpen som en kvalitetskontroll, där man utreder en persons arbetsduglighet, disciplin och hälsa. Varför försöker du framställa lumpen som någon form av ungdomsgård? Eufemismens fader: Darkjak. Kvalitetskontroll? Yess, vi gallrar ut de bästa! Heja robotsamhälle! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 16 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 (redigerad) Varför försöker du framställa lumpen som någon form av ungdomsgård? Eufemismens fader: Darkjak. Kvalitetskontroll? Yess, vi gallrar ut de bästa! Heja robotsamhälle! Vaddå gallra ut de bästa? Vad är det för bra med att man jobbar i fem år och sen kallar sig utbränd? Eller att man missar jobbet varje dag? Man ska lyda sin chef, för det är ens JOBB. Palla med att anställa nån som man vet kommer missa tider och göra ingenting... Redigerad 16 januari, 2006 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Först och främst; Det heter Försvarsmakten. Vi kommer inte börja kasta granater över våra gränser om militären rustas upp. Vi ska inte heller vara någon militär makt. Det stämmer att ett terrorattentat inte kan stoppas av militären. Vad det däremot kan är att försvåra och avskräcka terroristerna från att begå attentat. Precis som darkjak nämde så kunde man hindra ännu ett plan från att skapa ännu mer kaos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Då vänder jag på frågan: varför anföll Hitler inte oss? Det är ett väldigt naivt synsätt att påstå att det blir evig fred. Och väldigt FEGT att säga att man inte skulle kämpa då väl olyckan hade varit framme. Hälften av er verkar inte heller ha läst mitt andra inlägg. Försvaret är som moralens och hederns väktare i detta land där hälften av alla föräldrar totalt ger fan i vad deras ungar håller på med. Dessutom är lumpen som en kvalitetskontroll, där man utreder en persons arbetsduglighet, disciplin och hälsa. Vem har påstått att borgarna vill vara med USA i "det heliga kriget"? Förvisso skulle man vilja vara med då Nordkorea befrias från dess kommunistregim, men jag har inte hört någonting om att borgarna vill gå med USA i någon militär aktion överhuvudtaget. Ställer dessutom en enkel fråga: varför ska Sverige vara det enda land som inte bidrar till EUs försvarsunion? Och visst har försvaret något med terror att göra. Ni glömde att nämna de jaktflyg som stoppade ett antal andra terroristplan från att krascha in i andra byggnader- Fattar inte heller varför ni kommenterade storleken på min... "sak". Vf! Om du har gått i skolan så kanske dina svenska historie lärare har berättat att Sverige lät tyskarna åka genom detta land till Norge! Sverige sålde också järnmalm till Tyskland. Så varför skulle de anfalla Sverige! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 16 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 (redigerad) Vf! Om du har gått i skolan så kanske dina svenska historie lärare har berättat att Sverige lät tyskarna åka genom detta land till Norge! Sverige sålde också järnmalm till Tyskland. Så varför skulle de anfalla Sverige! Exakt. Vår FEGHET har orsakat förrödelse hos våra grannländer, och förlängt kriget! Hade vi varit med de allierade hade ju dagen D börjat i Sverige eller Norge, vilket är mycket närmre Berlin än Normandie! Vårt sammanlagda motstånd hade kunnat hålla Hitler o nassarna på bekvämt avstånd. Låt det ALDRIG hända igen! *Edit* Tyskarna HADE anfallit oss ifall de hunnit besegra Norge! Då hade de dessutom inte haft den bränslekris som rådde mot slutet av kriget (det var exempelvis den som gjorde att en motoffensiv mot Normandie ett par månader efter dagen D misslyckades: tyskarna bröt igenom de allierades försvar utan problem, men stannade på grund av soppatorsk). Redigerad 16 januari, 2006 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts