AntiClimax Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Magi film Såg den här filmen, själv tror jag att det är fake, vad tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 (redigerad) Den är inte 'fake' men det är inget magiskt med det. Redigerad 15 januari, 2006 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Den där första trollkarlen är ingen bluff, han har haft sina program på tv förut.. Han har varit inne i ett isblock i 1 dygn tror jag det var Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Den där första trollkarlen är ingen bluff, han har haft sina program på tv förut.. Han har varit inne i ett isblock i 1 dygn tror jag det var Det är ändå en fråga om illusioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AntiClimax Skrivet 15 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 När dom "flyger" eller när han går på väggen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 När dom "flyger" eller när han går på väggen då? Fortfarande ett trick eller en illusion. Du tror väl inte att man kan trotsa fysikens lagar med viljekraft? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AntiClimax Skrivet 15 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Vem vet, går ut och testar nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Det är ändå en fråga om illusioner. Då vill jag fråga dig hur det är en fråga om illusioner när man sätts i ett isblock i ett dygn på Times Square eller vart det var... Kanske var i London eller något... WHO KNOWS! Det enda jag vet är att det var på ett torg iallafall. Man kan gå runt och kolla... Hur är det illusion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Då vill jag fråga dig hur det är en fråga om illusioner när man sätts i ett isblock i ett dygn på Times Square eller vart det var... Kanske var i London eller något... WHO KNOWS! Det enda jag vet är att det var på ett torg iallafall. Man kan gå runt och kolla... Hur är det illusion? Men jag kan väl fan inte gå igenom varenda sak de gör. Han var väl i så fall tränad och hade gått igenom det innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Vem vet, går ut och testar nu! Testa hoppa från ett höghus och se om du kan flyga! Om dom kan göra det så kan väl du! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Då vill jag fråga dig hur det är en fråga om illusioner när man sätts i ett isblock i ett dygn på Times Square eller vart det var... Kanske var i London eller något... WHO KNOWS! Det enda jag vet är att det var på ett torg iallafall. Man kan gå runt och kolla... Hur är det illusion? Jag såg nåt på tv förut där "en" person skulle va i nåt isblock i ett/flera dygn... men, under isblocket, var det som ett helt rum med mat och så, så en sov, eller åt där nere, och en annan stog uppe i isblocket, sen kom dom för o "kyla ner" isblocket typ och då börjar dom spruta på isblocket med nånting och då blir det massa rök, så då går han som står i isblocket ner, och den som är där nere går upp, sen slutar dom spruta så slutar de ryka och då ser det ut som det fortfarande är samma person kvar... sen sover en, så byter dom igen, och håller på så tills det är klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Jag såg nåt på tv förut där "en" person skulle va i nåt isblock i ett/flera dygn... men, under isblocket, var det som ett helt rum med mat och så, så en sov, eller åt där nere, och en annan stog uppe i isblocket, sen kom dom för o "kyla ner" isblocket typ och då börjar dom spruta på isblocket med nånting och då blir det massa rök, så då går han som står i isblocket ner, och den som är där nere går upp, sen slutar dom spruta så slutar de ryka och då ser det ut som det fortfarande är samma person kvar... sen sover en, så byter dom igen, och håller på så tills det är klart Det såg jag också, rätt smart gjort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Den där första trollkarlen är ingen bluff, han har haft sina program på tv förut.. Han har varit inne i ett isblock i 1 dygn tror jag det var Det är David Blaine som gör det, jag kan det mesta han gör om ni vill veta. Exempelvis levitationen: Först filmar de hans åskådare när han gör en enkel illusions- levitation, och svävar ett par centimeter över marken (ser det ut som) den kan vem som helst göra, det hela hänger på vinkeln. Sedan filmar de åskådarnas reaktion. När åskådarna sedan har gått gör Blaine om levitationen, men denna gången med osynlig lina. Nån i kameracrewet får ta på sig en liknande jacka som åskådarna hade, och vips ser det ut som om åskådarna ser Blaine levitera ett par decimeter över marken. Efter levitationen klipper de på åskådarnas reaktioner, där de helt övertygat säger att allt är äkta. Pschh. Kanske lite snurrig förklaring, men ni förstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Där när dom flyger, använder dom ena foten och trycker upp sig, men man måste ha en speciell vinkel så det ser bra ut. Såg ett program om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Där när dom flyger, använder dom ena foten och trycker upp sig, men man måste ha en speciell vinkel så det ser bra ut. Såg ett program om det. Helt korrekt. Och snälla, han heter David Blaine! En av världens bästa gatumagiker ffs! Isblocket är inget fake. David Blaine gillar kanten emellan liv och död. Han har inte bara stått i ett isblock, han har legat 7 dagar i en kista med vatten runt omkring, stått tre dagar på en stor pelare. Isblocket stod han i en dag. Och ja, han tränade sig ordentligt före. Tog iskalla bad, drack laxeringsmedel osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Det är David Blaine som gör det, jag kan det mesta han gör om ni vill veta. Berätta den första han gör, när han käkar myntet eller vad det är och när han kastar iväg en kortlek så att det utvalda kortet fastnar på glasrutan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Berätta den första han gör, när han käkar myntet eller vad det är och när han kastar iväg en kortlek så att det utvalda kortet fastnar på glasrutan Om någon inte skulle vilja veta av en eller annan anledning, skriver jag det med vit text. Myntet Han tar emot ett mynt från åskådaren, men när åskådaren inte ser så byter Blaine ut det. Tricket är rätt enkelt. I myntet finns en fjäder. Vad Blaine gör när han "biter av det" är att han viker bak den övre halvan av myntet med tummen. Sedan håller han den på plats med tummen. När han sedan "blåser" på myntet, släpper han med tummen och fjädern drar tillbaka övre halvan på plats. Kortet Han har en medhjälpare på andra sidan rutan, som i god tid hinner fäst kortet där. Blaine slänger leken, och åskådarens valda kort finns faktiskt där, och Blaine plockar bort det sen när det ligger på marken. (Utan att åskådaren ser, han tror ju att det är hans valda kort på andra sidan rutan.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Jag kan "levithan" tricket när han svävar en bit över marken ^^ *går & filmar* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Knappast verkligt. Illusion är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Helt korrekt. Och snälla, han heter David Blaine! En av världens bästa gatumagiker ffs! Isblocket är inget fake. David Blaine gillar kanten emellan liv och död. Han har inte bara stått i ett isblock, han har legat 7 dagar i en kista med vatten runt omkring, stått tre dagar på en stor pelare. Isblocket stod han i en dag. Och ja, han tränade sig ordentligt före. Tog iskalla bad, drack laxeringsmedel osv. Isblocket var visst fake... Såg samma programsom broDD, där de visade hur de gjorde det.. Jag såg nåt på tv förut där "en" person skulle va i nåt isblock i ett/flera dygn... men, under isblocket, var det som ett helt rum med mat och så, så en sov, eller åt där nere, och en annan stog uppe i isblocket, sen kom dom för o "kyla ner" isblocket typ och då börjar dom spruta på isblocket med nånting och då blir det massa rök, så då går han som står i isblocket ner, och den som är där nere går upp, sen slutar dom spruta så slutar de ryka och då ser det ut som det fortfarande är samma person kvar... sen sover en, så byter dom igen, och håller på så tills det är klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts