Crusader Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Håller på att spela det nu. Är som en blandning av Resident Evil 4 och de gammla Resident Evil spelen. Man kan spela på det klassiska RE viset och håller man en trigger intryckt så blir det över axeln som i RE4. (Vilket man gör oftast i strider men brukar bli att man använder över axeln helatiden) Storyn är att man spelar en man i en Coastgard styrka som ska undersöka en till synes övergiven Rysk Oljetanker mitt i en storm. Ombord möter de mystiska Zombie-aktiga varelser som sliter de flesta i stycken. De har blivit infekterade av parasiter som en grupp oljeborrare på en svartamarknaden-oljerigg råkat på hitta när de borrade efter olja. Zombisarna är rätt intresanta eftersom man måste skjuta/stampa dem i huvudet för att döda dem. Man kan skjuta på kroppen tills de rammlar men de reser sig alltid igen. Ibland känns spelet som en Spin-off från Resident Evil 4 men Residenmt Evil 4 är bättre. Cold Fear är tyvärr lite förutsägbart ibland. Men gillar man Resident Evil 4 (Och de gammla Resident Evil spelen) så lär man tycka om det här spelet med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Hade det på PC. Gör sej kanske bäst på konsol men jag tyckte att det var roligt i ca 1 timme. Man blir inte särskilt rädd. Rekommenderas Inte, inte av mig iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Spelade det på pc när det var nytt, var väldigt trist. Deras idé om att det skulle vara verkligare utan karta var en flopp enligt mig man spendearde fan halva tiden på att leta efter ställen man redan varit på 2ggr, och man gick runt runt hela tiden. Rekomenderas altså inte av mig heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 16 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Jag håller intye alls med där. Har aldrig gått vilse i spelet. Jag tycker det är jätte skönt att slippa den jobbiga kartan man måste kolla på i vart ända jävra rum för att kunna hitta, och sedan försöka luska ut vilket som är upp och ner i rummet. I Cold Fear slipper man det och det finns hjelatiden hintar för vart man ska gå. Dessutom är den rätta vägen alltid nära och ofta finns det en ny väg om man ska tillbaka till nåt ställe. T ex om man går en lång väg för att hitta en viss grej och när man hittat den och ska tillbaka så finns där en dörr som slutligen leder tillbaka till där man började. Dessutom kan man alltid följa monsterna och Zombiesarna. Finns det fiender i rummet så är man på rätt väg. Går man in i ett rum där det inte finns några fiender så vet man att man går fel och då är det bara att gå tillbaka till förra rummet och ta en annan dörr. Som sagt, jag har aldrig gått vilse och jag gillar att det inte finns någon karta. Kartorna är stressiga och jobbiga och de har rätt i att de förstör spelupplevelsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 För att beskriva spelet med 3 ord: Tråkigt, tråkigt och tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 16 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2006 Jag tyckte spelet var sådär när jag lirade det på xbox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 20 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2006 Jag håller intye alls med där. Har aldrig gått vilse i spelet. Jag tycker det är jätte skönt att slippa den jobbiga kartan man måste kolla på i vart ända jävra rum för att kunna hitta, och sedan försöka luska ut vilket som är upp och ner i rummet. I Cold Fear slipper man det och det finns hjelatiden hintar för vart man ska gå. Dessutom är den rätta vägen alltid nära och ofta finns det en ny väg om man ska tillbaka till nåt ställe. T ex om man går en lång väg för att hitta en viss grej och när man hittat den och ska tillbaka så finns där en dörr som slutligen leder tillbaka till där man började. Dessutom kan man alltid följa monsterna och Zombiesarna. Finns det fiender i rummet så är man på rätt väg. Går man in i ett rum där det inte finns några fiender så vet man att man går fel och då är det bara att gå tillbaka till förra rummet och ta en annan dörr. Som sagt, jag har aldrig gått vilse och jag gillar att det inte finns någon karta. Kartorna är stressiga och jobbiga och de har rätt i att de förstör spelupplevelsen. Linjärt like Whoa ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts